ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 13

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Pensum specjalistów
 


Pensum specjalistów



Komunikat z obrad Grupy roboczej do spraw czasu i warunków pracy nauczycieli - powołanej przez Zespół do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty Warszawa, 3 lutego 2017 r.



[...]
Po dokonaniu wprowadzenia przez przedstawicieli MEN zaproponowane zostały wstępne koncepcje dotyczące pensum dydaktycznego tzw. nauczycieli specjalistów, tj. psychologów, pedagogów, doradców zawodowych, logopedów i nauczycieli wspomagających. Najbardziej sporne było w czasie dyskusji dojście do ustalenia proporcji między pensum a pozostałym czasem pracy. Po długiej i emocjonalnej dyskusji wywołanej przez przedstawicieli korporacji samorządowej (ZPP) i zbliżonych poglądach MEN ze stanowiskiem strony społecznej, wydaje się, że jest szansa na 20-godzinne ustalenie czasu pracy z uczniami. Naturalnie z wpisem do art. 42 ust. 3 KN. Ale należy doprecyzować pojęcia: praca z dzieckiem a praca na rzecz dziecka.
[...]
Kolejna część spotkania dotyczyła przeredagowania nieszczęsnego art. 42 (by w sposób jednoznaczny uniknąć wątpliwości), dotyczącego realizacji przez nauczycieli dodatkowych zajęć i czynności w ramach ustalonego wynagrodzenia w zakresie nieprzekraczającym 40 godzin czasu pracy tygodniowo. Wiele kontrowersji wzbudzały sformułowania: w ramach ustalonego wynagrodzenia, zajęcia i czynności... W trakcie dyskusji zaprezentowana została następująca propozycja brzmienia art. 42 ust. 2d (który wejdzie w życie od 1 września 2017 r.) Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność": 2d. W ramach zajęć i czynności, o których mowa w ust. 2 pkt 2 nauczyciel nie prowadzi zajęć świetlicowych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, dodatkowych zajęć edukacyjnych, dla których nie została ustalona podstawa programowa oraz zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów, będących odrębną formą działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły.
[...]


Źródło: www.solidarnosc.org.pl



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | rengroch dnia 08. lutego 2017
I teraz możemy mieć problem 20 godzin pracy z dzieckiem, a kolejne 20 ( może mniej) praca na rzecz dziecka.
#2 | Kazimierz dnia 08. lutego 2017
Nie bardzo rozumiem tego typu obawy. Czyżbyście dotychczas nie poświęcali pracy 40 godzin w tygodniu???
#3 | Zetka dnia 08. lutego 2017
Różnorodność środowisk, w konsekwencji szkół, czyli pojedynczego ucznia powoduje, że szczegółowe określenie obowiązków pedagoga jest zaprzeczeniem idei tego stanowiska. Spowoduje to, że robiąc to co dotąd, bo takie są potrzeby, będziemy kombinować jak to ująć w zapisach. Będziemy prawdopodobnie mieć w obowiązkach zadania, które nikomu nie bedą potrzebne, a my będziemy musieli je realizować. Widząc, co się dzieje z całą tą "reformą", nie wierzę że wyjdzie to nam na dobre jak teoretycy wezmą się za sprawę.
#4 | Kazimierz dnia 08. lutego 2017
Domagaliśmy się określenia naszego pensum (czasu, który podlega ewidencji i rozliczeniu) w sposób jednoznaczny i na sensownym poziomie. Wydaje się, że jesteśmy coraz bliżej. Tego się trzymajmy.
#5 | kasiareed dnia 08. lutego 2017
Oczywiście, że trzeba się cieszyć. To są wspaniałe informacje.
#6 | Zetka dnia 08. lutego 2017
Kazimierzu, jakkolwiek obawiam się zmian podejmowanych w oświacie przez "dobrą zmianę", to Twoje stwierdzenie:
"Sprawa została przedstawiona "od naszej strony" bardzo szczegółowo." sprawia, że promyk nadziei na dobrą zmianę istnieje.
#7 | Kazimierz dnia 08. lutego 2017
Zetko oczywiście tak jak i Ty obawiam się, żeby "przy okazji" regulacji naszego pensum nie pojawiły nowe pomysły powodujące, że "skórka nie była warta wyprawki". Niestety takie niebezpieczeństwo zawsze istnieje. Jestem jednak dobrej myśli - przynajmniej w tej sprawie. W innych - oświatowych i poza oświatowych już niestety nie. Ale to już zupełnie inny temat.
#8 | Indu dnia 08. lutego 2017
Ja to widzę tak - 20 h bezośrednia praca z dziećmi, czyli k-k, socjo, logoedia itp. co pedagog ma w papierach,że ma uprawnienia.Jak nie ma uprawnien to je zrobi.I część pracy z pomocy p-p poleci pedagogiem jako praca z dzieckiem. A reszta pracy pedagoga to praca na rzecz dziecka,czyli te zwykłe,normalne działania - i wyjdzie 40 h. Tyle naszego zrownania godzinowego - wszyscy po rowno -20 h zajęć i 20 h na rzecz dzieci, szkoły,rodziny .
Kasy nie ma, potrzeby są,wszyscy ekonomią żyją
#9 | jch88 dnia 09. lutego 2017
20h pracy z dzieckiem, czyli zajęcia indywidualne? na zasadzie ciurkiem zajęcia z dzieckiem, beda sie tylko mijać w drzwiach....a pozostałe 20 h to praca na rzecz czyli: interwencje, konferencje ,wizyty domowe, zebrania, spotkania indywidualne z rodzicami no i jak starczy czasu to może jakieś zastępstwo w klasie....no ciekawe...
#10 | Dzwoneczek dnia 09. lutego 2017
Słuchajcie, przecież dzieci mają zajęcia co najmniej do 13:00, nie jest możliwe od rana mieć zajęcia specjalistyczne. A poza tym nie siejmy paniki. Wszyscy chcieli ujednolicenia pensum, jak się tym zajęli, to znów zaczynamy narzekać. Poczekajmy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]