ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 11

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
To się pobawiliśmy. Droga to była zabawa
 


To się pobawiliśmy. Droga to była zabawa



Minister Edukacji Narodowej Krystyna Szumilas podpisała dzisiaj (30 kwietnia 2013 r.) nowe rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Proponowane rozwiązania uwzględniają rekomendacje, opinie i uwagi kierowane do Ministerstwa Edukacji Narodowej przez wiele osób reprezentujących środowiska nauczycieli, rodziców, dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek systemu oświaty, partnerów społecznych, a także przez przedstawicieli organów sprawujących nadzór pedagogiczny i organów prowadzących szkoły.
Dzięki wprowadzonym zamianom zostanie ograniczona dokumentacja, obowiązująca dotychczas nauczycieli, co pozwoli im wydłużyć czas bezpośredniej pracy z uczniami, bez uszczerbku dla jakości udzielanej pomocy. Wprowadzenie zasady udzielania pomocy przez nauczycieli podczas bieżącej pracy oraz rezygnacja z obligatoryjnego tworzenia zespołu dla każdego ucznia na rzecz koordynacji jej udzielania przez wychowawcę klasy uprości proces i przyspieszy udzielanie tej pomocy.
W nowym rozporządzeniu rezygnowano z obligatoryjnego tworzenia zespołu dla każdego ucznia wymagającego pomocy, do którego zadań należało planowanie i koordynowanie udzielanej uczniowi pomocy. Zadania te będzie wykonywał wychowawca klasy w szkole lub placówce, który będzie współpracował z rodzicami oraz, w zależności od potrzeb, z nauczycielami, specjalistami i poradnią psychologiczno-pedagogiczną. Obligatoryjny wymóg współpracy zespołu nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów pracujących z uczniem przewiduje się w sytuacji gdy uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Zniesiony zostaje obowiązek opracowywania kart indywidualnych potrzeb ucznia (KIPU) oraz planów działań wspierających (PDW) na rzecz indywidualnych lub grupowych programów pomocy psychologiczno-pedagogicznej dokumentowanej w dzienniku pracy nauczyciela. W przypadku uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wnioski do dalszej pracy uwzględniane będą dodatkowo w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym (IPET).
Poszerzono katalog osób inicjujących udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej o osobę dyrektora, kuratora sądowego, pielęgniarkę środowiska nauczania i wychowania lub higienistkę szkolną, pracownika socjalnego i asystenta rodziny.
Doprecyzowany został przepis dotyczący zajęć specjalistycznych, które mogą trwać krócej niż 60 minut, przy czym należy zachować ustalony dla ucznia łączny tygodniowy czas tych zajęć.
W nowych regulacjach podtrzymano przepis pisemnego informowania rodziców ucznia lub pełnoletniego ucznia o ustalonych dla ucznia formach, okresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiarze godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane.
Rozporządzenie wejdzie w życie z dniem następującym po dniu jego ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

Źródło: MEN


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Zetka dnia 30. kwietnia 2013
Nareszcie!
I po co komu to było?
#2 | Kazimierz dnia 30. kwietnia 2013
Wiesz Zetko ile unijnej kasy przepłynęło przez "specjalistów" od tej reformy??? Morze kasy. Szkolenia, materiały, testy, które od lat funkcjonowały a teraz nagle się "skomercjalizowały". Zresztą szkoda słów i moich nerwów.
#3 | Rafal dnia 30. kwietnia 2013
Kazimierz ma rację. Jest już wdrażana nowa forma pomocy psych. - ped. Do szkół wysyłani są "kołcze", czyli trenerzy, którzy szkolą radę. Za godzinkę biorą podobno 800 (słownie osiemset zł.)
#4 | Kazimierz dnia 30. kwietnia 2013
A my się tu za darmo szkolimy. Czas coś wymyślić.
#5 | Rafal dnia 30. kwietnia 2013
Tu się szkolimy za darmo, w każdej chwili kiedy potrzebujemy, konkretnie i o wiele skuteczniej niż na większości szkoleń w których brałem udział. Tak że chwała ci Kazimierzu za tę stronę. No i zrób coś z tymi nerwami, są na to sposoby, zwłaszcza w długi łikend.Grin
#6 | Kazimierz dnia 30. kwietnia 2013
SpróbujęSmile
#7 | Zetka dnia 30. kwietnia 2013
Kazimierz i nerwy?
Ja mam wrażenie, że to Niespotykanie Spokojny CzłowiekSmile
#8 | klacka dnia 01. maja 2013
Z tej stronki korzystam od początku mojej pracy jako pedagog. To już 5 lat. Jest super. Zawsze można na Kazia liczyć. Podaje nam analizę rozporządzeń "na tacy". Bardzo fajny był zawsze harmonogram działań, co kiedy zrobić. Mam nadzieję, ze teraz zgodnie z nowym rozporządzeniem podsumowane nowe wytyczne (i terminy) do pracy w punktach też się pojawią. Z góry dzięki.
#9 | olamateola dnia 01. maja 2013
To dobra wiadomość - i to podwójnie. Raz, że zrezygnowano z bzdurnej papierologii, a dwa, że MEN wycofał się z jednej głupoty. Może z innych też się wycofa?
#10 | Mint dnia 05. maja 2013
Chociaż jedna decyzja mądra o roku 2000. Prawdę mówiąc strata czasu i pieniędzy na papiery, szkolenia, kursy w tym zakresie. Widać ktoś musiał zarobić-jak zwykle. Pozdrawiam
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]