ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 15

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,711
bullet.png Najnowszy użytkownik: katt

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Dzieci w sieci
 


Dzieci w sieci


Według raportu NASK z ogólnopolskiego badania uczniów “Nastolatki 3.0”, aż 95,4 proc. młodych ludzi wiele razy dziennie lub cały czas korzysta z Internetu w domu, rzadziej w szkole (41,2) lub u znajomych (21,7). Młodzi ludzie korzystają z sieci ok. 4 godzin i 12 minut dziennie wykorzystując do tego częściej telefon, niż komputer, laptop czy tablet.
Średnio wiek inicjacji w Internecie to 7,5 roku (w 2017 r. było to jeszcze 9 lat i 7 miesięcy). Zdarza się jednak, że już 3-5 latkowie samodzielnie łączą się z siecią.
W sieci uczniowie główne korzystają z serwisów społecznościowych (59,4), kontaktują się ze znajomymi (61), słuchają muzyki (65,4) i oglądają filmy (62,1). Część wykorzystuje zasoby dostępne w sieci do poszerzania wiedzy w ramach swoich zainteresowań, hobby (37,1), odrabiania lekcji (50,6), poszukiwania bieżących informacji (18,9), poszerzania wiedzy potrzebnej do szkoły (15,5). Prawie 41 proc. gra w gry online.
Prawie wszyscy ankietowani uczniowie w badaniu NASK deklarowali, że przebywali w sieci dłużej, niż pierwotnie planowali (83,3 proc.), a ponad połowa, iż poprawiała swój nastrój poprzez korzystanie z internetu (66,4 proc.) lub odczuwała poirytowanie, gdy internet przestał działać lub nie miała do niego dostępu (64,2 proc.).
Co trzeci nastolatek rezygnuje z obowiązków szkolnych, aby móc korzystać z Internetu (29,8 proc.), a co piąty rezygnuje ze snu (21,4 proc.) lub okłamuje rodziców (19,4 proc.).
Z kolei rodzice nie mają wiedzy, kiedy ich dzieci korzystają z Internetu, a zdecydowana większość (91,8 proc.) jest przekonana, że ich pociechy korzystają z sieci głównie w godzinach popołudniowych i wieczornych (16.00- 22.00). Tylko 1,8 proc. rodziców zadeklarowało, że ich dziecko korzysta z Internetu po godzinie 22.00, natomiast robi tak 7,7 proc. nastolatków – wynika z badania NASK-u Rodzice “Nastolatków 3.0”.
Rodzice sygnalizują, iż często zdarza się, że ich dzieci przez korzystanie z sieci zaniedbują obowiązki domowe (44,6 proc.) oraz szkolne (34 proc.), odczuwają zdenerwowanie, kiedy nie mogą skorzystać z telefonu (29,5 proc.) i ukrywają faktyczny czas przebywania w sieci (21,9 proc.) a nawet faworyzują internetową formę spędzania czasu, rezygnując ze spotkań z przyjaciółmi czy rodziną (21,9 proc.).

Źródło: akademia.nask.pl


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

18. września 2025 17:18
Witajcie,szybkie pytanie -czy w Ipecie robimy dostosowanie z podziałem na przedmioty,czy ogólnie pod czym podpisują się nauczyciele.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png nauczyciel wspomagaj...
bullet.png dostosowania
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1501]
bullet.png dziennik [791]
bullet.png mam te kwalifikacje? [481]
bullet.png nauczyciel wspoma... [405]
bullet.png dostosowania [181]