ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 10

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 27,786
bullet.png Najnowszy użytkownik: iza81

Ostatnie komentarze
bullet.png Dziękuję Wam bardz...
bullet.png GRATULACJE:)
bullet.png Gratulacje! :)
bullet.png Jak to mówił Lechu...
bullet.png Nasz kolega został ...
bullet.png Przede wszystkim jes...
bullet.png Pedagodzy w szkołac...
bullet.png To Kazimierzu jeste...
bullet.png Siedzę teraz nad ar...
bullet.png 1200 szkół, na szk...
 
Program wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów i nauczycieli w pandemii
 


Program wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów i nauczycieli w pandemii

Długotrwała pandemia wymusiła zmianę formy kształcenia dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach oświatowych. Widoczne są tego negatywne skutki. Pogarszanie się kondycji psychicznej uczniów i przeciążenie nauczycieli prowadzeniem lekcji zdalnych. Uczniowie są zmęczeni, apatyczni, odizolowani od bezpośrednich kontaktów rówieśniczych. Skutkuje to trudnościami w nauce, a także wzrostem zachowań ryzykownych czy nadużywaniem korzystania z mediów elektronicznych. Trzeba natychmiast temu przeciwdziałać.

Źródło:www.gov.pl


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | mucha27 dnia 13. marzec 2021
Czytałam, że podobno na tę pomoc planują przeznaczyć 15 milionów, co daje jakieś 3zł. na ucznia.
#2 | pedagog007 dnia 13. marzec 2021
1200 szkół, na szkołę przypadnie ok 80 godzin pomocy do zrealizowania od kwietnia do grudnia, do tego średnio 8 godzin szkoleń dla nauczycieli. Czy kilka godzin tygodniowo wsparcia załatwi problemy, które mamy i bez pandemii, bo psychiatria jest w zapaści? Dodatkowo nie bardzo wiadomo jak to wsparcie ma wyglądać. Obawiam się, że wspierani (finansowo) będą głównie "naukowcy". Każdy uczeń otrzyma pomoc - dobre propagandowe hasło, które nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Pieniądze trafią zaś tam, gdzie trafić mają. Nie mam złudzeń.
#3 | Kazimierz dnia 14. marzec 2021
Siedzę teraz nad arkuszem organizacyjnym na nowy rok szkolny i jednocześnie nad podziałem godzin.
Przykładowo uczniowie klas VII mają 36 godzin lekcyjnych. Do tego dochodzą godziny dyrektorskie (1 godzina na klasę na koła zainteresowań - no nie dla wszystkich, ale jednak). To mamy 37 godzin tygodniowo. Dalej, godziny z pomocy psychologiczno - pedagogicznej od OP - 1 godzina dla klasy. Mamy 38 godzin tygodniowo. Do tego liczymy na SKS. Kolejna godzin. Czyli w sumie 39 godzin tygodniowo.
Czy te dzieci będą miały czas i ochotę na jakieś dodatkowe zajęcia????
Jeśli nie będzie jakiejś strategicznej zmiany systemowej, to tą całą planowaną pomoc będzie można o kant d... potłuc.
Pozostanie nam wziąć sprawy w swoje ręce, mieć w nosie realizację podstawy programowej i skupić się nad autentyczną pomocą podczas bieżącej pracy z dziećmi.
Krótko mówiąc, trzeba będzie poświęcić dydaktykę (w pewnym zakresie) na rzecz próby nawiązania na nowo relacji z dziećmi - na pewne na innym poziomie, niż przed pandemią.
#4 | Aneta25 dnia 15. marzec 2021
To Kazimierzu jesteś dyrektorem szkoły??? Skoro siedzisz nad arkuszem organizacyjnym. Nie wiem, czy gratulować, czy współczuć.
#5 | pedagog007 dnia 15. marzec 2021
Pedagodzy w szkołach robią różne rzeczy niekoniecznie związane z ich obowiązkami - mam koleżanki, które zajmują się zastępstwami i rozliczaniem godzin ponadwymiarowych.
#6 | Kazimierz dnia 15. marzec 2021
Przede wszystkim jestem szkolnym pedagogiemSmile
#7 | pedagog007 dnia 15. marzec 2021
Nasz kolega został wicedyrektoremSmile Gratulacje
#8 | Kazimierz dnia 16. marzec 2021
Jak to mówił Lechu? Nie chcem, ale muszemSmile
#9 | Tomek dnia 17. marzec 2021
Gratulacje! Smile
#10 | taanna30 dnia 18. marzec 2021
GRATULACJESmile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

16. kwiecień 2021 19:15
Zawsze trzeba się kierować dobrem dziecka, a nie obawą przed jakimiś tam zaleceniami. Oczywiście trzeba umieć (trzeba mieć sensowne argumenty) bronić swoich decyzji.

16. kwiecień 2021 18:31
Kaziu, ale kontrolujący sprawdza jakie zajęcia są zalecane przez poradnię dziecku i sprawdza, czy się realizuje to co wypisane. Jeśli nie, zaleconko.

14. kwiecień 2021 20:59
https://docs.goog.
..g/viewform
Bardzo proszę o pomoc w wypełnieniu powyższego wywiadu. Z góry dziękuję za pomoc

14. kwiecień 2021 16:28
Umiar i rozwagą ponad wszystko. No i przede wszystkim własne rozumienie (w uzgodnieniu z rodzicem) potrzeb dziecka.

14. kwiecień 2021 16:26
Tylko żebyście nie "zajechali" młodego człowieka. Gdybym chciał realizować wszystkie zajęcia rekomendowane przez PPP, to wracalibyśmy nad ranem do domu Smile

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png tatuaże na nauczyci...
bullet.png zmiana warunków zat...
bullet.png nauczanie zdalne - b...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png Prezentacja
Najciekawsze tematy
bullet.png nauczanie zdalne ... [579]
bullet.png zmiana warunków ... [82]
bullet.png tatuaże na naucz... [43]