ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Placówki doskonalenia mogą się łączyć bez decyzji kuratora
 


Placówki doskonalenia mogą się łączyć bez decyzji kuratora

Liliana Dąbrowska ze Związku Nauczycielstwa Polskiego wyjaśnia, że ośrodki prowadzone przez różne organy założycielskie będą mogły być łączone po podpisaniu stosownego porozumienia na zasadzie włączenia jednego do drugiego. Tak wynika z obowiązującego od 5 grudnia rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 19 listopada 2009 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. nr 200, poz. 1537).
Dotychczas, jeśli dwa ośrodki chciały się połączyć, jeden musiał ulec likwidacji co wcześniej musiał zaopiniować kurator.
Zdaniem resortu edukacji zmiany te pozwolą na racjonalizację sieci ośrodków. Obecnie w Polsce działają 43 publiczne placówki doskonalenia nauczycieli.
Zgodnie z nowym rozporządzeniem o stanowisko dyrektora takiego ośrodka może ubiegać się również osoba, która nie jest nauczycielem. Aby je pełnić, musi ona posiadać wykształcenie wyższe magisterskie, co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni na stanowisku kierowniczym oraz ukończone studia wyższe, podyplomowe z zarządzania lub kurs z zarządzania oświatą.
Z kolei nauczyciele, którzy chcą szefować placówce, muszą wykazać się co najmniej pięcioletnim stażem pracy pedagogicznej oraz jej dobrą oceną w okresie ostatnich pięciu lat lub pozytywną oceną dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku.
Ponadto w komisji konkursowej większość zawsze będą stanowili przedstawiciele organu prowadzącego i sprawującego nadzór. Dotychczas zdarzało się, że było ich mniej niż przedstawicieli związków zawodowych.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]