ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Telewizor w tle
 


Telewizor w tle

Blisko jedna trzecia niemowląt i małych dzieci w USA i zachodniej Europie żyje w domach gdzie telewizor jest włączony przez większą część dnia, nawet jeśli nikt nie ogląda żadnego programu. Pierwsze profesjonalne badanie wpływu takiego włączonego "w tle" telewizora na relacje rodziców z dziećmi wykazało, że jest on zdecydowanie negatywny - ostrzegają naukowcy z USA na łamach pisma "Child Development".
Naukowcy z University of Massachusetts zbadali 50 rocznych, dwu- i trzy- letnich dzieci, którym w miejscu badań towarzyszyło jedno z rodziców. Połowę godzinnej sesji badawczej rodzice i maluchy znajdowali się w sali zabaw bez telewizora, przez drugie pół godziny rodzice mogli włączyć sobie dowolny program dla dorosłych. Autorzy projektu obserwowali jak często rodzice rozmawiają z dziećmi, jak aktywnie angażują się w zabawy maluchów oraz jak rodzice i dzieci odpowiadają sobie nawzajem na swoje pytania i sugestie.
Badacze stwierdzili, że kiedy w pokoju zabaw włączony był telewizor jakość i częstość kontaktów pomiędzy rodzicami i ich dziećmi znacząco malała. Zwłaszcza rodzice poświęcali około 20 proc. mniej czasu na rozmowy z dziećmi, a poza tym byli mniej aktywni i okazywali swoim pociechom mniej uwagi.
"Wcześniejsze badania wykazały niekorzystny wpływ włączonego "w tle" telewizora na jakość i długość samodzielnej zabawy dzieci. Nasza praca po raz pierwszy dowodzi negatywnego wpływu telewizji na relacje rodzic - dziecko. Biorąc pod uwagę jak ważne są dobre relacje i wspólne zabawy z maluchami dla ich prawidłowego rozwoju, powinniśmy zwracać większą uwagę na to czy w pokoju zostawiamy włączony telewizor" - podsumowują autorzy.

Źródło: Nauka w Polsce

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]