ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 13

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,164
bullet.png Najnowszy użytkownik: Kasia 13

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Zidentyfikowano gen związany z ADHD
 


Zidentyfikowano gen związany z ADHD

Międzynarodowa grupa naukowców National Human Genome Research Institute (NHGRI) opublikowała wyniki badań, z których wynika, że gen kodujący latrofilinę 3 (LPHN3) jest zaangażowany w rozwój zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD).
Ten sam wariant genu LPHN3 wpływa na odpowiedź organizmu na leki, dzięki czemu możliwe będzie przewidzenie reakcji pacjenta na leczenie, a w przyszłości opracowanie nowych skutecznych metod terapii ADHD. Wyniki badań zostały opublikowane w dniu 16.02.2010 r. na łamach pisma "Molecular Psychiatry".
Genetyczne podstawy ADHD zbadali Maximilian Muenke , Mauricio Arcos-Burgos oraz inni naukowcy z National Institutes of Health w Bethesda, którzy przeprowadzili analizę próbek DNA członków 18 rodzin z Kolumbii dotkniętych ADHD. Wykazali oni związek genu LPHN3 z chorobą. Co ciekawe swoje obserwacje potwierdzili dodatkowo u chorych z Niemiec, Norwegii, Hiszpanii i Stanów Zjednoczonych.
Dzięki technikom obrazowania mózgu wykazano, że związane z ADHD warianty genu LPHN3 są aktywne w regionach mózgu zaangażowanych w procesy skupiania uwagi oraz aktywności, jak również biorących udział w odpowiedź organizmu na działanie leków stymulujących.
Autorzy badań wykazali związek pomiędzy ADHD i genem LPHN3. Ich zdaniem ukazuje to nowy mechanizm molekularny rozwoju tej choroby, co przybliża naukowców do opracowania nowych metod terapii tego schorzenia. Ponadto zaangażowanie LPHN3 w odpowiedź organizmu na leki stymulujące powinno pomóc w diagnozowaniu dzieci podatnych na ADHD oraz pacjentów poddających się leczeniu specyfikami stymulującymi.

Źródło: National Human Genome Research Institute

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | waszka dnia 03. marca 2010
To wspaniała wiadomość, teraz tylko pozostaje czekać na nowy lek, oby jak najszybciej udało się go wprowadzić !
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png TESTY, NARZĘDZIA DI...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png TESTY, NARZĘDZIA... [0]