ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,165
bullet.png Najnowszy użytkownik: Joanna EL

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Matura z matematyki
 


Matura z matematyki

W środę rano maturzyści napisali egzamin z matematyki na poziomie podstawowym. Po południu chętni zdawali egzamin na poziomie rozszerzonym. Matematyka powróciła po ponad 25-letniej przerwie do grupy maturalnych przedmiotów obowiązkowych.
Arkusz egzaminacyjny zawierał 34 zadania. Wśród nich było 25 zadań zamkniętych, czyli takich, w których uczeń wybiera poprawną odpowiedź z czterech wskazanych. Pozostałe dziewięć zadań to zadania otwarte, czyli takie, gdzie zdający sam musi udzielić odpowiedzi oraz prawidłowo zapisać sposób rozwiązywania. Egzamin z matematyki na poziomie podstawowym trwał 170 minut.
Rozwiązując zadania młodzież musiała wykazać się znajomością takich pojęć jak: wartość bezwzględna, procent, potęga, logarytm oraz wielomian jednej zmiennej. Zdający musieli też rozwiązać równanie w postaci proporcji oraz nierówność.
Część zadań dotyczyła własności funkcji kwadratowej i liniowej oraz funkcji trygonometrycznych. Kolejne wymagały znajomości figur płaskich i przestrzennych oraz ich własności, a także własności ciągów arytmetycznych i geometrycznych. W zadaniach otwartych abiturienci mieli rozwiązać nierówność stopnia drugiego i równanie stopnia trzeciego, znać pojęcie prawdopodobieństwa zdarzenia oraz wykazać się umiejętnością dowodzenia.
Przy rozwiązywaniu zadanych problemów maturzyści mogli korzystać ze specjalnie przygotowanych dla nich zestawów wzorów matematycznych.
Osoby, z którymi rozmawiała PAP po egzaminie, w większości uznali go za łatwy. Używali określeń: "prosty", "do zdania", "średnio trudny". Oceniali go jako łatwiejszy od matury próbnej lub jako podobny. Wielu maturzystów oddało prace przed upływem przewidzianego czasu.
Do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej nie dotarły żadne niepokojące sygnały dotyczące przebiegu tego egzaminu z matematyki. Dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Jaworznie Roman Dziedzic powiedział, że choć sam egzamin w woj. śląskim przebiegł bez zakłóceń, to niektórzy maturzyści mieli kłopoty z dojazdem na niego w związku z poważnym porannym wypadkiem na drodze krajowej nr 1 w Tychach.
Po południu - odbył się egzamin z matematyki na poziomie rozszerzonym. Chęć przystąpienia do niego zadeklarowało około 14 proc. maturzystów.
Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała już arkusze egzaminacyjne z obu poziomów trudności.
W kolejnych dniach maturzyści będą musieli przystąpić obowiązkowo jeszcze do dwóch innych egzaminów pisemnych: z wybranego języka obcego nowożytnego oraz z innego wybranego przedmiotu (lub kilku przedmiotów - maksymalnie do sześciu). Oprócz tego młodzi ludzie muszą zdać dwa egzaminy ustne - z języka polskiego i języka obcego nowożytnego. Egzaminy te odbywać się będą równolegle do pisemnych i prowadzone będą we wszystkich szkołach przez tamtejszych nauczycieli.
Uczeń zda maturę, jeżeli w części ustnej i pisemnej każdego przedmiotu obowiązkowego otrzyma co najmniej 30 proc. punktów (ze wszystkich możliwych do zdobycia). Uzyskany wynik będzie podstawą rekrutacji na studia.
Podczas ubiegłorocznej jesiennej próbnej matury z matematyki na poziomie podstawowym minimum punktów gwarantujących zdanie uzyskało 76 proc. przystępujących. Średni wynik wyniósł zaś 23,31 pkt na 50 możliwych. DSR

PAP - Nauka w Polsce

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png TESTY, NARZĘDZIA DI...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png TESTY, NARZĘDZIA... [1]