ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 18

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Szkoła nie jest bezpieczna
 


Szkoła nie jest bezpieczna

Rz: W gimnazjach dochodzi do scen jak z życia przestępczego: 15-latki wymuszają pieniądze od młodszych uczniów. Czym to grozi?

Prof. Brunon Hołyst: Zachowania agresywne dziecka są zawsze bardzo niebezpieczne i należy szybko na nie reagować.
Jeżeli od razu nie następuje odpowiednia reakcja, dziecko przyzwyczaja się do określonego sposobu funkcjonowania. I później, w dorosłym życiu, go powiela. Jeśli w gimnazjum wymusza pieniądze od młodszych kolegów czy zabiera im jakieś rzeczy, to gdy dorośnie, też może sięgać po taki łatwy sposób zdobywania środków.

Nauczyciele, dyrekcje szkół niechętnie reagują w mniej jaskrawych przypadkach przemocy.

Nauczyciele lekceważą przypadki przemocy, nie nawiązują kontaktów z domem i z policją, bo wychodzą z założenia, że im mniej się mówi o patologii w danej szkole, tym jest lepiej dla jej pozycji. Ale to błąd. Jeśli nie reagują, potem dochodzi do działań tak drastycznych, jak pobicie nauczyciela. Z drugiej strony brakuje solidarnej współpracy między pokrzywdzonymi a innymi uczniami, którzy mogliby im pomóc. Na przykład zgłosić przemoc dorosłym. Szkoła nie jest bezpieczna.

W gimnazjach wymuszenia czy bójki zdarzają się częściej niż w szkołach średnich. Dlaczego?

Nastolatki sprawdzają, co im wolno. To takie naciąganie liny moralnej: czy ta lina jeszcze wytrzyma, czy już nie.
Z drugiej strony takie są wzorce rodzinne, w stosunkach międzyludzkich dominuje przemoc. Poza tym biedniejsze dzieci chcą w ten sposób łatwo zdobyć środki.

Rzeczpospolita



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]