ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 10

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,165
bullet.png Najnowszy użytkownik: Joanna EL

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Prezent dla licealistów i uczniów techników
 


Prezent dla licealistów i uczniów techników

O sprawie po raz pierwszy poinformował „DGP” w maju. Idea resortu edukacji spotkała się z ostrą krytyką środowiska nauczycielskiego. Pedagodzy sugerowali, że rozwiązanie ma poprawić pozycję polskich licealistów, przede wszystkim maturzystów, w międzynarodowych rankingach. Chodzi o to, by jak największa liczba uczniów mogła przystąpić do matury. Resort odpierał te zarzuty, tłumacząc, że wprowadza zmianę, aby dać równe szanse uczniom wszystkich typów szkół. Obecnie z jedynką można być promowanym w szkołach podstawowych i gimnazjach.

Tyle tylko, że szkoły ponadgimnazjalne nie są objęte obowiązkiem edukacyjnym, a więc dalsza nauka i typ szkoły zależą wyłącznie od decyzji ucznia. Prof. Marcin Król, komentując te zmiany, stwierdził, że działania MEN to kolejny krok do umasowienia szkół ponadgimnazjalnych. – Pierwszym było obniżenie poziomu matury do tego stopnia, by prawie każdy mógł ją zdać – uważa Król. Im więcej uczniów ma wykształcenie średnie, tym więcej punktów dla polskich szkół i tym lepiej polska edukacja wypada w statystykach.

Na tym nie koniec zmian. Resort chce też umożliwić uczniom zdawanie egzaminu poprawkowego z dwóch przedmiotów, z których dostali ocenę niedostateczną. Do tej pory można było poprawiać tylko jeden. A drugi jedynie w wyjątkowej sytuacji, za zgodą rady pedagogicznej. Teraz w każdym rodzaju szkół wszyscy z automatu mogliby oblać dwa przedmioty i liczyć, że uda się w drugim podejściu. Nauczyciele twierdzą, że zmiana tych reguł pogorszy poziom. Zagrożone są zwłaszcza przedmioty uważane za trudne, a więc matematyka i fizyka.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | is dnia 15. lipca 2010
Problem ten wygląda inaczej jeżeli odniesiemy go do konkretnego ucznia z jego specyficzna sytuacją osobistą, problemami w domu itp. Z doświadczenia wiem,że uczeń w szkole ponadgimnazjalnej często przerywa naukę w momencie, gdy ma powtarzać klasę. stworzenie możliwości promocji pomimo oceny ndst może dać niektórym szansę.
#2 | AlicjaBW dnia 20. lipca 2010
Ja tego nie widzę... u nas co roku jest tyle poprawek i na tych poprawkach lądują już wyjątkowo oporni na naukę, a raczej tacy, którym zwyczajnie nie zależy " Bo i tak mam robotę u wujka". Większość słabych uczniów jest ciągnięta za uszy do góry, żeby jednak tę szkołę skończyć. Poza tym jakim cudem np. jedynka z matematyki ma dać szansę , kiedy uczeń z takim poziomem wiedzy przystąpi do matury?
Inną sprawą jest rzeczywiście bardzo indywidualna sytuacja, ale u nas i tak wtedy taka osoba jest tyle razy pytana przed klasyfikacją, tyle szans dostaje, że w gruncie rzeczy wychodzi bez jedynki.
Czasem mam wrażenie, że ktoś za wszelką cenę chce stworzyć społeczeństwo na tyle nieudolne intelektualnie, aby manipulowanie nim było pestką.
#3 | Kazimierz dnia 22. lipca 2010
Już o tym kiedyś pisałem. Chodzi przede wszystkim o to, żeby jak największy odsetek młodych ludzi miał maturę. Nie chodzi tu w żadnym wypadku o jej jakość, ale o wskaźniki liczbowe, mające przedstawiać nas w lepszym świetle na tle innych państw Unii.
I D I O T Y Z M.
#4 | AlicjaBW dnia 22. lipca 2010
dziś rozmawiałam z matematyczką, która ulitowała się nad dwiema dziewuszkami i pomimo kiepskiej wiedzy dała im 2 na koniec, żeby do matury mogły przystąpić - żadna nie zdała...
A w zamysły takie jak napisałeś drogi Kazimierzu wierzę, tylko nijak mi wychodzi przełożenie ich na rzeczywistość szkolną :/ i masz rację IDIOTYZM
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]