ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 5

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,654
bullet.png Najnowszy użytkownik: monika_g21

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Czy szkoły dyskryminują niepełnosprawnych
 


Czy szkoły dyskryminują niepełnosprawnych


Ministerstwo Edukacji Narodowej chce się bowiem dowiedzieć, czy uczniowie niepełnosprawni mają takie same szanse w dostaniu się do szkół ponadgimnazjalnych jak pełnosprawni rówieśnicy.
– Sprawdzamy, czy w szkołach ponadgimnazjalnych jest zagwarantowane konstytucyjne prawo do edukacji bez względu na to, czy uczeń jest niepełnosprawny lub przewlekle chory – wyjaśnia Bożena Skomorowska z biura prasowego MEN.

Ankiety do blisko 10 tys. placówek resort edukacji przekazał poprzez kuratoria.

Pytania dotyczą przede wszystkim rekrutacji na nowy rok szkolny.
– Dyrektorzy będą też musieli podać wyniki rekrutacji sprzed dwóch lat, by porównać liczbę uczniów niepełnosprawnych lub przewlekle chorych wówczas przyjętych do szkoły – dodaje Bożena Skomorowska.
Szkoły mają odpowiedzieć do połowy września. Wyniki monitoringu Ministerstwo Edukacji Narodowej opracuje po 31 października 2010 r.
– Zdziwiłbym się, gdyby to badanie pokazało jakiekolwiek problemy z kształceniem niepełnosprawnych w Warszawie, bo miasto ma program skierowany do tych uczniów. Są przyjmowani do klas integracyjnych – twierdzi Wiesław Włodarski, prezes Stowarzyszenia Dyrektorów Szkół Średnich, dyrektor Liceum Ogólnokształcącego im. Ruy Barbosy w Warszawie, które prowadzi takie klasy. – Jestem jednak w stanie sobie wyobrazić szkoły, które boją się przyjmować uczniów z niepełnosprawnościami.
Aleksandra Nowak z małopolskiego kuratorium oświaty podaje, że w ostatnich latach nie było na ich terenie skarg dotyczących przyjęć uczniów niepełnosprawnych.
– Zdarzało się jednak, że nauczyciele nie respektowali orzeczeń z poradni psychologiczno-pedagogicznej o specjalnych potrzebach kształcenia jakiegoś ucznia i oceniali go na takich samych zasadach jak resztę klasy. Wynikało to czasami z tego, że dyrektor nie zapoznał wszystkich nauczycieli z treścią orzeczenia – wyjaśnia Aleksandra Nowak.

źródło: Rzeczpospolita



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | reszta dnia 24. sierpnia 2010
Oooo! Mój znaczekSmile. Chyba sobie taki tatuaż zrobięGrin i....chyba nie na tematShock
#2 | joanna dnia 06. września 2010
Reszto! Serdeczne dzięki Grin Joanna
#3 | reszta dnia 12. września 2010
why? ze względu na artykuł czy też znaczek na tyle masz przyklejony?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

02. lipca 2025 21:09
Czy to Wasza prośba o wgląd w sytuację rodziny, czy to odpowiedź na monit sądu......

02. lipca 2025 21:08
To zależy w jakiej sprawie, to pismo, z czyjej inicjatywy itd.

02. lipca 2025 17:18
Witam. Jakie informacje o dziecku w szkole powinny być zawarte w piśmie do sądu. Jak wygląda szablonowo takie pismo?

16. czerwca 2025 07:52
zajęcia - 45 min

13. czerwca 2025 21:39
Ile wynosi etat terapeuty pedagogicznego? Praca 45 min czy 60 min?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zastępstwa realizow...
bullet.png awans pedagoga
bullet.png nauczanie indywidualne
bullet.png dzieco w kl.3 pisze ...
bullet.png poszukuję pracy - s...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum