ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 5

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Dobrze pracuj w grupie, dostaniesz lepszą ocenę
 


Dobrze pracuj w grupie, dostaniesz lepszą ocenę

W Gimnazjum nr 14 w Kielcach odbyła się wczoraj burzliwa dyskusja nauczycieli, jakie tematy pracy zespołowej zaproponować uczniom.
Do końca listopada nauczyciele wszystkich gimnazjów mają bowiem podać gimnazjalistom i ich rodzicom zestaw problemów, które mają być rozwiązane przez uczniów do czasu zakończenia gimnazjum.
Od zaangażowania się w wykonanie takiego zadania będzie zależeć ocena z zachowania. Temat, nad jakim uczeń pracował w grupie, będzie też wpisany na świadectwie.
– Chcielibyśmy dać możliwość wyboru między zagadnieniami z przedmiotów humanistycznych i matematyczno-przyrodniczych – mówi Mirosława Banak, dyrektor Gimnazjum nr 14 w Kielcach. – Dobór tematów jest ważny, bo praca nad rozwiązaniem jakiegoś problemu często daje szansę pokazania się z dobrej strony uczniom, którzy nie zawsze uczą się wszystkiego od linijki do linijki.
Obowiązkową pracę gimnazjalistów w zespołach nad tzw. projektami edukacyjnymi wprowadziła w tym roku minister edukacji Katarzyna Hall. Według MEN bowiem szkoły zbyt mało uwagi poświęcały rozwijaniu umiejętności współpracy.
– Jest ona niezbędna w dorosłym życiu, choćby w pracy, a nie wszystkie szkoły prowadziły zajęcia w taki sposób, by młodzież miała okazję pracować w grupie – tłumaczy Grzegorz Żurawski, rzecznik prasowy MEN. – Udział w projekcie jest teraz obowiązkiem każdego gimnazjalisty, dlatego liczymy na to, że już od pierwszej klasy w gimnazjach będzie więcej zadań wymagających pracy zespołowej.
W tym roku projekty muszą rozpocząć uczniowie drugich klas gimnazjów (są pierwszym rocznikiem, który uczy się według nowych programów).
Niektóre szkoły już organizowały takie zajęcia. – Poprzez rozwiązywanie zadań problemowych można nauczyć dzieci zbierania informacji z różnych źródeł, a praca w grupie uczy komunikacji – mówi Zofia Godlewska, dyrektor Publicznego Gimnazjum nr 6 w Opolu, którego uczniowie m.in. uczą się historii swego miasta z wyszukanych przez siebie starych fotografii.
Z kolei uczniowie gimnazjum w Korycinie koło Białegostoku pracują m.in. nad problemem „Sitem wody nie nabierzesz”. Będą np. badać właściwości wody w okolicznych zbiornikach.
– To część projektu, który rozpoczęliśmy w ubiegłym roku. Zdecydowaliśmy, że zaliczymy go uczniom jako projekt edukacyjny. Musimy jednak zaproponować jeszcze tematy dla tych, którzy nie chcieli wziąć w nim udziału, bo dotąd nie było to obowiązkiem – mówi Ewa Bojarzyńska, dyrektor szkoły.
Dyrektorzy twierdzą, że może być problem z obowiązkowym zaangażowaniem wszystkich w pracę zespołową. – Są uczniowie, którzy będą się przed tym bronić – mówi Banak.
– Dyrektor ma dopilnować, by nie było takich uczniów – ucina rozważania Żurawski. Dodaje, że to od rady pedagogicznej szkoły zależy, czy uczeń, który nie wywiązuje się ze szkolnych obowiązków, ukończy gimnazjum.
Na dodatkowym obowiązku uczniów próbują zarobić prywatne firmy szkoleniowe. Dyrektorzy gimnazjów przyznają, że dostają oferty szkoleń, jak pracować z uczniami przy takich projektach.

Rzeczpospolita



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | znajoma dnia 18. listopada 2010
Mam wrażenie, że jeszcze trochę i szanowna pani Hall nas zamorduje! Należy rozpoczynać pracę nad wcielaniem w życia rozporządzenia o pomocy psychologiczno - pedagogicznej, obmyślać temat projektu, a bieżące sprawy no i realizacja planu pracy? Może mam gorszy dzień, ale czuję się przytłoczona tymi zmianami Sad
#2 | Indu dnia 20. listopada 2010
Ja jako matka gimnazjalisty (kl.II) to mam tak...
Dziecko od I kl. gim. bierze udział w projekcie UE+uniwerek białostocki. Projekt przeiwdziany na 3 lata, 2 h tygodniowo(świetny!!).W tym roku klasa II gim. projekt z WOS, j.polskiego, j.niemieckiego.Przerost treści?.....Dyrektor gim. stwierdził, ze udział w tych projektach pomoże mojemu dziecku na przyszłość, mój malolat ledwo dyszy( na slowo projekt mówi, mamo eutanazja???. O n-lach juz nie wspomnę...( nie ze złości ale współczucia, bo wiele zależy od dyrka i jego podejścia).
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]