ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,084
bullet.png Najnowszy użytkownik: agata4523

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Hall: nie będzie osobnej ustawy o systemie oceniania jakości edukacji
 


Hall: nie będzie osobnej ustawy o systemie oceniania jakości edukacji

Nie będzie osobnej ustawy o systemie oceniania jakości - poinformowała minister edukacji Katarzyna Hall. Zapowiedziała, że kwestie dotyczące nowego systemu nadzoru pedagogicznego znajdą się w przygotowywanym projekcie nowelizacji ustawy o systemie oświaty.Jak wyjaśniła, takie jest zalecenie Rządowego Centrum Legislacji.
Minister mówiła o tym w środę w Warszawie podczas zorganizowanej przez Związek Nauczycielstwa Polskiego konferencji "Konsolidacja administracji oświatowej i zasobów oświaty publicznej - szansa czy zagrożenie?". Konferencja miała poprzedzić wydanie przez ZNP opinii w sprawie przegotowanego przez ministerstwo edukacji projektu ustawy o systemie oceniania jakości.
Projekt ten zakładał zmiany w nadzorze pedagogicznym. Polegać miały one m.in. na powołaniu zupełnie nowych jednostek: Krajowego Ośrodka Jakości Edukacji (KOJE) i podległych mu okręgowych ośrodków jakości edukacji (OOJE) oraz regionalnych ośrodków jakości edukacji (ROJE). Powstać miały one w miejsce likwidowanych kuratoriów, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej oraz okręgowych komisji egzaminacyjnych.
Do zadań Krajowego Ośrodka Jakości Edukacji miało należeć m.in. nadzorowanie i koordynowanie nadzoru pedagogicznego na terenie kraju, przygotowanie i przeprowadzenie egzaminów zewnętrznych. Na czele krajowego ośrodka miał stanąć naczelny inspektor jakości edukacji. Podlegać miał mu też Ośrodek Rozwoju Edukacji, który miał przestać być placówką doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym, a jego głównym zadaniem miało być podejmowanie działań na rzecz podnoszenia jakości edukacji.

Regionalne ośrodki miały podlegać pod siedem okręgowych ośrodków

Z kolei w około 30 regionalnych ośrodkach jakości edukacji pracować będą inspektorzy, którzy będą prowadzić nadzór pedagogiczny nad szkołami bezpośrednio w terenie. Regionalne ośrodki miały podlegać pod siedem okręgowych ośrodków.
Jak zaznaczyła w środę Hall, odstąpienie od projektu osobnej ustawy o systemie oceniania jakości nie oznacza odejścia od pomysłu zmian w nadzorze, gdyż "polska edukacja potrzebuje nowoczesnego narzędzia badającego szkoły wieloaspektowo".
Poinformowała, że podczas konsultacji do projektu ustawy o systemie oceniania jakości napłynęło bardzo dużo uwag, w tym wiele szczegółowych. Brane były one pod uwagę podczas prac nad projektem ustawy i będą brane podczas prac nad projektem nowelizacji ustawy o systemie oświaty.
Minister wspomniała, że brana jest pod uwagę m.in. inna struktura organów podlegających pod Krajowy Ośrodek Rozwoju Edukacji, tak by było ich mniej, ale za to w każdym województwie. Oznacza to, że np. zamiast kilkudziesięciu ROJE i siedmiu OOJE mogłoby być tylko 16 ROJE.
Hall wyraziła nadzieję, że projekt nowelizacji ustawy o systemie oświaty, nad którym już trwają prace, będzie gotów w ciągu miesiąca. Wówczas przekazany zostanie do konsultacji.
O pracach nad nowelizacją ustawy o systemie oświaty minister edukacji informowała już w październiku ub.r. Mówiła wówczas, że chodzi jej o taką zmianę prawa, która umożliwi łączenie w zespoły szkół i placówek oświatowych takiego samego typu, np. szkół podstawowych ze szkołami podstawowymi, czy przedszkoli z przedszkolami. Zastrzegła, że nie oznaczałoby to jednak likwidacji mniejszych placówek i tworzenie w to miejsce dużych.
"One nadal mają być blisko dzieci, bo te nie mogą wędrować daleko. To nauczyciele i specjaliści będą wędrować do nich. Projektowane zmiany mają ułatwić zarządzanie placówkami, kadrami" - powiedziała wówczas Hall, a w środę to podtrzymała.
Obecnie - zgodnie z prawem - łączenie placówek tego samego typu nie jest możliwe.

Źródło: PAP





Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

28. kwietnia 2024 20:08
Jest, jak Kazimierz pisze.

28. kwietnia 2024 20:07
Rewalidacja nie należy do zajęć obowiązkowych, więc jest nieobowiązkowa. Rodzic może zrezygnować i wcale nie musi tego wniosku uzasadniać, jak to w interpretacjach MEN można wyczytać.

26. kwietnia 2024 19:49
Dyrektor musi takie zajęcia zapewnić, a rodzic może złożyć oświadczenie, że dziecko nie będzie z nich korzystać i tyle.

26. kwietnia 2024 19:45
długa i niepewna.

26. kwietnia 2024 19:45
Niech teraz mądry wizytator i mądry dyrektor na to odpowiedzą. Oczywiście, że rodzic może zrezygnować z zajęć rewalidacyjnych. Jest droga, żeby próbować, go "przymusić", ale

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png warsztaty dla grona
bullet.png prawnik - prawo ośw...
bullet.png poszukuję pracy - s...
bullet.png specjaliści od 1 wr...
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [460]
bullet.png warsztaty dla grona [47]