ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 25

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,767
bullet.png Najnowszy użytkownik: spustelnik

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Gimnazjalista ze wsi słabo mówi po angielsku
 


Gimnazjalista ze wsi słabo mówi po angielsku

Blisko 7 punktów wynosi różnica między wynikiem z egzaminu z języka angielskiego przeciętnego ucznia z gimnazjum na wsi a ucznia ze szkoły w dużym mieście – wynika z opublikowanych wczoraj przez Centralną Komisję Egzaminacyjną wyników z tegorocznego egzaminu gimnazjalnego. Tak dużych różnic w punktacji nie ma między wynikami z testu humanistycznego oraz testu matematyczno-przyrodniczego.
Wyniki z egzaminu wraz z ocenami ze świadectwa decydują o dostaniu się do liceum lub technikum. Od przyszłego roku liczyć będą się też punkty z egzaminu językowego (odbył się po raz trzeci, by jego wynik informował o poziomie nauczania).
– Tymczasem słabsze wyniki młodzieży z wiejskich szkół z angielskiego, który wybiera ok. 80 proc. uczniów, się powtarzają – alarmuje Krzysztof Lipiński z Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej (prowadzi program „Youngster", polegający na organizowaniu szkół językowych dla uczniów na wsiach). – Za rok ten wynik może być podobny i młodzież z gimnazjów wiejskich będzie mieć mniejsze szanse na dostanie się do dobrych liceów – ostrzega. Dodaje, że MEN powinien zbadać, z czego wynika problem z angielskim, bo jednocześnie młodzież na wsiach co roku osiąga najwyższe wyniki z języka rosyjskiego (wieś – 29,97 punktów na 50, duże miasto – 19).
– Wszystko zależy od nauczycieli – uważa Ludmiła Stopińska, kierownik Wydziału Języków Obcych w CKE. – Kilka lat temu szkoły w miastach wycofywały się z uczenia języka rosyjskiego i bardzo dobrzy rusyciści pozostali jedynie na wsiach. Do wiejskich szkół z kolei trudno jest zatrudnić bardzo dobrego nauczyciela angielskiego, bo mają lepsze oferty w dużych ośrodkach.

Ministerstwo Edukacji twierdzi, że zna problem z angielskim na wsiach. Co robi, by go rozwiązać?

– Wprowadziliśmy naukę języka obcego obowiązkowo od pierwszej klasy podstawówki. Od dwóch lat gimnazjaliści mają też obowiązek uczenia się dwóch języków obcych, w tym jeden ma być kontynuacją języka ze szkoły podstawowej – wylicza Grzegorz Żurawski, rzecznik resortu. – Liczymy, że to sprawi, iż uczniowie na wsiach będą mieli lepszy dostęp do nauki języków obcych, i że podniesie to poziom ich znajomości języka. Na zajęcia wyrównujące nauczyciele mogą wykorzystać dodatkowe dwie godziny tygodniowo, które mają przeznaczać na pozalekcyjne zajęcia z uczniami.

Źródło: Rzeczpospolita





Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | reszka dnia 16. czerwca 2011
o ja się nie zgadzam u nas na wsi dzieciaki miały z angielskiego średnią ponad 42 Smile z niemca ponad 40 Smile
#2 | Kazimierz dnia 16. czerwca 2011
Na zajęcia wyrównujące nauczyciele mogą wykorzystać dodatkowe dwie godziny tygodniowo, które mają przeznaczać na pozalekcyjne zajęcia z uczniami.

Te "karciane", to ma być panaceum na wszystkie bolączki. Możliwe, o ile 1 godzina będzie się równać np. 360 minut.
#3 | reszta dnia 17. czerwca 2011
Nie minut Kaziu. Dni! 360 dniWink
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

08. grudnia 2025 23:15
Kochani, uczeń z NI (bez opinii,orzeczenia o KS) -plan pracy prowadzących zdalne. Czy jakaś dokumentacja PP?

01. grudnia 2025 23:23
Dziękuję Wam za odpowiedzi❤️. W poradni do której dzwoniłam były one sprzeczne . Nauczyciele stwierdzili, że pismo brzydkie lecz czytelne . Dostosowania z komputerem RP nie uchwaliła.

21. listopada 2025 20:58
Poza tym kryterium powinno być to, czy rzeczywiście jego grafia jest tak zaburzona, że nie można absolutnie odczytać tego co napisał.

21. listopada 2025 20:56
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.

19. listopada 2025 22:41
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum