ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Dla rodziców najważniejsze w szkole jest bezpieczeństwo ich dzieci
 


Dla rodziców najważniejsze w szkole jest bezpieczeństwo ich dzieci

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) poprosił 4884 rodziców dzieci z klas IV szkół podstawowych o wybranie z zaproponowanej listy trzech najważniejszych cech, które powinna posiadać dobra szkoła. Wyniki ankiety IBE przedstawiło w informacji prasowej przekazanej PAP w poniedziałek.
Z ankiety wynika, że zdecydowanie najistotniejsze dla rodziców jest to, aby dziecko w szkole było bezpieczne. Taką odpowiedź wskazało 78,95 proc. badanych rodziców. "Jak można przypuszczać, rodzicom chodzi nie tylko o to, aby dzieci nie stykały się z agresją i przemocą. Zależy im także na tym, aby szkoła nie była miejscem, w którym istnieje ryzyko uzależnień od narkotyków, alkoholu itp." - czytamy w komentarzu Instytutu.
Dla znacznej części rodziców (58,15 proc.) najważniejsi są dobrzy, kompetentni nauczyciele. Ważną kwestią jest także dobra atmosfera panująca w szkole (taką odpowiedź wskazało 42,83 proc. rodziców) oraz jakość kontaktów dziecka z nauczycielami (41,56 proc.). "Szkoła powinna być miejscem, w którym dziecko dobrze się czuje i przeżywa dużo pozytywnych emocji. Od nauczycieli oczekuje się, że będą szanować uczniów, dobrze ich rozumieć oraz dostrzegać ich indywidualność. Powinni przejawiać postawę tolerancji i sprawiedliwie oceniać" - ocenili badacze z IBE.
Rzadziej oczekiwania rodziców dotyczą organizacji pracy szkoły i jej wyposażenia (25,05 proc.), a także wysokiego poziomu nauczania (22,57 proc.) oraz skutecznego wychowania (21,06 proc.). "Jak z tego wynika, kwestie należące do głównych zadań szkoły, czyli wysoki poziom nauczania i wychowania, nie należą do najczęstszych oczekiwań kierowanych pod jej adresem" - ocenia IBE.
Zdaniem mniejszego odsetka rodziców, najważniejsze jest, aby szkoła proponowała dzieciom szeroki zakres zajęć pozalekcyjnych (18,19 proc.) oraz współpracowała z rodzicami i środowiskiem lokalnym (12,53 proc.).
Bardzo rzadko podaje się, że dobra szkoła powinna posiadać wysoki prestiż (7,31 proc.) oraz być sprawnie zarządzana i zorganizowana (7,74 proc.).
Ankietę przeprowadzono w ramach badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia (SUEK) na reprezentatywnej grupie 4884 rodziców między grudniem 2011 r. a początkiem lutego 2012 r.
Badanie SUEK ma wskazać, które czynniki i w jaki sposób warunkują osiągnięcia edukacyjne dzieci. Analizowane są zarówno warunki panujące w szkole, domu, jak i cechy indywidualne dzieci. SUEK jest badaniem podłużnym – eksperci towarzyszą tej samej grupie dzieci przez kilka lat. Badanie rozpoczęło się jesienią 2010 r. wśród uczniów III klasy szkoły podstawowej. W tym roku zespół SUEK chce rozpocząć równoległe badanie wśród uczniów dopiero rozpoczynających naukę w szkole.
Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) jest niezależną placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe nad funkcjonowaniem i efektywnością systemu edukacji w Polsce. Do 2015 r. IBE realizuje projekt systemowy „Entuzjaści Edukacji” (Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego). Głównym celem projektu jest wzmocnienie systemu edukacji w zakresie badań edukacyjnych oraz zwiększenie wykorzystywania wyników badań naukowych w polityce i praktyce edukacyjnej oraz w zarządzaniu oświatą. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Źródło: PAP




Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | airam dnia 14. czerwca 2012
Bezpieczenstwa w szkole nie zapewnią:liczne klasy, okrojone etaty pedagogów i psychologow szkolnych, bałagan legislacyjny, zamykanie wiejskich szkoł itp. akcje rządu. Rodzice powinni kierować żądania w stronę rządu o lepsze finansowanie oświaty i zmiany długofalowe.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]