ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 14

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Dla rodziców najważniejsze w szkole jest bezpieczeństwo ich dzieci
 


Dla rodziców najważniejsze w szkole jest bezpieczeństwo ich dzieci

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) poprosił 4884 rodziców dzieci z klas IV szkół podstawowych o wybranie z zaproponowanej listy trzech najważniejszych cech, które powinna posiadać dobra szkoła. Wyniki ankiety IBE przedstawiło w informacji prasowej przekazanej PAP w poniedziałek.
Z ankiety wynika, że zdecydowanie najistotniejsze dla rodziców jest to, aby dziecko w szkole było bezpieczne. Taką odpowiedź wskazało 78,95 proc. badanych rodziców. "Jak można przypuszczać, rodzicom chodzi nie tylko o to, aby dzieci nie stykały się z agresją i przemocą. Zależy im także na tym, aby szkoła nie była miejscem, w którym istnieje ryzyko uzależnień od narkotyków, alkoholu itp." - czytamy w komentarzu Instytutu.
Dla znacznej części rodziców (58,15 proc.) najważniejsi są dobrzy, kompetentni nauczyciele. Ważną kwestią jest także dobra atmosfera panująca w szkole (taką odpowiedź wskazało 42,83 proc. rodziców) oraz jakość kontaktów dziecka z nauczycielami (41,56 proc.). "Szkoła powinna być miejscem, w którym dziecko dobrze się czuje i przeżywa dużo pozytywnych emocji. Od nauczycieli oczekuje się, że będą szanować uczniów, dobrze ich rozumieć oraz dostrzegać ich indywidualność. Powinni przejawiać postawę tolerancji i sprawiedliwie oceniać" - ocenili badacze z IBE.
Rzadziej oczekiwania rodziców dotyczą organizacji pracy szkoły i jej wyposażenia (25,05 proc.), a także wysokiego poziomu nauczania (22,57 proc.) oraz skutecznego wychowania (21,06 proc.). "Jak z tego wynika, kwestie należące do głównych zadań szkoły, czyli wysoki poziom nauczania i wychowania, nie należą do najczęstszych oczekiwań kierowanych pod jej adresem" - ocenia IBE.
Zdaniem mniejszego odsetka rodziców, najważniejsze jest, aby szkoła proponowała dzieciom szeroki zakres zajęć pozalekcyjnych (18,19 proc.) oraz współpracowała z rodzicami i środowiskiem lokalnym (12,53 proc.).
Bardzo rzadko podaje się, że dobra szkoła powinna posiadać wysoki prestiż (7,31 proc.) oraz być sprawnie zarządzana i zorganizowana (7,74 proc.).
Ankietę przeprowadzono w ramach badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia (SUEK) na reprezentatywnej grupie 4884 rodziców między grudniem 2011 r. a początkiem lutego 2012 r.
Badanie SUEK ma wskazać, które czynniki i w jaki sposób warunkują osiągnięcia edukacyjne dzieci. Analizowane są zarówno warunki panujące w szkole, domu, jak i cechy indywidualne dzieci. SUEK jest badaniem podłużnym – eksperci towarzyszą tej samej grupie dzieci przez kilka lat. Badanie rozpoczęło się jesienią 2010 r. wśród uczniów III klasy szkoły podstawowej. W tym roku zespół SUEK chce rozpocząć równoległe badanie wśród uczniów dopiero rozpoczynających naukę w szkole.
Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) jest niezależną placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe nad funkcjonowaniem i efektywnością systemu edukacji w Polsce. Do 2015 r. IBE realizuje projekt systemowy „Entuzjaści Edukacji” (Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego). Głównym celem projektu jest wzmocnienie systemu edukacji w zakresie badań edukacyjnych oraz zwiększenie wykorzystywania wyników badań naukowych w polityce i praktyce edukacyjnej oraz w zarządzaniu oświatą. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Źródło: PAP




Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | airam dnia 14. czerwca 2012
Bezpieczenstwa w szkole nie zapewnią:liczne klasy, okrojone etaty pedagogów i psychologow szkolnych, bałagan legislacyjny, zamykanie wiejskich szkoł itp. akcje rządu. Rodzice powinni kierować żądania w stronę rządu o lepsze finansowanie oświaty i zmiany długofalowe.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]