ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 13

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Słaba trója z egzaminu
 


Matematyka, chemia, fizyka, biologia i geografia to przedmioty, z którymi polscy gimnazjaliści mają największy problem
Dzieciom uczącym się w szkołach na wsi dochodzi jeszcze jeden kłopot - z językami obcymi, a zwłaszcza angielskim.
Tak przynajmniej wynika z opublikowanych wczoraj wstępnych wyników tegorocznego egzaminu gimnazjalnego. Chwilę po tym, jak na stronę www.cke.edu.pl trafił raport z wynikami egzaminu, serwer Centralnej Komisji Egzaminacyjnej odmówił współpracy, a strona została zablokowana. Tak dużo osób chciało sprawdzić rezultat kwietniowego sprawdzianu. Znaków zapytania było wiele, bo w tym roku egzamin po raz pierwszy został przeprowadzony w zmienionej formie. Zamiast trzech testów uczniowie dostali do rozwiązania pięć arkuszy z pytaniami, a niektórzy nawet sześć.
Gimnazjaliści oddzielnie odpowiadali na pytania z języka polskiego, historii oraz wiedzy o społeczeństwie, matematyki i przedmiotów przyrodniczych. Wszyscy musieli obowiązkowo przystąpić do egzaminu z języka obcego na poziomie podstawowym, a ci, którzy danego języka uczyli się dłużej, mieli również obowiązek zdania go na poziomie rozszerzonym. Co więcej, w tym roku po raz pierwszy egzamin z języka obcego na poziomie podstawowym będzie brany pod uwagę podczas rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych. I to jest poważny problem. Głównie dla uczniów ze wsi. Tegoroczny test okazał się bowiem dla nich wyjątkowo trudny. W porównaniu z rówieśnikami z miast, uczniowie ze wsi słabiej znają zwłaszcza angielski.
Już trzy lata temu, kiedy po raz pierwszy zdawali test z języków obcych prof. Krzysztof Konarzewski, ówczesny dyrektor CKE, po publikacji wyników oświadczył: - Ten test był bolesną chwilą prawdy dla polskiego systemu edukacji. Chodziło mu właśnie o ogromną dysproporcję pomiędzy uczniami ze wsi i miasta, którą pokazał zwłaszcza test z angielskiego. W tym roku dzieciom ze wsi nie udało się dogonić rówieśników z miast. Na teście z angielskiego zdobyły średnio 58 proc. możliwych do zdobycia punktów, podczas gdy gimnazjaliści z miast osiągnęli wynik lepszy aż o 12 punktów procentowych.
Tegoroczny egzamin pokazał również, że uczniowie - zarówno w mieście, jak i na wsi - największy problem mają z matematyką. Na teście gimnazjaliści udzielili zaledwie 47 proc. poprawnych odpowiedzi, co oznacza, że w szkolnej skali ocen nie zasłużyli nawet na trójkę. Nie lepiej wypadł test z przedmiotów przyrodniczych, z którego uczniom udało się uzbierać 50 proc. punktów. Najlepiej wypadł test z języka polskiego, choć i tu uczniowie, odpowiadając poprawnie na 65 proc. pytań, zasłużyli zaledwie na trójkę z plusem. Podobny wynik gimnazjaliści osiągnęli z historii.

źródło: Gazeta Prawna

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]