ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 10

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,767
bullet.png Najnowszy użytkownik: spustelnik

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Słaba trója z egzaminu
 


Matematyka, chemia, fizyka, biologia i geografia to przedmioty, z którymi polscy gimnazjaliści mają największy problem
Dzieciom uczącym się w szkołach na wsi dochodzi jeszcze jeden kłopot - z językami obcymi, a zwłaszcza angielskim.
Tak przynajmniej wynika z opublikowanych wczoraj wstępnych wyników tegorocznego egzaminu gimnazjalnego. Chwilę po tym, jak na stronę www.cke.edu.pl trafił raport z wynikami egzaminu, serwer Centralnej Komisji Egzaminacyjnej odmówił współpracy, a strona została zablokowana. Tak dużo osób chciało sprawdzić rezultat kwietniowego sprawdzianu. Znaków zapytania było wiele, bo w tym roku egzamin po raz pierwszy został przeprowadzony w zmienionej formie. Zamiast trzech testów uczniowie dostali do rozwiązania pięć arkuszy z pytaniami, a niektórzy nawet sześć.
Gimnazjaliści oddzielnie odpowiadali na pytania z języka polskiego, historii oraz wiedzy o społeczeństwie, matematyki i przedmiotów przyrodniczych. Wszyscy musieli obowiązkowo przystąpić do egzaminu z języka obcego na poziomie podstawowym, a ci, którzy danego języka uczyli się dłużej, mieli również obowiązek zdania go na poziomie rozszerzonym. Co więcej, w tym roku po raz pierwszy egzamin z języka obcego na poziomie podstawowym będzie brany pod uwagę podczas rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych. I to jest poważny problem. Głównie dla uczniów ze wsi. Tegoroczny test okazał się bowiem dla nich wyjątkowo trudny. W porównaniu z rówieśnikami z miast, uczniowie ze wsi słabiej znają zwłaszcza angielski.
Już trzy lata temu, kiedy po raz pierwszy zdawali test z języków obcych prof. Krzysztof Konarzewski, ówczesny dyrektor CKE, po publikacji wyników oświadczył: - Ten test był bolesną chwilą prawdy dla polskiego systemu edukacji. Chodziło mu właśnie o ogromną dysproporcję pomiędzy uczniami ze wsi i miasta, którą pokazał zwłaszcza test z angielskiego. W tym roku dzieciom ze wsi nie udało się dogonić rówieśników z miast. Na teście z angielskiego zdobyły średnio 58 proc. możliwych do zdobycia punktów, podczas gdy gimnazjaliści z miast osiągnęli wynik lepszy aż o 12 punktów procentowych.
Tegoroczny egzamin pokazał również, że uczniowie - zarówno w mieście, jak i na wsi - największy problem mają z matematyką. Na teście gimnazjaliści udzielili zaledwie 47 proc. poprawnych odpowiedzi, co oznacza, że w szkolnej skali ocen nie zasłużyli nawet na trójkę. Nie lepiej wypadł test z przedmiotów przyrodniczych, z którego uczniom udało się uzbierać 50 proc. punktów. Najlepiej wypadł test z języka polskiego, choć i tu uczniowie, odpowiadając poprawnie na 65 proc. pytań, zasłużyli zaledwie na trójkę z plusem. Podobny wynik gimnazjaliści osiągnęli z historii.

źródło: Gazeta Prawna

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

08. grudnia 2025 23:15
Kochani, uczeń z NI (bez opinii,orzeczenia o KS) -plan pracy prowadzących zdalne. Czy jakaś dokumentacja PP?

01. grudnia 2025 23:23
Dziękuję Wam za odpowiedzi❤️. W poradni do której dzwoniłam były one sprzeczne . Nauczyciele stwierdzili, że pismo brzydkie lecz czytelne . Dostosowania z komputerem RP nie uchwaliła.

21. listopada 2025 20:58
Poza tym kryterium powinno być to, czy rzeczywiście jego grafia jest tak zaburzona, że nie można absolutnie odczytać tego co napisał.

21. listopada 2025 20:56
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.

19. listopada 2025 22:41
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum