ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
ADHD???
 


ADHD???


Jak podaje Der Spiegel, amerykański psychiatra Leon Eiseberg "twórca" ADHD kilka miesięcy przed śmiercią (2009 rok) wyznał, że ADHD to najlepszy przykład fikcyjnej choroby. Tymczasem miliony dzieci na świecie, u których stwierdzono ten zespół, codziennie zażywa wywołujące zmiany w zachowaniu środki farmakologiczne (np. Ritalin). Szwedzka Narodowa Komisja Doradcza w sprawie Bioetyki (NEK) skrytykowała tę praktykę, która prowadzi do zmian zachowań dziecka bez nauki samodzielnego osiągania tychże zmian, co w praktyce ogranicza ich wolność osobistą.
Kto ma interes w faszerowaniu dzieci lekami? Hm.... Mądrej głowie dość po słowie.


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | reszta dnia 18. czerwca 2013
hmmm...z adhd ponoć jak z YetiGrin
#2 | Zetka dnia 18. czerwca 2013
I to by się zgadzałoWink
#3 | Tomek dnia 19. czerwca 2013
Rekomendacje są jasne dla ADHD: najpierw jak to ujęto "nauka samodzielnego osiągania zmian zachowania", warsztaty umiejętności wychowawczych, opinia z zaleceniami do szkoły. Leki są tylko pomocniczo jak wcześniejsze oddziaływania, w dłuższej perspektywie czasowej, są niewystarczające. W praktyce różnie już to wygląda ... o czym forumowicze zapewne wiedzą.

PS. Firma farmaceutyczna nawet pracownikom PPP w całej Polsce robiła darmowe szkolenia z ADHD - chociaż recept nie wypisują ale za mało ADHD diagnozują! Grin

PS. PS. Same zaburzenia uwagi, nadruchliwość, impulsywność nie są fikcją - to jakby uważać, że nie ma ludzi mierzących ponad 1,8m Wink
#4 | biedroneczka dnia 19. czerwca 2013
Też jestem przekonana, ze objawy wymienione przez Tomka (a składające się na ADHD) nie jest fikcją - przecież stwierdzono różnice w aktywności mózgu dzieci z ADHD i bez-ADHD.
Natomiast leki psychiatryczne zawsze uważałam za ostateczność i zdecydowanie wolę działać terapeutycznie. Inną rzeczą jest, że zwykle tak funkcjonujące dziecko ma problemy w szkole i rodzice pędzą do lekarza-psychiatry, żeby mieć dodatkowy papier, a lekarz przy okazji wypisuje leki, które rodzice często jednak decydują się podawać (i OK, jeśli przez względnie krótki czas, zanim pojawią się efekty oddziaływań terapeutycznych, ale różnie bywa z ich organizacją).

Kazimierzu, mógłbyś podać źródło tej informacji - może warto tam pogrzebaćSmile
#5 | reszta dnia 19. czerwca 2013
popatrz biedrońciu w boxa... kerbi wczoraj wrzucała link
#6 | biedroneczka dnia 20. czerwca 2013
Dzięki Resztuniu (i dzięki Kerbi)!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]