ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Wywiad z panią minister
 


Wywiad z panią minister


Podczas wywiadu udzielonego Gazecie Wyborczej pani minister Krystyna Szumilas stwierdziła, że z powodu niżu demograficznego będzie coraz mniej miejsc pracy z dziećmi w szkole. Trzeba więc myśleć, co zaproponować nauczycielom, by wykorzystali swoje umiejętności. Nauczyciele zaś powinni brać pod uwagę zmianę zawodu. Pani minister uważa, że kto pracował z dziećmi i ma przygotowanie pedagogiczne, będzie umiał się odnaleźć np. jako asystent rodziny, łatwiej też przekwalifikuje się do pracy w żłobku.
W tym roku pracę straci ok. 7000 nauczycieli, zdaniem pani minister proces ten na razie zwalnia dzięki większej liczbie przedszkoli i obniżeniu wieku szkolnego. Kiedy sześciolatki pójdą do szkoły, przez 12 lat będziemy mieli większe zapotrzebowanie na nauczycieli, bo przejściowo przybędzie dodatkowy rocznik uczniów.
Wyliczenie pani minister: ok. 400 tys. uczniów, klasy średnio po 18-19 osób, na oddział przypada średnio 1,6 etatu nauczycielskiego. Daje to ok. 35 tys. etatów dodatkowo.
Pani minister wypowiedziała się też na temat obaw samorządów związanych z propozycją MEN dotyczącą ograniczenia liczebności klasy I-III szkół podstawowych do 25 uczniów. Oto jej wypowiedź:
co ma robić wójt małej gminy, gdy do I klasy zgłosi się o jedno dziecko więcej niż rządowy limit?
Musi podzielić tę grupę na pół i zorganizować dwa oddziały. Kalkulujemy, że gminy dobrze sobie z tym poradzą. Na 13,5 tys. polskich szkół podstawowych aż 9 tys. to szkoły małe, z jednym oddziałem w roczniku. A średnia liczba uczniów w oddziale podstawówki wynosi 18-19. Ponad 93 proc. klas już dziś ma mniej niż 26 uczniów. A zatem większość szkół w ogóle nie będzie miała z tym problemu.

Źródło: Gazeta Wyborcza


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | elka07 dnia 16. lipca 2013
Czy nasza pani" ministra" wie jak gminy funkcjonują, jak tną etaty, choćby nasze, czy żyjemy w tej samej Polsce co ONAAngry ???
#2 | nina29 dnia 01. sierpnia 2013
wysyłam panią minister do Grabowa nad Pilicą tam klasy po 38 osób a do oddziału "0" zapisanych jest obecnie 65 uczniów dyr. z wójtem zaplanowali 2 grupy mimo iż przepisy już teraz mówią, że w zerówce do 25 uczniów ma być!!. granda bezprawie grunt żeby społeczeństwo było niedouczone wtedy łatwiej o głosy idiotów.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]