ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 21

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,701
bullet.png Najnowszy użytkownik: Beata87

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Raport o stanie edukacji 2013
 


Raport o stanie edukacji 2013


Gorąco polecam lekturę "Raportu o stanie edukacji".
Kilka cytatów:
"w badaniach nad hierarchią zawodów prowadzonych przez Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS, 2013a) zdobywają oni [nauczyciele] od dekad miejsce w pierwszej dziesiątce pod względem szacunku, którym Polacy darzą przedstawicieli różnych profesji. Nauczyciel w tym rankingu zajmuje niewiele gorszą pozycję niż profesor uniwersytetu i inżynier w fabryce, a w 2013 roku respondenci uznali, że prestiż nauczyciela jest o jedną pozycję wyższy niż lekarza."

"Praca nauczyciela została uznana za stresującą, odpowiedzialną i ciężką. [...] Ponadto nauczyciele postrzegani są jako osoby o wysokich kwalifikacjach oraz motywacji, by stale je zwiększać."

"Rodziców [pierwszaków] zapytano również o to, z czego są najbardziej zadowoleni, a z czego niezadowoleni w kontakcie z wychowawcą. Respondenci mogli podać więcej niż jeden obszar czy cechę nauczyciela, a pytanie miało charakter otwarty. Następnie wypowiedzi rodziców zostały zakodowane w 5 głównych kategoriach: jakość kontaktów, podejście do dzieci, cechy wychowawcy, kompetencje i zdolności organizacyjne. Osoby badane w większości odpowiedziały, że nie ma żadnych obszarów w ich kontaktach z wychowawcą, z których byliby niezadowoleni".

- ponad 90% badanych rodziców uznaje, że w placówce, do której uczęszcza ich dziecko, pracują dobrzy nauczyciele;
- ponad 90% uczniów uważa, iż nauczyciele są dobrze przygotowani do lekcji;
- około 80% uczniów jest zadowolonych z nastawienia nauczycieli wobec specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów.
itd., itd., itd.

Można oczywiście poczytać i o zjawiskach mało pozytywnych w niektórych obszarach. Jeszcze raz polecam lekturę.

PS
Tytuł artykułu na temat Raportu w Gazecie Prawnej???
Proszę bardzo:
Obraz polskiej szkoły: Skłócone grono pedagogiczne, roszczeniowi rodzice i nauczyciele dorabiający po godzinach.



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Rafal dnia 18. września 2014
Oj musiały zaboleć takie wyniki niektórych miłośników i reformatorów oświaty. A do do GP (G...o Prawda) to jak zwykle piszą prawdę. Na pewno w tej dziedzinie rzetelne badania prowadzili. Zwłaszcza z tym skłóconym gronem pedagogicznym trafili. U mnie w szkole nic innego nie robimy tylko się kłócimy, a jak mamy wolną chwilę to urządzamy sobie konkurs na najbardziej kłótliwego. Na pewno GP i GW mają na te straszne zjawiska receptę, kto zgadnie jaką?
#2 | mucha27 dnia 18. września 2014
Tu się nic kupy nie trzyma!
#3 | Kazimierz dnia 18. września 2014
W raporcie są oczywiście informacje na temat zdarzających się problemów z porozumieniem w gronach pedagogicznych, a w dalszej części artykułu GP przytacza i opinie pozytywne. Chodzi mi jednak o to, że pomimo licznych przykładów opinii pozytywnych na temat nas i naszej pracy, tytuł gazety musiał mieć negatywny wydźwięk. Wiadomo przecież, że wielu czytelników właśnie na tytule artykułu kończy jego czytanie. Prymitywne socjotechniki - ale po co?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]