"Wystarczy chcieć rozmawiać na temat kierunkowych propozycji, a dojdziemy do bardzo dobrych rozwiązań płacowych", napisał dziś na twitterze minister Przemysław Czarnek.
To jego reakcja na zapowiedź złożenia dziś (poniedziałek 9 sierpnia) przez Sławomira Broniarza wniosku do marszałek Sejmu Elżbiety Witek o rejestrację komitetu inicjatywy ustawodawczej. Ma on będzie zbierać podpisy pod projektem dotyczącym automatycznego wzrostu płac nauczycieli wraz ze wzrostem średniej płacy w gospodarce narodowej.
Jak podaje czwartkowa "Dziennik Gazeta Prawna", kuratoria opiniują plany organizacji nowego roku szkolnego. Jednym z problemów są braki w kadrze nauczycielskiej. Kuratorzy chcą rozwiązać problem, nie wprowadzając limitu uczniów w najstarszych klasach.
To rozwiązanie ma pomóc w łataniu dziur kadrowych. Dodatkowo, oprócz tworzenia większych klas, ta możliwość pozwoli zaoszczędzić samorządom na etatach.
Przykładowo na stronach Kuratorium Oświaty we Wrocławiu widnieje grubo ponad 1,5 tysiąca ofert dla nauczycieli wszystkich specjalizacji, w Katowicach takich ofert jest blisko dwa tysiące, w woj. łódzkim poszukiwanych jest około sześciuset nauczycieli, w Rzeszowie dokładnie 485. Co gorsza, ofert nie ubywa, a przybywa.
Szkoły wyspowiadają się, jak wspierają uczniów ze szczególnymi potrzebami
Szkoły wyspowiadają się, jak wspierają uczniów ze szczególnymi potrzebami
Resort oświaty zbierze dane, jak przedszkola i szkoły wspierają potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów. Sprawdzi, jak wykonują zalecenia zawarte w opiniach o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, w orzeczeniach o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz w opiniach poradni psychologiczno-pedagogicznych w sprawie potrzeby objęcia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia.
W rozmowie z "Naszym Dziennikiem" doradca ministra, dr Paweł Skrzydlewski, wyjaśniał dokładniej wizję polityki edukacyjnej. Jego zdaniem "obserwujemy w kulturze bardzo niebezpieczne zjawisko moralne i religijne, pewnego zepsucia duchowego kobiety”, które ma polegać na rozbudzeniu pychy. Upowszechnienie takich postaw jak „próżność, zainteresowanie wyłącznie sobą i egotyzm” ma doprowadzić do „zabijania rodziny i zamykania się na płodność”. Kluczowe ma być więc rozwijanie cnoty, a do tego „trzeba mieć zdrową rodzinę, opartą na monogamicznym nierozerwalnym związku mężczyzny i kobiety”. Szczególny nacisk należy położyć na „właściwe wychowanie kobiet”, czyli „ugruntowanie dziewcząt do cnót niewieścich”.
Komunikat ZNP po spotkaniu oświatowych związków zawodowych (1.07.2021)
Komunikat ZNP po spotkaniu oświatowych związków zawodowych (1.07.2021)
Związek Nauczycielstwa Polskiego wystąpił 24 czerwca do kierownictwa oświatowej Solidarności oraz Forum Związków Zawodowych z prośbą o spotkanie w celu uzgodnienia wspólnych działań trzech central związkowych w zakresie prac Zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty. Oświatowa Solidarność nie odpowiedziała na zaproszenie i nie pojawiła się na spotkaniu 1 lipca br.
że nie nabędzie. Co prawda taka decyzja (brak promocji) jest podejmowana nie "za zgodą" rodzica, a w "porozumieniu" z nim (to duża różnica), to trudno będzie ją przeforsowa
Sprawa jest bardzo trudna. Dziecko ma nabyć określaną wiedzę i umiejętności do ukończenia klasy trzeciej. Rodzice zawsze mogą powiedzieć, że przecież nie ma pewności
Witam. Na jakich zasadach można zostawić dziecko będące w kl. 1 nie promować go do 2 kl. Rodzice nie wyrażają zgody na pozostawienie dziecka w kl. 1 i i na przebadanie dziecka w poradni.
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 55,387,834 unikalne wizyty