ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
RPO, odpowiedź dla Sekcji Krajowej Oświaty i wychowania NSZZ "Solidarność"
 


RPO, odpowiedź dla Sekcji Krajowej Oświaty i wychowania NSZZ "Solidarność"

Tu macie najświeższe pismo od Rzecznika Praw Obywatelskich do Sekcji Krajowej Oświaty i wychowania NSZZ "Solidarność".


Odpowiedź Rzecznika Praw Obywatelskich dla Sekcji Krajowej Oświaty i wychowania NSZZ "Solidarność



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Zetka dnia 19. kwietnia 2013
Dobrze, że chociaż w ostatnim akapicie pozostawili cień nadziei na sprawiedliwość.

Idąc tym torem myslenia, to wypadałoby dać OP możliwość regulacji pensum:
- wuefistom - w zależności od ilości uczniów z krzywymi kręgosłupami
- polonistom - od ilości dyslektyków
- matematykom - dyskalkulików
- biologom itp. od ilości ciężarnych uczennic (oczywiście w podstawówkach byłoby ono raczej najniższe)
- n. świetlicy - od ilości zgłoszonych do niej pod opiekę
- przedszkolankom - od ilości zapisanych dzieci (najwyższe pensum byłoby oczywiście tam, gdzie wysoki przyrost nat.)
- przedszkolankom w najmlodszych grupach - od ilości sikajacych w pieluchy, albo samodzielnie jedzących posiłki ( oczywiście im więcej sikających i niesamodzielnych dzieci, tym pensum większe)
itp., itd.
Sad
#2 | Juli6 dnia 19. kwietnia 2013
Zetko, nic dodać nic ująć!
Mnie jeszcze tylko ciekawi, czy oni (RPO, MEN) naprawdę uważają, że to indywidualne potrzeby uczniów warunkują różnicowanie pensum przez OP... Jeśli tak, to szczerze podziwiam ich optymizm i szczerze dziwię się ich naiwności.
#3 | olamateola dnia 21. kwietnia 2013
A ja nie mogę zrozumieć, dlaczego te tak nagle zwiększone potrzeby uczniów mogą być realizowane jedynie w szkołach, a w poradniach - już nie.

Chciałabym też wiedzieć, czym różni się praca logopedy od pracy innych nauczycieli zajęć rewalidacyjnych, skoro ja mogę pracować 32 godziny, oni 20.
#4 | Zetka dnia 21. kwietnia 2013
Olamateola, zajęcia rewalidacyjne to nie 20, a 18 godz.

http://www.eksper...uczycieli/
#5 | olamateola dnia 22. kwietnia 2013
Dzięki, Zetko, wiem. Moja dyrekcja też to rozumie. Ale dla naszego OP rewalidacja prowadzona przez logopedę to 30 godzin, pozostałe formy rewalidacji= 18. Podobnie wczesne wspomaganie rozwoju dziecka: terapia logopedyczna= 30 godzin, pozostałe formy terapii= 18.
A podanym wyroku nie ma, niestety, słowa "rewalidacja"...
#6 | olamateola dnia 22. kwietnia 2013
Acha - ja doliczyłam karciane, stąd ja 32, inni rewalidanci - 20 Smile
#7 | bs29 dnia 22. kwietnia 2013
tak się smutno zrobiło od tych paragrafów:|, ale chyba się nie mamy zamiaru się poddawać ???
https://www.faceb...753176489/
#8 | Beskidson dnia 24. kwietnia 2013
A ja niezmiennie myślę, że RPO to fucha polityczna...
To pismo to kolejny dowód!
#9 | bs29 dnia 25. kwietnia 2013
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]