Płaca minimalna, czy średnia krajowa?
Na 18 maja zaplanowano spotkanie trójstronnego zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty, które zostanie w całości poświęcone zmianom w systemie wynagradzania nauczycieli, awansu zawodowego i pensum. Do tego czasu członkowie zespołu, w tym przede wszystkim związki nauczycielskie mają otrzymać szczegółowe informacje na temat proponowanych przez ministra Przemysława Czarnka zmian.
Jeśli chodzi o wynagrodzenia, to propozycja ministerialna dotyczy odniesienia płacy nauczycielskiej do płacy minimalnej lub do średniej krajowej. Mają to być alternatywne rozwiązania, które zostaną poparte odpowiednimi wyliczeniami.
Konferencja ministra zdrowia
Premier i minister zdrowia przedstawili plan luzowania obostrzeń w Polsce.
Po przerwie majowej do szkoły wracają dzieci z klas I-III. Od 15 maja dzieci z klas IV-VIII szkół podstawowych i uczniowie szkół ponadpodstawowych będą mogli wrócić do nauki w trybie hybrydowym - poinformował premier Mateusz Morawiecki.
Podwyżki dla nauczycieli za zwiększone pensum?
Prawdopodobnie w czwartek poznamy propozycje rządu, co do nowego sposobu finansowania wynagrodzeń nauczycieli i ich wysokości - mówi Ryszard Proksa, przewodniczący Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność". Czego można się spodziewać? Radio Gdańsk podaje, że nieoficjalnie mówi się o powiązaniu podwyżek ze zwiększeniem tygodniowego wymiaru czasu pracy.
Nauka hybrydowa klas I-III w 11 województwach
Od poniedziałku, 26 kwietnia lekcje w systemie hybrydowym w klasach I-III w szkołach podstawowych będą mieli uczniowie w 11 województwach: zachodniopomorskim, pomorskim, warmińsko-mazurskim, lubuskim, kujawsko-pomorskim, mazowieckim, podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim, podkarpackim, małopolskim.
Uczniowie z pozostałych klas mają zajęcia na dotychczasowych zasadach, nic się u nich nie zmienia.
Dyrektor szkoły jest zobowiązany do tego, aby ustalić harmonogram zajęć w taki sposób, aby zajęcia w szkole miało nie więcej niż 50 proc. uczniów klas I-III oraz co najmniej 50 proc. – zdalnie. Powinien przy tym brać pod uwagę, w miarę możliwości, równomierne i naprzemienne realizowanie tych zajęć przez każdego ucznia.
W szkole prowadzona ma być również opieka świetlicowa dla uczniów, którzy uczą się stacjonarnie.
Gdyby to nie było smutne, to by było śmieszne
Pokładamy nadzieję, szczególnie po zapowiedziach medialnych obecnego ministra, w tym, że uda się zmienić skompromitowany, obowiązujący model płacowy licznej grupy pracowników związanych z nauczaniem młodego pokolenia - podkreśla Ryszard Proksa.
Pan Proksa przypomniał, że krytycznie oceniany przez KSOiW NSZZ „Solidarność” system wynagradzania nauczycieli stał się wiosną 2019 r. zarzewiem konfliktu między NSZZ „Solidarność” a rządem.
Wówczas, w ramach Rady Dialogu Społecznego, podpisano porozumienie między rządem RP a KSOiW NSZZ „Solidarność”. Jego głównym postanowieniem stało się pisemne zobowiązanie strony rządowej do jak najszybszego rozpoczęcia uzgodnień dotyczących zmiany sytemu wynagradzania nauczycieli na podstawie przeciętnych wynagrodzeń w gospodarce narodowej w ten sposób, by nowe zasady płacowe można było wprowadzić od 1 stycznia 2020 r.
A to ciekawe. Ja czytam w porozumieniu tylko tyle: "zmiana systemu wynagradzania nauczycieli, w uzgodnieniu ze związkami zawodowymi do 2020 r." Gdzie tu była mowa o "zmianie sytemu wynagradzania nauczycieli na podstawie przeciętnych wynagrodzeń w gospodarce narodowej"? Czy były jakieś tajne zapisy nieznane nam szaraczkom?
julka1 - tutaj będzie prawno-zgrzyt, ale "na logikę" - ma opracować zespół specjalistów i nauczycieli, który będzie z nim pracować, więc dałbym sobie czas do 30 września.
Otrzymałam nowe orzeczenie na ucznia klasy III które będzie obowiązywać na II etapie edukacyjnym. Kiedy zespół opracowuje IPET? Teraz mając 30 dni od złożenia dokumentu, czy do 30 września?
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 67,970,861 unikalne wizyty