Ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży
Od 6 listopada 2008 roku działa pierwszy bezpłatny ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, który będzie służyć młodzieży i dzieciom potrzebującym wsparcia, bezpłatnie w każdym przypadku, niezależnie....
12 listopada prezydent Lech Kaczyński podsumowując edukacyjny "okrągły stół" stwierdził, że istnieje konieczność przejścia na system rozpoczynania nauki w wieku sześciu lat...
Komisja Europejska przedstawiła raport dotyczący pensji nauczycieli. Badania zostały przeprowadzone w związku z rosnącymi brakami wykwalifikowanych pedagogów.
Komisja stworzyła dla każdej z badanych stolic listę zawodów w zależności od wysokości zarobków. Na liście warszawskiej nauczyciele zajmują 11 miejsce. Gorzej jest tylko w Sofii.
Porównując wielkość różnic miedzy zarobkami w poszczególnych kategoriach zawodowych można zauważyć, że największe dysproporcje na niekorzyść Warszawy dotyczą nauczycieli.
Z datą 18 września 2008 r. ukazały się dwa, zapewne interesujące dla pedagogów, nowe rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej . 1. W sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży
2. W sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych
Specjaliści z krakowskiego OKE opracowali specjalny kalkulator pozwalający mierzyć przyrost wiedzy uczniów podczas trzyletniego pobytu w gimnazjum. Podstawą wyliczeń są wyniki ucznia na sprawdzianie kończącym klasę szóstą szkoły podstawowej i na egzaminie gimnazjalnym.
W założeniu propagatorów metody, ma ona zobiektywizować wyniki pracy nauczycieli z uczniami.
Dużo ciekawych informacji ( również uwag krytycznych ) o EWD można znaleźć na stronie www.ewd.edu.pl/ewd.html
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.
Doradźcie proszę czy w opinii o dysgrafii musi być wprost zapis że uczeń może pisać egzamin E8 na komputerze? Uczeń nie wdrożony do komputera rodzice naciskają a ja nie mam pewności
Dzień dobry,
Czy może się ktoś podzielić doświadczeniami w pracy z uczniem zdolnym z matematyki klasa 2 SP, chodzi mi o kwestię realizacji indywidualnego programu czy też toku nauki.
Dzięku
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 73,506,478 unikalne wizyty