Komisja Europejska przedstawiła raport dotyczący pensji nauczycieli. Badania zostały przeprowadzone w związku z rosnącymi brakami wykwalifikowanych pedagogów.
Komisja stworzyła dla każdej z badanych stolic listę zawodów w zależności od wysokości zarobków. Na liście warszawskiej nauczyciele zajmują 11 miejsce. Gorzej jest tylko w Sofii.
Porównując wielkość różnic miedzy zarobkami w poszczególnych kategoriach zawodowych można zauważyć, że największe dysproporcje na niekorzyść Warszawy dotyczą nauczycieli.
Z datą 18 września 2008 r. ukazały się dwa, zapewne interesujące dla pedagogów, nowe rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej . 1. W sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży
2. W sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych
Specjaliści z krakowskiego OKE opracowali specjalny kalkulator pozwalający mierzyć przyrost wiedzy uczniów podczas trzyletniego pobytu w gimnazjum. Podstawą wyliczeń są wyniki ucznia na sprawdzianie kończącym klasę szóstą szkoły podstawowej i na egzaminie gimnazjalnym.
W założeniu propagatorów metody, ma ona zobiektywizować wyniki pracy nauczycieli z uczniami.
Dużo ciekawych informacji ( również uwag krytycznych ) o EWD można znaleźć na stronie www.ewd.edu.pl/ewd.html
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.
dyrektora).
Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 71,782,607 unikalne wizyty