ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 5

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,100
bullet.png Najnowszy użytkownik: OlaPrzyczka

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Wraca nauka zdalna
 


Wraca nauka zdalna

Od czwartku, 27 stycznia do 27 lutego br. wszyscy uczniowie klas 5-8 i szkół podstawowych oraz wszystkich klas szkół ponadpodstawowych będą mieli zajęcia w formie zdalnej. Przedszkolaki i uczniowie klas 1- 4 szkół podstawowych będą kontynuowali kształcenie w trybie stacjonarnym.

Źródło:www.gov.pl

Ciekawe, czemu nie 1-3 stacjonarne, a 4 - 8 zdalne. To miałoby jakiś sens organizacyjny. Sądziłem, że chodzi o pieniądze, ale przecież dodatkowy zasiłek opiekuńczy (w związku ze zdalnym nauczaniem) przysługuje dla dzieci do 8 lat?

 
Idziemy na wojnę?
 


Idziemy na wojnę?

Ryszard Proksa: w końcu dojdzie do poważnego konfliktu między nauczycielami a ministerstwem, bo ten brak chęci rozwiązania problemu pomimo deklaracji już wywołuje duże zastrzeżenia. Jesteśmy chyba jedyną branżą, gdzie tabela płac jest niższa od minimalnego wynagrodzenia w Polsce. To skandal, to jest niedopuszczalne.
Jeżeli w tym tygodniu nic się nie zadzieje, to rzeczywiście będziemy rozumieli, że ministerstwo zmienia taktykę i idziemy na wojnę!


Źródło:www.portalsamorzadowy.pl

 
Propozycja rządu dla nauczycieli - drastyczne pogorszenie warunków płacy w zasadzie nie wiadomo za co
 


Propozycja rządu dla nauczycieli - drastyczne pogorszenie warunków płacy w zasadzie nie wiadomo za co

Rzeczniczka Oświatowej Solidarności Monika Ćwiklińska: strona rządowa w ogóle nie zaproponowała nam niczego nowego, natomiast próbuje przekierować umowę o realizacji porozumienia z realizacją własnych propozycji dotyczących na przykład zwiększenia pensum czy tak zwanej dostępności w szkole. Rząd chciałby, żebyśmy zgodzili się na drastyczne pogorszenie warunków płacy w zasadzie nie wiadomo za co, ponieważ proponowane tak zwane podwyżki to na przykład dla nauczycieli dyplomowanych, których w naszym systemie oświaty jest dwie trzecie, tak naprawdę dodatkowa praca za tę samą płacę. Zatem nie ma mowy o żadnych podwyżkach.

Źródło:m.radiogdansk.pl

 
Jak Przemysław Czarnek nie zlikwidował biurokracji w szkole
 


Jak Przemysław Czarnek nie zlikwidował biurokracji w szkole

Od miesiąca w internecie krąży lista, którą Ministerstwo Edukacji i Nauki rozesłało do dyrektorów szkół. Zawiera ona spis dokumentów, które nie są wymagane prawem, a które były sporządzane w szkołach. Pismo jest jednym z elementów walki z biurokracją w szkole, ale czy realnie zmieni rzeczywistość w szkołach?

Źródło:serwisy.gazetaprawna.pl

 
Komunikat Zespołu negocjacyjnego i Prezydium Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"
 


Komunikat Zespołu negocjacyjnego i Prezydium Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"


Stan negocjacji KSOiW NSZZ „Solidarność” z MEiN pod patronatem Prezydenta RP


Prowadzone od 15 listopada 2021 r., pod patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej negocjacje KSOiW NSZZ „Solidarność” z Ministerstwem Edukacji i Nauki dotyczą wypracowania nowego systemu wynagrodzeń dla nauczycieli, które jest realizacją uzgodnień zawartych z rządem w 2019 r. Niestety, podczas kolejnych spotkań MEiN z uporem proponuje przyjęcie nowego systemu wynagrodzeń tylko pod warunkiem powiązania go z tzw. pragmatyką zawodu nauczyciela, która fundamentalnie zmieni jego status zawodowy. Na połączenie nowego systemu wynagrodzeń i pragmatyki zawodu nauczyciela -nie ma i nie będzie zgody NSZZ „Solidarność”!Z tego powodu zrezygnowaliśmy z udziału w spotkaniu zaplanowanym na 5 stycznia br., oczekując od ministerstwa jasnej deklaracji dotyczącej przedmiotu negocjacji. Powrót do rozmów jest możliwy pod warunkiem, że negocjacje będą dotyczyły tylko nowego systemu wynagrodzeń dla nauczycieli opartego o proporcje do przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej.

Stanowisko NSZZ „Solidarność” w sprawie zwiększenia pensum nauczycieli.


Nie ma i nie będzie zgody KSOiW NSZZ „Solidarność” na zwiększenie pensum dydaktycznego nauczycieli z 18 do 22 godzin tygodniowo, jak planuje MEiN. Takie rozwiązanie doprowadzi do zwolnienia z pracy co najmniej 50 tys. nauczycieli w całym kraju. Obrona miejsc pracy jest priorytetem Związku, dlatego protestujemy przeciwko propozycji zwiększenia pensum!

Stanowisko NSZZ „Solidarność” dotyczące nowego systemu wynagrodzeń dla nauczycieli


KSOiW NSZZ „Solidarność” od dawna postuluje zmianę systemu wynagradzania nauczycieli. Chcemy, by wynagrodzenie zasadnicze nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego było naliczane proporcjonalnie do przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w formule automatyzmu, tj. gdy zwiększa się za dany rok przeciętne wynagrodzenie w gospodarce narodowej, to automatycznie wzrasta wynagrodzenie zasadnicze nauczycieli. Krajowa Sekcja Oświaty i WychowaniaNSZZ

Przywrócenie art. 88 Karty Nauczyciela


KSOiW NSZZ „Solidarność” przyjmuje z zadowoleniem wielokrotnie zapowiadane przez Ministra Edukacji i Nauki przywrócenie zapisu art. 88 Karty Nauczyciela, dotyczącego możliwości przejścia na wcześniejsza emeryturę. Oczekujemy, że uszanowanie znanej w prawie zasady lex retro non agit (prawo nie działa wstecz) stanie się faktem. Nauczyciele rozpoczynający pracę przed 1999 r. mieli pewność wynikającą wprost z zapisu ustawy Karta Nauczyciela, że będą mogli skorzystać z możliwość wcześniejszego przejścia na emeryturę.

Waloryzacja wynagrodzeń od stycznia 2022 r.


W przypadku braku porozumienia z MEiN w sprawie nowego systemu wynagrodzeń dla nauczycieli opartego o proporcje do przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej, KSOiW NSZZ „Solidarność” będzie domagała się od ministerstwa waloryzacji wynagrodzenia nauczycieli od 1 stycznia 2022 r., która zrekompensuje skutki inflacji oraz zapobiegnie dalszej pauperyzacji pracowników szkół i placówek oświatowych.


Źródło:www.solidarnosc.org.pl


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

15. maja 2024 21:02
Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

15. maja 2024 17:14
Oczywiście jest to możliwe, ale trudne. Warto się zastanowić, czy warta skórka za wyprawkę Smile

15. maja 2024 17:13
że nie nabędzie. Co prawda taka decyzja (brak promocji) jest podejmowana nie "za zgodą" rodzica, a w "porozumieniu" z nim (to duża różnica), to trudno będzie ją przeforsowa

15. maja 2024 17:10
Sprawa jest bardzo trudna. Dziecko ma nabyć określaną wiedzę i umiejętności do ukończenia klasy trzeciej. Rodzice zawsze mogą powiedzieć, że przecież nie ma pewności

15. maja 2024 08:14
Witam. Na jakich zasadach można zostawić dziecko będące w kl. 1 nie promować go do 2 kl. Rodzice nie wyrażają zgody na pozostawienie dziecka w kl. 1 i i na przebadanie dziecka w poradni.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png egzamin ósmoklasist...
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png dostosowania
bullet.png procedury
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1463]
bullet.png mam te kwalifikacje? [461]
bullet.png egzamin ósmoklas... [186]
bullet.png dostosowania [170]
bullet.png procedury [125]