Od czwartku, 27 stycznia do 27 lutego br. wszyscy uczniowie klas 5-8 i szkół podstawowych oraz wszystkich klas szkół ponadpodstawowych będą mieli zajęcia w formie zdalnej. Przedszkolaki i uczniowie klas 1- 4 szkół podstawowych będą kontynuowali kształcenie w trybie stacjonarnym.
Ciekawe, czemu nie 1-3 stacjonarne, a 4 - 8 zdalne. To miałoby jakiś sens organizacyjny. Sądziłem, że chodzi o pieniądze, ale przecież dodatkowy zasiłek opiekuńczy (w związku ze zdalnym nauczaniem) przysługuje dla dzieci do 8 lat?
Ryszard Proksa: w końcu dojdzie do poważnego konfliktu między nauczycielami a ministerstwem, bo ten brak chęci rozwiązania problemu pomimo deklaracji już wywołuje duże zastrzeżenia. Jesteśmy chyba jedyną branżą, gdzie tabela płac jest niższa od minimalnego wynagrodzenia w Polsce. To skandal, to jest niedopuszczalne.
Jeżeli w tym tygodniu nic się nie zadzieje, to rzeczywiście będziemy rozumieli, że ministerstwo zmienia taktykę i idziemy na wojnę!
Propozycja rządu dla nauczycieli - drastyczne pogorszenie warunków płacy w zasadzie nie wiadomo za co
Propozycja rządu dla nauczycieli - drastyczne pogorszenie warunków płacy w zasadzie nie wiadomo za co
Rzeczniczka Oświatowej Solidarności Monika Ćwiklińska: strona rządowa w ogóle nie zaproponowała nam niczego nowego, natomiast próbuje przekierować umowę o realizacji porozumienia z realizacją własnych propozycji dotyczących na przykład zwiększenia pensum czy tak zwanej dostępności w szkole. Rząd chciałby, żebyśmy zgodzili się na drastyczne pogorszenie warunków płacy w zasadzie nie wiadomo za co, ponieważ proponowane tak zwane podwyżki to na przykład dla nauczycieli dyplomowanych, których w naszym systemie oświaty jest dwie trzecie, tak naprawdę dodatkowa praca za tę samą płacę. Zatem nie ma mowy o żadnych podwyżkach.
Jak Przemysław Czarnek nie zlikwidował biurokracji w szkole
Jak Przemysław Czarnek nie zlikwidował biurokracji w szkole
Od miesiąca w internecie krąży lista, którą Ministerstwo Edukacji i Nauki rozesłało do dyrektorów szkół. Zawiera ona spis dokumentów, które nie są wymagane prawem, a które były sporządzane w szkołach. Pismo jest jednym z elementów walki z biurokracją w szkole, ale czy realnie zmieni rzeczywistość w szkołach?
Komunikat Zespołu negocjacyjnego i Prezydium Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"
Komunikat Zespołu negocjacyjnego i Prezydium Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"
Stan negocjacji KSOiW NSZZ „Solidarność” z MEiN pod patronatem Prezydenta RP
Prowadzone od 15 listopada 2021 r., pod patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej negocjacje KSOiW NSZZ „Solidarność” z Ministerstwem Edukacji i Nauki dotyczą wypracowania nowego systemu wynagrodzeń dla nauczycieli, które jest realizacją uzgodnień zawartych z rządem w 2019 r. Niestety, podczas kolejnych spotkań MEiN z uporem proponuje przyjęcie nowego systemu wynagrodzeń tylko pod warunkiem powiązania go z tzw. pragmatyką zawodu nauczyciela, która fundamentalnie zmieni jego status zawodowy. Na połączenie nowego systemu wynagrodzeń i pragmatyki zawodu nauczyciela -nie ma i nie będzie zgody NSZZ „Solidarność”!Z tego powodu zrezygnowaliśmy z udziału w spotkaniu zaplanowanym na 5 stycznia br., oczekując od ministerstwa jasnej deklaracji dotyczącej przedmiotu negocjacji. Powrót do rozmów jest możliwy pod warunkiem, że negocjacje będą dotyczyły tylko nowego systemu wynagrodzeń dla nauczycieli opartego o proporcje do przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej.
Stanowisko NSZZ „Solidarność” w sprawie zwiększenia pensum nauczycieli.
Nie ma i nie będzie zgody KSOiW NSZZ „Solidarność” na zwiększenie pensum dydaktycznego nauczycieli z 18 do 22 godzin tygodniowo, jak planuje MEiN. Takie rozwiązanie doprowadzi do zwolnienia z pracy co najmniej 50 tys. nauczycieli w całym kraju. Obrona miejsc pracy jest priorytetem Związku, dlatego protestujemy przeciwko propozycji zwiększenia pensum!
Stanowisko NSZZ „Solidarność” dotyczące nowego systemu wynagrodzeń dla nauczycieli
KSOiW NSZZ „Solidarność” od dawna postuluje zmianę systemu wynagradzania nauczycieli. Chcemy, by wynagrodzenie zasadnicze nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego było naliczane proporcjonalnie do przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w formule automatyzmu, tj. gdy zwiększa się za dany rok przeciętne wynagrodzenie w gospodarce narodowej, to automatycznie wzrasta wynagrodzenie zasadnicze nauczycieli. Krajowa Sekcja Oświaty i WychowaniaNSZZ
Przywrócenie art. 88 Karty Nauczyciela
KSOiW NSZZ „Solidarność” przyjmuje z zadowoleniem wielokrotnie zapowiadane przez Ministra Edukacji i Nauki przywrócenie zapisu art. 88 Karty Nauczyciela, dotyczącego możliwości przejścia na wcześniejsza emeryturę. Oczekujemy, że uszanowanie znanej w prawie zasady lex retro non agit (prawo nie działa wstecz) stanie się faktem. Nauczyciele rozpoczynający pracę przed 1999 r. mieli pewność wynikającą wprost z zapisu ustawy Karta Nauczyciela, że będą mogli skorzystać z możliwość wcześniejszego przejścia na emeryturę.
Waloryzacja wynagrodzeń od stycznia 2022 r.
W przypadku braku porozumienia z MEiN w sprawie nowego systemu wynagrodzeń dla nauczycieli opartego o proporcje do przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej, KSOiW NSZZ „Solidarność” będzie domagała się od ministerstwa waloryzacji wynagrodzenia nauczycieli od 1 stycznia 2022 r., która zrekompensuje skutki inflacji oraz zapobiegnie dalszej pauperyzacji pracowników szkół i placówek oświatowych.
Ustawa z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (tekst jedn.: Dz.U. z 2024 r. poz. 167) - art. 56, art. 56a
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 60,914,154 unikalne wizyty