ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 10

bullet.png Użytkowników online: 2
IwonaB, dorkos

bullet.png Łącznie użytkowników: 22,563
bullet.png Najnowszy użytkownik: AldonaKa
Ostatnie komentarze
bullet.png Oczywiście w pełni s...
bullet.png 1. Nie ma jednego ob...
bullet.png Wczoraj byłam na szk...
bullet.png Dziękuję. Jak zwykle...
bullet.png I już raczej z ręką ...
bullet.png Obudzili się.....
bullet.png można też się zbunto...
bullet.png Dzięki bardzo. Pozdr...
bullet.png Nie jest określone, ...
bullet.png Zgodnie z nowym rozp...
sprawdzian/egzamin

DOSTOSOWANIE WARUNKÓW I FORM PRZEPROWADZANIA EGZAMINU DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW

Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym:
  • uczniowie niepełnosprawni;
  • uczniowie niedostosowani społecznie;
  • uczniowie zagrożeni niedostosowaniem społecznym;
  • osoby niebędące obywatelami polskimi, a korzystające z nauki i opieki w szkołach podstawowych;
przystępują do egzaminu ósmoklasisty zgodnie z ogólnym harmonogramem i według obowiązujących wymagań egzaminacyjnych, w warunkach lub formach dostosowanych do ich potrzeb.
Za dostosowanie warunków i form przeprowadzania egzaminu do potrzeb uczniów odpowiada przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego (zazwyczaj jest nim dyrektor szkoły).
Związane z tym działania najczęściej jednak spoczywają na pedagogu szkolnym. W związku z tym, powinien on bardzo dobrze znać obowiązujące procedury.

Sposób dostosowania warunków lub form przeprowadzania egzaminu do potrzeb i możliwości danego ucznia wskazuje rada pedagogiczna, wybierając spośród dostosowań wskazanych w komunikacie dyrektora CKE.
Komunikat ten jest publikowany do 10 września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin.

Dokumenty, na podstawie których przysługuje dostosowanie warunków lub form przeprowadzania egzaminu

DOKUMENT
GRUPY UCZNIÓW, KTÓRYM PRZYSŁUGUJE DOSTOSOWANIE
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
    uczniowie:
  • słabosłyszący i niesłyszący;
  • słabowidzący i niewidomi;
  • z niepełnosprawnością ruchową;
  • z afazją;
  • z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim;
  • z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera;
  • niedostosowani społecznie oraz zagrożeni niedostosowaniem społecznym.
zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza
    uczniowie:
  • z czasową niesprawnością rąk;
  • z przewlekłymi chorobami;
  • chorzy lub niesprawni czasowo.
opinia rady pedagogicznej
    uczniowie:
  • którzy znaleźli się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej;
  • którzy mają trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą;
  • z zaburzeniami komunikacji językowej;
  • osoby niebędące obywatelami polskimi, a korzystające z nauki i opieki w szkołach podstawowych.
opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej
    uczniowie:
  • ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, np. z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią;
  • z zaburzeniami komunikacji językowej.
orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania
  • uczniowie z chorobami przewlekłymi.

Zaświadczenie o stanie zdrowia lub opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej należy przedłożyć dyrektorowi szkoły nie później niż do 15 października. Jeżeli dokument został wydany po tym terminie - należy go złożyć niezwłocznie po otrzymaniu.

Dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel ma obowiązek - do 30 września - poinformować rodziców o możliwych sposobach dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty.
Nie później niż do 20 listopada dyrektor szkoły przekazuje rodzicom ucznia na piśmie informację o sposobie dostosowania warunków lub form egzaminu przyznanych uczniowi przez radę pedagogiczną.
Jeżeli konieczność dostosowania warunków i form egzaminu nastąpiła po 20 listopada – dyrektor szkoły niezwłocznie zawiadamia rodziców ucznia oraz dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej o przyznanych przez radę pedagogiczną dostosowaniach.




Myśli o wychowaniu
W wychowaniu nie tyle dają się ocenić korzyści dobrej edukacji, ile następstwa złej - Adolf Dygasiński

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

22. listopad 2017 23:19
Dobry materiał, niestety informacje na temat tego, kto może prowadzić nowe formy pomocy psychologiczno -pedagogicznej nie mają odzwierciedlenia w przepisach. To raczej takie widzi mi się autorów.

22. listopad 2017 19:04
https://www.ore.e.
..tor%C3%B3w
tu są informacje nt nowych zajęć

21. listopad 2017 16:47
to ewaluacja czy reakcja na skargę?

21. listopad 2017 10:33
mam pytanie o ewaluację zewnętrzną... czy ktoś miał doświadczenie związane ze skargą rodzica dotyczącą bezpieczeństwa w szkole, w poniedziałek ma byc wizytator. Telefonicznie poinformował o ankietach

20. listopad 2017 21:38
Sugestie szkolących są błędne. Nie zastąpiona została nazwa, tylko wprowadzony został nowy typ zajęć.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zajęcia (nie)specjal...
bullet.png obowiązki pedagoga
bullet.png zajęcia rewalidacyjne
bullet.png reforma
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
Najciekawsze tematy
bullet.png reforma [1234]
bullet.png zajęcia rewalidac... [700]
bullet.png pomoc pp - po "no... [590]
bullet.png mam te kwalifikacje? [229]
bullet.png zespół Aspergera [153]