ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 4
Nasturcja1, ASpedagog, Dorga, asiol

bullet.png Łącznie użytkowników: 20,987
bullet.png Najnowszy użytkownik: betti0705
Ostatnie komentarze  

Zapraszam do współtworzenia strony. Do dodawania newsów, linków, artykułów i scenariuszy ( po zalogowaniu, zakładki: dodaj link, dodaj artykuł lub scenariusz, dodaj newsa ) oraz do odpowiedzi na pytania pojawiające się na forum.

FORUM DLA RODZICÓW

Zachęcam do polubienia nas na facebook'u

Ostatnio poruszane tematy
  Temat Obejrzeń Odpowiedzi Ostatni post
reforma
zatrudnienie
15933 378 reszta
23. marzec 2017 21:12
niebieski wieloryb
wychowanie
417 14 reszta
23. marzec 2017 16:52
zespół Aspergera
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
5997 125 Kazimierz
23. marzec 2017 15:18
filmy o tematyce profilakt...
szkolenia, kampanie, programy
1621 27 Majka123
23. marzec 2017 13:40
doradztwo zawodowe
różności
2021 35 reszta
22. marzec 2017 16:22
rodzice nie chcą ucznia z a...
wychowanie
2545 62 ss
21. marzec 2017 22:05
staż na dyplomowanego
awans zawodowy
880 25 reszta
21. marzec 2017 19:47
obowiązek szkolny - pismo d...
dokumentacja
6614 149 reszta
21. marzec 2017 18:35
zajęcia rewalidacyjne
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
23719 503 reszta
21. marzec 2017 08:45
współpraca z sądem/kuratorami
wychowanie
1564 44 karkalmaz
20. marzec 2017 20:31
ponadwymiarowe/nadliczbowe
prawo oświatowe
4609 86 reszta
20. marzec 2017 13:19
petycja- wysyłamy od ponied...
zatrudnienie
30658 557 Kazimierz
20. marzec 2017 11:26
zagr. niedost. społ. - orze...
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
2870 71 wosiu
17. marzec 2017 20:38
obowiązkowa lektura na waka...
prawo oświatowe
4646 69 reszta
17. marzec 2017 17:33
dziecko partnerem?
wychowanie
166 4 Lukrecja
17. marzec 2017 09:53
nowy IPE-T?
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
8993 138 reszta
17. marzec 2017 08:40
opieka prawna
opieka
2153 73 majlena
15. marzec 2017 14:31
dodatek "trudny"
prawo oświatowe
627 13 Zetka
14. marzec 2017 17:24
 
Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" - Komunikat
 
Różne


Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" - Komunikat


KOMUNIKAT

Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" z obrad Prezydium Rady KSOiW w dniach 21-22 marca br. i spotkania z Prezydium Komisji Krajowej NSZZ "Solidarność".

NSZZ „Solidarność” nie popiera akcji protestacyjnej zapowiadanej na 31 marca br., ponieważ Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" nadal jest w trakcie negocjacji z rządem RP i oczekuje realizacji ustaleń w sprawie podwyżek płac w oświacie ze spotkania z premier Beatą Szydło w listopadzie ub. roku.

W trakcie negocjacji NSZZ "Solidarność"; sprzeciwiła się pomysłowi wprowadzenia kolejnych stopni awansu zawodowego. Prezydium Komisji Krajowej NSZZ "Solidarność" zadeklarowało, że będzie wspierało działania Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania.

Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"; nie popiera zapowiadanego na 31 marca br. protestu. NSZZ "Solidarność" ma inne postulaty i prowadzi negocjacje z rządem RP na temat podwyżek płac w oświacie i statusu zawodowego nauczycieli oraz innych pracowników oświaty. Zgodnie z obowiązującym prawem, osoby ze szkół objętych strajkiem, które nie przystąpią do niego, nie mogą mieć potrąconego wynagrodzenia za dzień 31 marca br.

W listopadzie ub. roku podczas pierwszego spotkania Prezydium KSOiW z premier Beatą Szydło ustalono, że po pierwszym kwartale 2017 r. rząd RP przedstawi drogę dojścia do wyższych płac w oświacie. Prezydium KSOiW oczekuje od rządu realizacji postulatów płacowych zgłoszonych przez NSZZ „Solidarność” i wprowadzenia korzystnych zmian w systemie wynagradzania nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych.

Kończą się prace Zespołu do spraw Statusu Zawodowego Pracowników Oświaty. Podczas prac grup roboczych przedstawiciele NSZZ "Solidarność" zgłosili szereg korzystnych propozycji w sprawie wynagrodzeń, warunków pracy itd. Z krytyką naszego Związku spotkały się propozycje MEN, np. wprowadzenia kolejnych stopni awansu zawodowego lub powiązania oceny pracy nauczycieli z wysokością ich wynagrodzenia. Przedstawiciele KSOiW, biorący udział w spotkaniach, zgłaszali także zastrzeżenia odnośnie organizacji prac grup roboczych, m.in. brak uzgodnień w sprawie zmian terminów spotkań, nieterminowe przesyłanie materiałów roboczych. Uniemożliwiło to udział naszych przedstawicieli w pracach grupy w dniu 6 marca br.

Podczas spotkania Prezydium KSOiW z Prezydium Komisji Krajowej przewodniczący KK Piotr Duda zadeklarował, że Komisja Krajowa NSZZ "Solidarność" będzie wspierała działania Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania w rozmowach z rządem RP i innych działaniach w kierunku wzrostu wynagrodzeń pracowników oświaty i wprowadzenia korzystnych zmian w statusie zawodowym nauczyciela.

W związku z rozpowszechnianymi nieprawdziwymi informacjami dotyczącymi kwestii wynagradzania i statusu nauczycieli bibliotekarzy oraz nauczycieli specjalistów (pedagogów, psychologów, logopedów) Prezydium KSOiW informuje, że przepisy w zakresie obejmowania tych nauczycieli Kartą Nauczyciela i źródła finansowania nie zmieniły się i nie są planowane zmiany w tym zakresie. Wnioskiem przedstawicieli NSZZ "Solidarność" podczas rozmów w MEN było ujednolicenie i zapisanie w Karcie Nauczyciela pensum nauczycieli specjalistów do 20 godzin tygodniowo.

 
Zespół do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty – spotkanie grup roboczych w MEN
 


Zespół do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty – spotkanie grup roboczych w MEN

We wtorek, 21 marca br. w gmachu ministerstwa edukacji odbyło się spotkanie grup roboczych pracujących w ramach Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty.
W pracach Zespołu biorą udział przedstawiciele reprezentatywnych związków zawodowych zrzeszających nauczycieli, ogólnopolskich organizacji jednostek samorządu terytorialnego, wchodzących w skład Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, oraz przedstawiciele ministerstw.
Minister Anna Zalewska, przewodnicząca Zespołu powołała cztery grupy robocze, których zadaniem jest przedyskutowanie kierunków zmian w zakresie finansowania oświaty i statusu zawodowego pracowników oświaty, w związku z tym, że obecne rozwiązania oceniane są jako nieadekwatne do współczesnych warunków społecznych, ekonomicznych, demograficznych.
Na kolejnych spotkaniach grup roboczych analizowano możliwość wdrożenia rozwiązań optymalizujących zasady finasowania zadań oświatowych przez jednostki samorządu terytorialnego, zracjonalizowania systemu wynagradzania nauczycieli, aktualizacji zasad awansu zawodowego nauczycieli w odpowiedzi na potrzeby szkoły i rozwoju zawodowego nauczyciela, a także uporządkowania przepisów regulujących czas pracy nauczycieli.
zące się rozmowy, wymiana opinii, propozycje kierunków rozważań w chwili obecnej mają charakter roboczy, podlegają dalszej szerokiej dyskusji i odnoszą się do części z zaplanowanych obszarów tematycznych prac Zespołu.
Na tym etapie prac, celem Zespołu jest wypracowanie mechanizmów prawnych stwarzających optymalne, racjonalne warunki rozwoju zawodowego nauczycieli, a w zakresie finansowania – podział środków w sposób bardziej dostosowany do zadań realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego.
Dyskutowane rozwiązania nie przewidują wyłączenia żadnej z grup nauczycieli spod unormowań Karty Nauczyciela.
Podsumowanie pierwszego etapu prac Zespołu planowane jest w kwietniu br.
Przypomnijmy, że w tym roku, po raz pierwszy od pięciu lat, dokonana zostanie waloryzacja wynagrodzeń nauczycieli. Natomiast już w kwietniu br., zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, pokażemy harmonogram podwyżek dla nauczycieli.

Źródło: men.gov.pl


 
ZNP dementuje
 
Różne


ZNP dementuje

[...]
Związek Nauczycielstwa Polskiego dementuje przedstawione w mediach informacje o rzekomym podsumowaniu prac grup roboczych, a także dokonania jakichkolwiek ustaleń. Fakt ten jest przykładem dezinformowania opinii publicznej, manipulowania faktami, a także dowodem bezprecedensowego nieliczenia się z opinią wyrażaną przez partnera społecznego.
Związek Nauczycielstwa Polskiego domaga się autentycznych rozmów i konsultacji. Domagamy się rozmów i rozstrzygnięć uwzględniających stanowiska i opinie poszczególnych partnerów społecznych. Jesteśmy przeciwni grze pozorów i próbie wmanipulowania ZNP w rozwiązania, które są niekorzystne dla pracowników.
Związek Nauczycielstwa Polskiego żąda upublicznienia stenogramu z posiedzenia grup roboczych, które odbyło się w Ministerstwie Edukacji Narodowej 21 marca 2017 r.

Źródło:www.znp.edu.pl

 
Podsumowanie prac zespołów
 
Różne


Podsumowanie prac zespołów

Wczoraj w MEN podsumowane zostały prace zespołów zajmujących się m.in. nowymi zasadami finansowania oświaty, czasem i warunkami pracy nauczycieli oraz uproszczeniem systemu wynagrodzeń.
Propozycje:
• Powiązanie wynagrodzeń nauczycieli z wysokością średniej krajowej. Stażysta zarabiałby 70% średniej krajowej, dyplomowany ok. 120%. Oznaczałoby to wzrost wynagrodzeń między 300, a 600 złotych. Jednocześnie ma być zlikwidowany jednorazowy dodatek uzupełniający. "Solidarność" na TAK, ZNP na NIE.
• Pensum specjalistów (pedagodzy, psycholodzy, logopedzi) ma być zapisane w KN. Proponowana wysokość 18 – 20 godzin.
• Pedagodzy i logopedzi obligatoryjnie zatrudnieni w przedszkolach i szkołach (są spory, kto miałby to finansować).
• Ocena pracy nauczyciela obligatoryjnie, co 5-7 lat.

4 kwietnia mają być przedstawione przez MEN szczegółowe rozwiązania, które zaczną obowiązywać od przyszłego roku. Zobaczymy na ile będą one zgodne z propozycjami opisanymi powyżej.


Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

 
MATRIX
 
Różne


MATRIX






"Przyjechaliśmy tu dumni z naszej premier. To, co pokazała w Brukseli w ciągu wczorajszego i dzisiejszego dnia to coś, co napawa dumą. Broniła polskiej sprawy. Broniła dzielnie, w sposób, który pozostanie w naszej historii" - oświadczył Jarosław Kaczyński, witając premier Beatę Szydło na lotnisku w Warszawie. Podziękował jej za umiejętność obrony polskich spraw.




 
Dla przypomnienia
 


Dla przypomnienia

W roku szkolnym 2017/2018 zajmiemy się całościowo reformą subwencji oświatowej, której sposób ustalania jest już dość archaiczny. Musimy też wprowadzić dodatkowego nauczyciela w klasach integracyjnych i określić w rozporządzeniach jego obowiązki, a także pensum. Zobaczmy, co się stało po ostatnich wyrokach sądowych, które pozwoliły samorządom ustalać pensum pedagogów. Otóż organy prowadzące ustanawiają dla nich pensum wynoszące blisko 40 godzin tygodniowo. Dlatego proszę organizacje związkowe, aby pomogły nam wspólnie ustalić pensum dla tych nauczycieli specjalistów.
Pensum logopedy, psychologa, pedagoga i doradcy zawodowego zostanie ustalone bezpośrednio w Karcie nauczyciela. Gminy nie będą miały już wpływu na jego wysokość - - powiedziała pani minister.


************

Po ostatnim spotkaniu w MEN mamy zapewnienie pani minister, że pensum tych nauczycieli [pedagogów, logopedów, doradców zawodowych] będzie zapisane bezpośrednio w ustawie i ma być ustalone na poziomie 20 do maksymalnie 24 godzin – mówi DGP Sławomir Wittkowicz, przewodniczący Branży Nauki, Oświaty i Kultury Forum Związków Zawodowych.

************

Pani minister podkreśliła (spotkanie Prezydium Rady KSOiW z Ministrem Edukacji Narodowej), że na wniosek Solidarności zostaną ujednolicone w Karcie Nauczyciela m.in. pensa pedagogów psychologów, logopedów, metodyków a co najważniejsze na każdym poziomie kształcenia będą potrzebni doradcy zawodowi i w każdej placówce mają być zatrudnieni psycholodzy i pedagodzy a to właśnie daje wielu nauczycielom szansę na pracę. W związku z licznymi interwencjami ws art.42 pani minister ponownie rozważy zmianę jego zapisów tak by był on jednoznaczny i nie pozwalał na interpretację różną od intencji ustawodawcy.

INFORMACJA PODANA PRZEZ ZNP
Przedstawiciel Ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawach finansowania oświaty zgłosił między innymi propozycję zabezpieczenia w subwencji oświatowej środków na wynagrodzenia nauczycieli realizujących ramowe plany nauczania, z wyłączeniem nauczycieli psychologów, pedagogów, logopedów, nauczycieli świetlic i bibliotek. Propozycja ta spotkała się z jednoznaczną, krytyczną reakcją ZNP. Jak zaznaczył przedstawiciel Związku propozycja ta jest sprzeczna z zapowiedziami minister edukacji Anny Zalewskiej dotyczącymi uporządkowania spraw nauczycieli specjalistów.

O ile jest to informacja prawdziwa, to sam pomysł, żeby coś takiego zaproponować jest skandaliczny. Mam taką nadzieję (choć nadzieja matką głupców), że wyskoczył z tą propozycją jakiś urzędnik niższego szczebla bez wiedzy i konsultacji z SZEFOSTWEM MEN. Jeśli było to jednak uzgodnione i miało sondować jak daleko można się posunąć (taktyka ostatnio bardzo często stosowana w różnych obszarach), to w kontekście wcześniejszych wypowiedzi pani minister nie zniżę się do komentarza.

Nieoficjalne (póki co) stanowisko "Solidarności" jest jednoznaczne. W tej sprawie nie ma żadnego pola do dyskusji. NIE MA NA TO ZGODY.


 
Podstawa programowa bez preambuły o bibliotekach
 
Edukacja


Podstawa programowa bez preambuły o bibliotekach


Minister Anna Zalewska podpisała rozporządzenie w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkole podstawowej. Z podstawy programowej zniknęła niestety preambuła mówiąca m.in., że realizację celów kształcenia „powinna wspomagać dobrze wyposażona biblioteka szkolna, dysponująca aktualnymi zbiorami, zarówno w postaci księgozbioru, jak i zasobów multimedialnych. Nauczyciele wszystkich przedmiotów powinni odwoływać się do zasobów biblioteki szkolnej i współpracować z nauczycielami bibliotekarzami w celu wszechstronnego przygotowania uczniów do samokształcenia i świadomego wyszukiwania, selekcjonowania i wykorzystywania informacji”.
Powyższy zapis w dotychczasowej podstawie programowej był bardzo istotny z punktu widzenia statusu biblioteki szkolnej. Odegrał on też ważną rolę w 2013 r. podczas akcji „Stop likwidacji bibliotek”, kiedy to był jednym z kluczowych argumentów prawnych w przeciwstawianiu się projektom umożliwiającym zastępowanie bibliotek szkolnych przez biblioteki publiczne.

Źródło: www.bibliotekawszkole.pl

 
Rozmowy płacowe w MEN
 
Różne


Rozmowy płacowe w MEN


6 marca w Ministerstwie Edukacji Narodowej odbyła się kolejna tura rozmów ws. nowego sposobu finansowania oświaty i modelu finansowania wynagrodzeń nauczycieli. Resortowe propozycje ZNP ocenił bardzo krytycznie, ponieważ np. likwidacja tzw. średnich wynagrodzeń może oznaczać zmniejszenie wynagrodzeń nauczycieli!

 
Zmiany w Karcie?
 
Różne


Zmiany w Karcie?


Osoby zatrudnione w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które do 2 stycznia 2014 r. mogły korzystać z uprawnień nauczycielskich, mają szanse znów je odzyskać. Resort edukacji, przy okazji zmian dotyczących finansowania oświaty i tych dotyczących statusu nauczycieli, chce też wobec takich osób przywrócić Kartę nauczyciela. Dotyczyłoby to tylko tej grupy, która wciąż pracuje i która korzystała z jej przywilejów. Zmiany nie obejmą pracowników, którzy byli zatrudniani na podstawie kodeksu pracy.
Planuje się również, by pedagodzy, psycholodzy, doradcy zawodowi, a także inni tzw. nauczyciele specjaliści, mieli zagwarantowaną w karcie wysokość tygodniowego pensum.

Źródło: serwisy.gazetaprawna.pl

 
Pensum specjalistów
 


Pensum specjalistów



Komunikat z obrad Grupy roboczej do spraw czasu i warunków pracy nauczycieli - powołanej przez Zespół do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty Warszawa, 3 lutego 2017 r.



[...]
Po dokonaniu wprowadzenia przez przedstawicieli MEN zaproponowane zostały wstępne koncepcje dotyczące pensum dydaktycznego tzw. nauczycieli specjalistów, tj. psychologów, pedagogów, doradców zawodowych, logopedów i nauczycieli wspomagających. Najbardziej sporne było w czasie dyskusji dojście do ustalenia proporcji między pensum a pozostałym czasem pracy. Po długiej i emocjonalnej dyskusji wywołanej przez przedstawicieli korporacji samorządowej (ZPP) i zbliżonych poglądach MEN ze stanowiskiem strony społecznej, wydaje się, że jest szansa na 20-godzinne ustalenie czasu pracy z uczniami. Naturalnie z wpisem do art. 42 ust. 3 KN. Ale należy doprecyzować pojęcia: praca z dzieckiem a praca na rzecz dziecka.
[...]
Kolejna część spotkania dotyczyła przeredagowania nieszczęsnego art. 42 (by w sposób jednoznaczny uniknąć wątpliwości), dotyczącego realizacji przez nauczycieli dodatkowych zajęć i czynności w ramach ustalonego wynagrodzenia w zakresie nieprzekraczającym 40 godzin czasu pracy tygodniowo. Wiele kontrowersji wzbudzały sformułowania: w ramach ustalonego wynagrodzenia, zajęcia i czynności... W trakcie dyskusji zaprezentowana została następująca propozycja brzmienia art. 42 ust. 2d (który wejdzie w życie od 1 września 2017 r.) Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność": 2d. W ramach zajęć i czynności, o których mowa w ust. 2 pkt 2 nauczyciel nie prowadzi zajęć świetlicowych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, dodatkowych zajęć edukacyjnych, dla których nie została ustalona podstawa programowa oraz zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów, będących odrębną formą działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły.
[...]


Źródło: www.solidarnosc.org.pl


 
Czy hodujemy zombie?
 
Edukacja


Czy hodujemy zombie?

[...]
Już ponad 10 lat temu historyk literatury, eseista, profesor Uniwersytetu Gdańskiego Stefan Chwin alarmował, że błędem współczesnego modelu wychowawczego jest tyrania optymizmu, tyrania udawania, że wszystko będzie OK – tylko się starajcie i uczcie pilnie. Że wystarczy wiara, iż wszyscy mogą wszystko, że wystarczy chcieć, by móc. Jednak takie głosy rozsądku przegrały z przekonaniem, iż wszyscy są równi i mają takie same szanse, a szczęśliwy człowiek to człowiek sukcesu.
[...]
Zdolnej, inteligentnej młodzieży nie przybędzie dlatego, że udało się wmówić młodym ludziom, że mogą sięgnąć po nieosiągalne. 20 lat temu do szkół z maturą szło najwyżej 30 proc. uczniów po podstawówce. Dziś wskaźnik ten sięgnął prawie 90 proc. Na rynku pojawiła się więc armia z dyplomami, niestety zbyt często bez zdolności, umiejętności i pasji. – Wielu ludziom robimy tym krzywdę. Tej nadprodukcji magistrów rynek nie przyjmuje, rodzi się za to frustracja z niespełnienia oczekiwań, którymi ładuje się ich od najmłodszych lat.
[...]

Źródło:forsal.pl

*artykuł kontrowersyjny, z szeregiem tez trudno nie polemizować, ale tym bardziej polecam lekturę całości.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Brak artykułów
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

23/03/2017
Już zrobione.
23/03/2017
Kaziu, znowu te cuda się porobiły?
23/03/2017
Dzisiaj to zaszczyt być obywatelem gorszego sortu. Jesteśmy w dobrym towarzystwie, z rowerzystami i wegetarianami Wink
23/03/2017
Ehhh nauczyciele specjalisci gorszego sortu
23/03/2017
http://www.oswiata
.abc.com.pl/czytaj
/-/artykul/po-za-p
odwyzki-dla-nauczy
cieli-tablicowych-
zaplaca-pozostali-
pedagodzy?utm_sour
ce=facebook.com&utm
_medium=social&utm_
campaign=artykul&ut
m_ter
22/03/2017
http://praca.inter
ia.pl/zarobki/news
-zmiany-w-szkolach
-wedlug-men-nauczy
ciele-beda-pracowa
c-mniej,nId,237219
5
21/03/2017
Przepraszam trochę mnie nie było. Co do informacji mam ją np Głosu Nauczyciela , protestu n-li bibliotekarzy na face. Warto się temu przyjrzeć. A generalnie jestem ostatnią osobą , która panikuje.
21/03/2017
czy coś wiadomo nt. naszego pensum o którym podobno dziś ,,mądre" głowy miały radzić ??
21/03/2017
Rozmowy były 06.03- dzisiaj decyzja- mowie o finansowaniu. Oby nie pzreszło
20/03/2017
Skąd Gosiu masz takie informacje? Usunięcie z KN, przecież nasze pensum ma być określone w karcie - a tu masz taki news od Ciebie!!!!!!!!
19/03/2017
Gosiap75, zrób sobie dobrego drinka, obejrzyj ciekawy film......wyluzuj Smile
19/03/2017
Moze warto coś zrobic juz raz nam się udało.
19/03/2017
Pragnę poinformować koleżanki i kolegów , że 21 marca odbedzie sie w MEN. spotkanie ekspertów nt. pracy nauczycieli specjalistów. Jest projekt usuniecia nas z KN. UMOWY O PRACĘ Z KP. PENSJA Z SAMORZAD
18/03/2017
Ludzkie pany! Nie pamiętam, kiedy nie byłam na RP i nie pamiętam, kiedy po przyjściu do domu nie robiłam niczego do pracy. Mają pojęcie o naszej pracy takie, jak ja o całkach i macierzach.
17/03/2017
Takich mają pracowników jakimi są dyrektorami.
17/03/2017
Wink i leżą tylko i pachną ładnie - po 40 im!
17/03/2017
17/03/2017
hmmm, wszystko zgodnie z procedurami Wink
17/03/2017
A co na to procedury?
17/03/2017
Michal L to do usłyszenia i zobaczenia u Kazia Wink i jakby się nie zapierał to się cieszy
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png reforma
bullet.png niebieski wieloryb
bullet.png zespół Aspergera
bullet.png filmy o tematyce pr...
bullet.png doradztwo zawodowe
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1162]
bullet.png petycja- wysyłamy... [557]
bullet.png godziny pedagoga ... [511]
bullet.png zajęcia rewalidac... [503]
bullet.png zatrudnienie peda... [474]


16,906,910 Unikalnych wizyt