ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 2

bullet.png Użytkowników online: 1
Kazimierz

bullet.png Łącznie użytkowników: 21,205
bullet.png Najnowszy użytkownik: agaczernek
Ostatnie komentarze  
Myśli o wychowaniu
Nauczycielem jest ten, kto potrafi z trudnych rzeczy uczynić łatwe - Ralph Waldo Emerson

Ostatnio poruszane tematy
  Temat Obejrzeń Odpowiedzi Ostatni post
mam te kwalifikacje?
zatrudnienie
6956 197 Kazimierz
25. maj 2017 20:29
reforma
prawo oświatowe
28011 637 reszta
25. maj 2017 17:11
szkolny program profilaktyki
profilaktyka
11499 149 Kazimierz
25. maj 2017 12:29
jakie programy profilaktyczne?
szkolenia, kampanie, programy
10093 155 reszta
25. maj 2017 08:24
zajęcia rewalidacyjne
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
25856 539 viola1
25. maj 2017 08:06
godziny pedagoga szkolnego
zatrudnienie
41145 604 Zetka
24. maj 2017 17:49
świetlica szkolna
opieka
540 16 Michal L
24. maj 2017 09:06
zgoda rodzica na rozmowę dz...
Problemy dziecka w szkole
3371 78 Kazimierz
23. maj 2017 14:51
upośledzenie w stopniu głeb...
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
937 43 reszta
22. maj 2017 11:16
pomoc pp - po "nowszemu"
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
26999 377 pedagocha
22. maj 2017 09:58
podwyżka dla nauczycieli
prawo oświatowe
674 9 pedagocha
22. maj 2017 09:27
doskonalenie (studia, podyp...
szkolenia, kampanie, programy
6066 100 ergo
20. maj 2017 11:16
Od głównego administratora
sprawy techniczne i formalne
17039 408 Ewa1444
19. maj 2017 11:49
dziecko agresywne z ADHD
Problemy dziecka w szkole
1898 67 Kazimierz
17. maj 2017 21:12
zespół Aspergera
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
6727 136 dagma
16. maj 2017 00:37
Prezentacja
Kilka słów o sobie
24844 442 AF
12. maj 2017 20:29
zwolnienie z nauki drugiego...
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
3340 76 ergo
12. maj 2017 18:41
dni gminy i inne przejawy a...
samopomoc - proszę o..
329 3 wosiu
11. maj 2017 17:26
prosba o wypelnienie ankiety
samopomoc - proszę o..
2452 77 reszta
10. maj 2017 19:20
WAŻNE!!! Konsultacja projek...
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
2514 31 Zetka
08. maj 2017 17:29
 
W każdej szkole pedagog i psycholog
 
Opieka


W każdej szkole pedagog i psycholog

Rzeczniczka prasowa MEN Anna Ostrowska:
MEN pracuje nad przygotowaniem szkół do prowadzenia nauczania włączającego. Tworzymy narzędzia diagnostyczne do diagnozowania problemów, tworzymy standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Chcemy by do 2019 r. w każdej szkole pracował psycholog i pedagog.
 
Nauczanie indywidualne po nowemu (a raczej po staremu)
 
Opieka


Nauczanie indywidualne po nowemu (a raczej po staremu)


BYŁO
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008 r.

§ 3. 4.
Zajęcia indywidualnego przygotowania przedszkolnego lub zajęcia indywidualnego nauczania prowadzi się w miejscu pobytu ucznia, w domu rodzinnym, specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym lub placówce opiekuńczo-wchowawczej
.


JEST
Rozporządzenie MEN z dnia 28 sierpnia 2014 r. (w tej zmianie mieliśmy swój niebagatelny udział)

§ 5. 1.
Zajęcia indywidualnego przygotowania przedszkolnego lub zajęcia indywidualnego nauczania prowadzi się w miejscu pobytu dziecka lub ucznia, w szczególności w domu rodzinnym, placówkach, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, u rodziny zastępczej, w rodzinnym domu dziecka, w placówce opiekuńczo-wychowawczej lub w regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, ze zm.3)).
2. Zajęcia indywidualnego przygotowania przedszkolnego oraz zajęcia indywidualnego nauczania dla dziecka lub ucznia, którego stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego lub szkoły, mogą być organizowane odpowiednio w przedszkolu, innej formie wychowania przedszkolnego lub szkole, jeżeli:
1) w orzeczeniu wskazano możliwość realizacji indywidualnego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania w pomieszczeniu odpowiednio w przedszkolu, innej formie wychowania przedszkolnego lub szkole;
2) odpowiednio przedszkole, inna forma wychowania przedszkolnego lub szkoła dysponuje pomieszczeniem, w którym mogą odbywać się zajęcia dla tego dziecka lub ucznia.


BĘDZIE
Projekt z dnia 13 kwietnia 2017 r.

§ 5.
Zajęcia indywidualnego przygotowania przedszkolnego lub zajęcia indywidualnego nauczania prowadzi się w miejscu pobytu dziecka lub ucznia, w szczególności w domu rodzinnym, placówkach, o których mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, u rodziny zastępczej, w rodzinnym domu dziecka, w placówce opiekuńczo-wychowawczej lub w regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2016 r. poz. 575, 1583 i 1860).


§ 12 proponowanego rozporządzenia pozwala na nauczanie indywidualne w domu dziecka, o ile orzeczenie o takim nauczaniu zostało wydane przed 1 września 2017 i o ile w orzeczeniu wskazano możliwość realizacji indywidualnego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania w pomieszczeniu odpowiednio w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, innej formie wychowania przedszkolnego lub szkole podstawowej.
Pod warunkiem, że w orzeczeniu wskazano możliwość realizacji indywidualnego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania w pomieszczeniu odpowiednio w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, innej formie wychowania przedszkolnego lub szkole podstawowej.


 
Konferencja prasowa szefowej MEN - 28.04.2017
 
Różne


Konferencja prasowa szefowej MEN - 28.04.2017

1. W ciągu najbliższych trzech lat zwiększenie wynagrodzenia dla nauczycieli o 15 procent. Decyzje ws. podwyżek podjęli już premier Beata Szydło i minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.
Zaczynamy od 2018 r. To są bardzo duże pieniądze, bo to są pieniądze do subwencji oświatowej - powiedziała minister Zalewska.
Na pytanie o harmonogram podwyżek, pani minister odpowiedziała, ze to jest właśnie harmonogram.

2. Rozpoczęto prace nad nowymi rozwiązaniami dotyczącymi opieki stomatologicznej dla uczniów oraz posiłkami w szkołach.

3. Ujednolicenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli: psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych, terapeutów pedagogicznych do 22 godzin.

4. Uelastyczniony zostanie przebieg ścieżki awansu zawodowego (możliwość skrócenia lub wydłużenia ścieżki awansu w zależności od jakości pracy nauczyciela) oraz wprowadzony nowy mechanizm motywacyjny dla nauczycieli dyplomowanych - dodatek do wynagrodzenia po otrzymaniu najwyższej oceny pracy (nauczyciel, po uzyskaniu stopnia nauczyciela dyplomowanego, będzie obligatoryjnie oceniany co 5 lat). Z kolei zamiast rozmowy przed komisją kwalifikacyjną odbędzie się egzamin zewnętrzny dla nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego (wydłużenie stażu z 9 miesięcy do 1 roku i 9 miesięcy).



 
Jak to jest?
 
Różne


Jak to jest?

Pani minister obiecała przedstawić w kwietniu harmonogram podwyżek dla nauczycieli.
Tu jednak warto zacytować wypowiedź z ostatnich dni wicepremiera Morawieckiego:
"Jest szansa na podwyżki dla nauczycieli. Nie było w tej sprawie rozmów z minister edukacji, konkrety mogą być znane za kilka miesięcy".
Hm.......nie było jeszcze rozmów z osobą, która "rządzi kasą", a pani minister na kwiecień obiecała ogłoszenie harmonogramu podwyżek?
Trudno przypuszczać, żeby ta obietnica miała coś wspólnego z protestami przeciwko reformie i ze zbieraniem podpisów w sprawie referendum i nie miała odzwierciedlenia w rzeczywistych rozmowach i uzgodnieniach. Pewnie coś pan Morawiecki pokręcił.
Poza tym między innymi pedagodzy i logopedzi czekają na obiecaną (również kwiecień) informację na temat interesujących ich zmian w KN (ujednolicenie pensum).
W sumie...... do końca kwietnia zostało jeszcze kilka dni.


 
Komunikat "Solidarności"
 
Różne


Komunikat "Solidarności"

Rada KSOiW NSZZ „Solidarność” podsumowała I etap prac Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty. Premier Beata Szydło przedstawi drogę dojścia do wyższych płac w oświacie w drugiej połowie kwietnia br. – zapewniła minister edukacji Anna Zalewska, która była gościem podczas obrad Rady KSOiW.
4 kwietnia odbyło się plenarne posiedzenie Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty. Ministerstwo przygotowało zestaw postulatów i propozycji zmian w prawie oświatowym, zgłoszonych przez wszystkie strony uczestniczące w pracach Zespołu (strona rządowa, korporacje samorządowe i związki zawodowe). Wśród tych postulatów są propozycje NSZZ „Solidarność”, które wstępnie uzyskały akceptację Ministerstwa Edukacji Narodowej, m.in. powiązanie płacy nauczycieli ze średnim wynagrodzeniem w gospodarce narodowej i określenie w ustawie-Karta Nauczyciela pensum nauczycieli specjalistów (pedagogów, psychologów, logopedów).
Rząd RP ma przedstawić harmonogram realizacji podwyżek płac w oświacie do 2020 r. w drugiej połowie kwietnia br. Jest to efekt spotkania Prezydium KSOiW NSZZ „Solidarność” z premier Beatą Szydło kilka miesięcy temu.
Pani minister Anna Zalewska poinformowała, że resort edukacji pracuje nad nową ustawą o finansowaniu oświaty. Nowe regulacje w tym zakresie mają ratować cztery tysiące „małych szkół”, wzmacniać jednozmianowość, promować mniej liczne oddziały szkolne.
Podczas spotkania z panią minister dyskutowano o procedurach opiniowania przez kuratoria i związki zawodowe arkuszy organizacyjnych. MEN jednoznacznie stwierdza, że związki zawodowe mają prawo opiniować arkusze już w kwietniu tego roku, a nie dopiero od września br. jak interpretowały zapisy ustawowe w tej kwestii niektóre jednostki samorządu terytorialnego.
MEN i kuratoria oświaty będą monitorować zatrudnianie nauczycieli, zwłaszcza z wygaszanych gimnazjów.
Minister Anna Zalewska odniosła się także do procedury przeprowadzania konkursów na dyrektorów szkół. Zdaniem MEN w konkursach mogą brać udział tylko przedstawiciele trzech reprezentatywnych central związkowych (NSZZ „S”, OPZZ i Forum Związków Zawodowych), w każdym konkursie po jednym przedstawicielu każdej z tych central. Ostatnio w niektórych samorządach zdarzały się sytuacje nadreprezentatywności przedstawicieli Forum Związków Zawodowych w składach komisji konkursowych. Pani minister zadeklarowała, że tę sprawę omówi z kierownictwem Forum Związków Zawodowych.
Podczas spotkania poruszono także problem funkcjonowania szkół niepublicznych, przywrócenia obowiązywania Karty Nauczyciela w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz doprecyzowania przepisu art. 42 Karty Nauczyciela w celu wyeliminowania nadużyć związanych ze zmuszaniem nauczycieli do realizacji nieodpłatnych zajęć edukacyjnych.

Źródło: www.solidarnosc.org.pl

 
Komunikat ZNP
 
Różne


Komunikat ZNP

4 kwietnia w Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog” odbyło się spotkanie podsumowujące pracę Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty oraz działających w ramach tego Zespołu grup roboczych.
W spotkaniu wzięła udział minister edukacji Anna Zalewska, przedstawiciele innych resortów, korporacji samorządowych oraz Związku Nauczycielstwa Polskiego, nauczycielskiej „Solidarności” i Forum Związku Zawodowych.
Minister Anna Zalewska przedstawiła propozycje zmian ustawowych dotyczących wynagrodzeń nauczycieli, czasu pracy, awansu zawodowego i oceny pracy nauczyciela, a także nowego sposobu finansowania oświaty. Propozycje te spotkały się z wdzięcznością i poparciem ze strony „Solidarności” i Forum, natomiast wzbudziły zastrzeżenia korporacji samorządowych, zwłaszcza w zakresie sposobu finansowania oświaty i terminu wejścia w życie proponowanych zmian.
Podziękowań za przedstawione propozycje nie złożył minister przedstawiciel ZNP. Wskazał, że nie zostały przedstawione żadne konkrety dotyczące zwiększenia środków w subwencji oświatowej, a także zwiększenia środków na wynagrodzenia.
Bardzo krytycznie przedstawiciel ZNP odniósł się do przesunięcia środków z dodatku wiejskiego, mieszkaniowego i na zagospodarowanie na wzrost wynagrodzeń zasadniczych – co w praktyce oznacza ich likwidację - a także do likwidacji pojęcia średnich wynagrodzeń, co będzie skutkowało zmniejszeniem odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Takie przesunięcie środków, zdaniem ZNP, oznacza, że nauczyciele sami sfinansują swoje „podwyżki” płac. Minister poinformowała o braku możliwości przywrócenia uprawnień emerytalnych nauczycieli wynikających z art. 88 Karty Nauczyciela.
Ponadto, przedstawiciel ZNP odniósł się do trybu prac powołanych grup roboczych. To, co miało miejsce na ośmiu spotkaniach nie ma nic wspólnego z wypracowaniem wspólnych rozwiązań, a co za tym idzie osiągnięciem konsensusu w zakresie proponowanych zmian. Spotkania grup roboczych ograniczały się bowiem wyłącznie do wymiany poglądów, przedstawiania stanowisk, bez jakiejkolwiek konkluzji.
Projekt ustawy zmieniającej ustawę – Karta Nauczyciela, a także nowa ustawa o finansowaniu oświaty, mają być przedstawione do końca kwietnia. Przedstawiciel ZNP wnioskował o zorganizowanie kolejnych spotkań przed skierowaniem tych projektów ustaw do konsultacji społecznych.
Minister ogłosiła zakończenie prac zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty.

Źródło: www.znp.edu.pl

 
Komunikat MEN
 
Różne


Komunikat MEN

We wtorek, 4 kwietnia br. w Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog” odbyło się kolejne posiedzenie Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty.
Było to kolejne spotkanie, w którym udział wzięli przedstawiciele reprezentatywnych organizacji nauczycielskich związków zawodowych, reprezentanci ogólnopolskich organizacji jednostek samorządu terytorialnego oraz przedstawiciele ministerstw.
Jak przewidywał harmonogram prac Zespołu, spotkanie było poświęcone podsumowaniu dotychczasowych prac grup roboczych. Przedstawiono zagadnienia będące tematem dyskusji roboczych, omówiono istotę prezentowanych propozycji rozwiązań w zakresie finansowania oświaty, systemu wynagrodzeń, awansu zawodowego, oceny i czasu pracy nauczycieli. Zaprezentowano opinie, uwagi, stanowiska zgłaszane podczas prac grup.
Wskazane zostały zagadnienia do dalszej dyskusji – precyzowania szczegółowych rozwiązań.
Ustalono plan dalszych działań zmierzających do opracowania założeń do ustawy o finansowaniu oświaty i nowelizacji Karty Nauczyciela.
Poruszono również kwestię podwyższenia płac nauczycielskich.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, harmonogram podwyżek wynagrodzeń dla nauczycieli przedstawimy w kwietniu br.
Członkowie Zespołu w ciągu 7 dni prześlą do MEN swoje uwagi, opinie do przedstawionej na spotkaniu propozycji zagadnień do dalszych prac.

Źródło: men.gov.pl


 
NIK o przygotowaniu do zawodu nauczyciela
 


NIK o przygotowaniu do zawodu nauczyciela

Zawód nauczyciela jest zawodem zaufania publicznego i powinien być otoczony szczególną troską ze strony państwa ze względu na wpływ nauczycieli na kolejne pokolenia uczniów. Tymczasem.....
Procedura rozwoju zawodowego nauczycieli nie spełnia swojej roli. W założeniach miała sprzyjać rozwojowi, podnoszeniu wiedzy i umiejętności nauczycieli, a także promować najlepszych pedagogów. Tymczasem wyniki kontroli pokazują, że w niektórych szkołach procedura ta sprowadza się do automatycznego promowania na kolejne stopnie awansu. Także z kształceniem przyszłych nauczycieli nie jest najlepiej: na kierunki nauczycielskie przyjmowanych jest coraz więcej najsłabszych maturzystów, a programy kształcenia przyszłych wychowawców młodzieży są od lat nieaktualizowane.
NIK wskazuje, że coraz wyraźniejsza staje się selekcja negatywna do zawodu nauczyciela. Łącznie już ponad dziewięć procent ogółu osób przyjętych na kierunki ze specjalnościami nauczycielskimi (w okresie objętym kontrolą) to absolwenci szkół ponadgimnazjalnych, którzy na egzaminie maturalnym uzyskiwali najniższe wyniki, tj. od 30 do 49 punktów (Uniwersytet Wrocławski na kierunki związane z zawodem nauczyciela przyjął 28 proc. osób z takim wynikiem).
Sukcesywnie rośnie też (wzrost 10-procentowy) liczba osób, które nie obroniły w terminie prac dyplomowych i magisterskich na studiach stacjonarnych (37 proc. w roku akademickim 2012/2013 do 47 proc. w roku 2014/2015) i niestacjonarnych (47 proc. w roku akademickim 2012/2013 do 56 proc. w roku 2014/2015).
Tylko nieco ponad jedna trzecia studentów kończących studia pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2015/2016 wskazała, że czuje się przygotowana do wykonywania zawodu nauczyciela. Natomiast blisko jedna czwarta (24 proc.) stwierdziła, że praktyczne przygotowanie do roli nauczyciela nabyła w stopniu „znikomym” i „niskim”.


Źródło: www.nik.gov.pl

 
Projekt ustawy w sprawie nowych zasad finansowania oświaty i zatrudnienia pedagogów w tym miesiącu do konsultacji
 
Różne


Projekt ustawy w sprawie nowych zasad finansowania oświaty i zatrudnienia pedagogów w tym miesiącu do konsultacji

Anna Zalewska, minister edukacji narodowej, spotkała się wczoraj w Centrum Dialogu w Warszawie z przedstawicielami samorządów i oświatowych związków zawodowych. Rozmawiano o nowelizacji Karty nauczyciela i zmianach związanych z zasadami finansowania oświaty. Zgodnie z zapowiedzią resortu edukacji nowe rozwiązania w tym zakresie miałby się znaleźć m.in. w ustawie o finansowaniu oświaty. Ich wejście w życie przewidziane jest na 1 stycznia 2018 r.
Ministerstwo chce aby pensum specjalistów, w tym m.in. logopedów, pedagogów i psychologów wynosiło od 20 do 22 godzin. O jego wysokości nie będzie już decydować rada gminy w uchwale, ale będzie ono wprost zapisane w Karcie nauczyciela.
Dużo kontrowersji wzbudziła nowa propozycja, aby nauczyciel który po studiach ma rozpoczynać karierę zawodową w szkole, musiał zdawać egzamin państwowy.
Ministerstwo chce zdefiniować zadania edukacyjne i dokonać ich wyceny (chodzi np. o ocenę, ilu nauczycieli, specjalistów, pedagogów i psychologów powinno przypadać na konkretną liczbę uczniów). W efekcie jeśli w szkole zostanie zatrudniony logopeda, to gmina otrzyma na niego dofinansowanie z budżetu.

Źródło: serwisy.gazetaprawna.pl

 
2 kwietnia - Światowy Dzień Wiedzy na temat Autyzmu
 
Różne


2 kwietnia - Światowy Dzień Wiedzy na temat Autyzmu


Święto obchodzone corocznie 2 kwietnia z inicjatywy Kataru w osobie Jej Wysokości Mozah, małżonki emira Hamada ibn Chalifa as-Sani, popartej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ rezolucją z 18 grudnia 2007 i opublikowaną 21 stycznia 2008 roku.
Obchody Dnia mają na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat dziecięcego autyzmu.

 
Z brakiem rozumu, to tak jak z brakiem zębów. Nie widać dopóki się ust nie otworzy
 


Z brakiem rozumu, to tak jak z brakiem zębów. Nie widać dopóki się ust nie otworzy



Stanisław Jan Pięta – Polityk PiS, poseł na Sejm.


Źródło: www.facebook.com/NIEdlachaosuwszkole



Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

25/05/2017
Skąd ten cytat?
25/05/2017
"Nauczyciele dłużej w szkole dla uczniów i rodziców" Co myślicie o tym?
25/05/2017
https://oko.press/
pomysl-zalewskiej-
szkola-jako-poradn
ia-psychologiczna-
nauczyciel-jako-te
rapeuta-bez-zgody-
rodzicow/ czy to możliwe???
25/05/2017
czy nie widzę... Frown
25/05/2017
bo...miało nie być przedm. do wyboru dla roczników z mieszanych podstaw
25/05/2017
czy tam jest okres przejściowy czy nie potrafię czytać ze zrozumieniem
25/05/2017
projekt egz. po 8 klasie
25/05/2017
25/05/2017
beata100, proszę : ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
25/05/2017
25/05/2017
Możesz podać źródło?
24/05/2017
Tak
24/05/2017
czy tzn, że klasa może powstać nawet gdy jest jeden uczeń z orzeczeniem???
24/05/2017
Dziękuję za informację.
24/05/2017
Dobrze rozumiesz. Tak samo też jest z minimalną liczbą wszystkich uczniów w klasie integracyjnej.
24/05/2017
Czy dobrze rozumiem, że wg nowych przepisów przy tworzeniu klas integracyjnych nie ma podanej minimalnej liczby uczniów z orzeczeniami a tylko maksymalna?
22/05/2017
Jeden z niewielu ludzi łączących profesjonalizm z wielką kulturą osobistą, dystansem do siebie, rewelacyjnym poczuciem humoru. I jeszcze do tego wszystkiego rodowity Krakus.
22/05/2017
żal ~*
22/05/2017
bardzo...żal, uwielbiałam go
22/05/2017
Zmarł Zbychu Wodecki. Żal.
Ostatnie artykuły
Brak artykułów
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png reforma
bullet.png szkolny program prof...
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png zajęcia rewalidacyjne
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1162]
bullet.png reforma [637]
bullet.png godziny pedagoga ... [604]
bullet.png petycja- wysyłamy... [577]
bullet.png zajęcia rewalidac... [539]


17,587,170 Unikalnych wizyt