ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 8

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 23,010
bullet.png Najnowszy użytkownik: stokrotka37
Ostatnie komentarze
bullet.png Brawo i tylko szkoda...
bullet.png Jak nas postrzegają?...
bullet.png Nie wyobrażam sobie,...
bullet.png Jak znajo sie na ort...
bullet.png Dlatego TA reforma j...
bullet.png Macie dobrze bo Wam ...
bullet.png Dyplomowany, 30 lat ...
bullet.png U mnie 140. 25 lat ...
bullet.png U mnie 139 zł (dyplo...
bullet.png Kontraktowy - nieste...
 
Rejestr Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
 


Rejestr Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym

od 1 stycznia 2018 r. funkcjonuje Rejestr Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
Zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 16 maja 2016 r. w przypadku zatrudniania, a także innych form współpracy (np. wolontariat) w ramach działalności związanej z wychowaniem, edukacją, leczeniem małoletnich lub opieka nad nimi pracodawca lub inny organizator ma obowiązek sprawdzenia, czy dane osoby zatrudnianej lub współpracującej na innych zasadach są zamieszczone w ww. rejestrze. Zachęcamy do zapoznania się z pismem przesłanym przez Ministerstwo Sprawiedliwości, adresowanym do wszystkich jednostek zajmujących się edukacją, wychowaniem, leczeniem i opieką nad małoletnimi.


 
"Jesteśmy rozgoryczeni". Solidarność Oświaty z Gdańska pisze do minister edukacji
 


"Jesteśmy rozgoryczeni". Solidarność Oświaty z Gdańska pisze do minister edukacji

Zarząd Solidarności Oświaty w Gdańsku napisał list otwarty do minister edukacji Anny Zalewskiej, a w nim: “Nie ma co ukrywać, że wielu naszych członków jest zawiedzionych i rozgoryczonych. Mówimy wprost o swej negatywnej ocenie działań MEN w zakresie podwyżek, zmian w Karcie nauczyciela, awansu zawodowego, oceniania nauczycieli, urlopów zdrowotnych”.
W liście skierowanym do minister edukacji w rządzie PiS Anny Zalewskiej, Solidarność Oświaty Regionu Gdańskiego definiuje aż 19 problemów w oświacie.
Jak powiedział Wojciech Książek, przewodniczący Sekcji Gdańskiej Solidarności Oświaty, słowo pisane jest bardziej wiążące niż mówione, dlatego oczekuje on, że minister Zalewska udzieli gdańskiej Solidarności odpowiedzi na piśmie “w przewidywalnym terminie”.
Książek podkreśla, że głównym problemem są wciąż niskie zarobki nauczycielek i zbyt niskie, zdaniem Solidarności, podwyżki: - Doprowadzi to do selekcji negatywnej, bo młodzi ludzie po studiach nie przyjdą pracować do szkoły, jeśli nawet w Biedronce na kasie dostaną wyższą pensję.

W liście wysłanym z Gdańska do minister edukacji czytamy: “Nie ma co ukrywać, że wielu naszych członków jest zawiedzionych i rozgoryczonych z powodu braku uwzględnienia postulatów i opinii oświatowego środowiska związkowego (szczególnie osób wspierających obecną koalicję rządzącą). Mówimy wprost o swej negatywnej ocenie działań MEN w zakresie podwyżek, wielu zmian w Karcie nauczyciela: awansu zawodowego i oceniania, urlopów zdrowotnych”.
Dalej autorzy - Barbara Kamińska, Anna Kocik i Wojciech Książek z gdańskiej Solidarności Oświaty - przedstawiają wykaz aż 19 problemów w oświacie:

Płace. Domagamy się wzrostu wynagrodzeń o 15% od stycznia 2018 r. Zwracamy też uwagę, że potrzebne jest wprowadzenie stałego mechanizmu waloryzacji wynagrodzeń.
Awans zawodowy. Solidarności nie podoba się, że awans zawodowy wydłużono z 10 do minimum 15 lat i wprowadzono oceny zawodowe co trzy lata.
Urlopy: dlaczego MEN zredukował możliwość skorzystania z urlopów zdrowotnych dla nauczycieli, na co nie było i nie ma ich przyzwolenia?
Nakłady na oświatę. Co MEN zamierza zrobić, aby udało się podnieść nakłady z budżetu państwa na edukację do co najmniej 5 procent PKB oraz czy zamierza się wprowadzić system finansowania szkół oparty na analizie rzeczywistych kosztów zadań edukacyjnych?
Godziny “pokarciane”, czyli bezpłatne zajęcia dodatkowe. Jakie działania zamierza podjąć MEN w sprawie tzw. godzin “pokarcianych” (czyli godzin darmowych) oraz związanego z nimi procederu wywierania presji przez dyrektorów na nauczycieli, aby wykonywali zajęcia edukacyjne w formie wolontariatu?
Określenie maksymalnej liczebności uczniów w oddziałach szkolnych. Problem staje się szczególnie ważny od roku szkolnego 2019/2020, gdy przez cztery lata w szkołach ponadpodstawowych spotkają się dwa roczniki uczniów.
Czy MEN zamierza wprowadzić zmiany w kształceniu nauczycieli?
Biurokracja szkolna. Jakie działania zamierza podjąć MEN na rzecz ograniczenia do niezbędnego minimum biurokracji szkolnej?
Przywrócenie obowiązku corocznych negocjacji ze związkami zawodowymi regulaminów wynagradzania nauczycieli.

Źródło: http://www.portalsamorzadowy.pl


A CENTRALA CO? ZADOWOLONA???


 
Chwalić, czy nie chwalić?
 


Chwalić, czy nie chwalić?

Pochwały to temat wzbudzający coraz więcej kontrowersji. Z jednej strony może wydawać się, że nie warto poświęcać mu wiele uwagi – przecież każdy wie, jak chwalić, to proste! Z drugiej strony można coraz częściej natknąć się na opinie, że chwalenie nie jest niczym dobrym, a nawet na takie stwierdzenia, które mówią, że chwalenie jest jednym z najpoważniejszych błędów wychowawczych.
Na przestrzeni lat stosunek do pochwał zmieniał się. Dawniej, w czasach naszych rodziców czy dziadków, a pewnie i wcześniej, pomysł na chwalenie dziecka nie cieszył się dużą popularnością. Przeciwnie - pochwały były uważane za niebezpiecznie, bo mogły dziecko rozpuścić, zawrócić mu w głowie, spowodować, że poczuje się zbyt pewnie. Z tego powodu dzieci były rzadko chwalone.
Im bliżej współczesności tym częściej zwracano uwagę na to, że nie było to korzystne dla rozwoju małego człowieka. Tendencja zaczęła się zmieniać i dzieci do tej pory nie słyszące wielu pochwał zaczęły być nimi zasypywane. Doprowadziło to do sytuacji, w której część z nich słyszy pochwały na każdym kroku: z powodu pięknie zjedzonego obiadu, wspaniale postawionych kroków, cudownie narysowanego obrazka itp.
Niestety, okazuje się, że również nie wpływa to korzystnie na rozwój dzieci - wiele wyrastało w przekonaniu, że wszystko, co zrobią jest fantastyczne. Są to dzieci, które nigdy nie miały okazji odnieść porażki i które nie potrafią sobie z nią radzić. Do tej pory wszystko, co zrobiły, było zakończone sukcesem, a przynajmniej taką informację otrzymywały od otoczenia.

Źródło:mamdziecko.interia.pl

 
Szkoda naszego czasu
 


Szkoda naszego czasu

6 lutego (wtorek) odbyło się wspólne posiedzeniu sejmowych komisji edukacji oraz samorządu terytorialnego. Obecni byli przedstawiciele nauczycielskich związków zawodowych. Podjęto temat "zarobków" nauczycieli.

I tyle. Na obszerniejszy opis, szkoda naszego cennego czasu.


To, że jesteśmy w dupie, to jasne.
Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.


Stefan Kisielewski



 
List ZNP do MEN dot. oceny pracy nauczyciela
 


List ZNP do MEN dot. oceny pracy nauczyciela

W odpowiedzi na wniosek Ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawie udziału w pracach nad projektem rozporządzenia dotyczącego oceny pracy nauczyciela Związek Nauczycielstwa Polskiego przedłożył szereg uwag.
Oto fragment listu:
ustawa nie reguluje tak kluczowych zagadnień, jak mierniki oceny pracy oraz zasady odwołania się nauczyciela od wystawionej mu oceny. W tym zakresie zawiera ona wyłącznie delegacje dla regulacji podustawowych (rozporządzenia i regulaminu). Należy pamiętać, że ocena pracy nauczyciela, zwłaszcza w swoim nowym kształcie, połączona z awansem zawodowym i dodatkową gratyfikacją finansową, stanie się niezwykle istotnym czynnikiem wpływającym na warunki pracy w szkole. Może być to czynnik motywujący do doskonalenia pracy nauczycieli, ale może też stać się narzędziem opresji wobec nich, zaburzającym konieczną w szkole atmosferę zaufania i współpracy. Tak kluczowa zmiana nie może być wprowadzana bez szerokich konsultacji ze środowiskiem, a przede wszystkim w pośpiechu, bez czasu na spokojne zapoznanie się ze zmianami i ich przyswojenie.




Źródło: znp.edu.pl
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

23. kwiecień 2018 11:18
Witam. "Obcinają" mi etat do 1/2. Pytanie: czy zaplanowana w arkuszu rewalidacja może być liczona do etatu , czy dostanę jednak wypowiedzenie obecnych warunków i zmianę na etat z powrotem w

23. kwiecień 2018 10:09
Wymagania możecie dostosować również na podstawie własnych obserwacji. Jeśli potwierdzą one dane zawarte w "ocenie", to może wystarczy?

22. kwiecień 2018 22:36
Niepubliczna poradnia. Szkoła przyjęła ocenę, jednak żeby dostosować wymagania (szczególnie chodzi o wf) prosi o opinie z poradni a nie ocenę.

22. kwiecień 2018 21:26
A kto dokonał tej oceny?

22. kwiecień 2018 20:40
Czy szkoła powinna dostosować się do dostarczonej przez rodzica oceny rozwoju integracji sensorycznej?czy powinna być to opinia?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png kształcenie specjalne
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png sześciolatki w szkole
bullet.png doradztwo zawodowe
bullet.png reforma
Najciekawsze tematy
bullet.png reforma [1727]
bullet.png pomoc pp - po "no... [745]
bullet.png wymiar czasu peda... [257]
bullet.png mam te kwalifikacje? [247]
bullet.png doradztwo zawodowe [170]