Na koniec ubiegłego roku w całej oświacie było wolnych jedynie 1100 miejsc pracy -
poinformował Główny Urząd Statystyczny. GUS przeanalizował popyt na pracę w 2009 r. W całym szkolnictwie pracowało na koniec ub.r. 1 mln 226 tys. osób (to zarówno nauczyciele, jak i pracownicy obsługi). Z tego 943 tys. to kobiety. Według stanu na koniec grudnia 2009 r. zapotrzebowanie na nowych pracowników zgłosiło jedynie 600 placówek. Każda z nich potrzebowała średnio dwie nowe osoby.
Oświata pozostaje tym sektorem usług publicznych, w którym powstało w 2009 r. najwięcej nowych miejsc pracy – 21,1 tys. W tym samym czasie zlikwidowano 11,7 tys. miejsc pracy. To też największa liczba jeśli weźmie się pod uwagę inne działy sektora publicznego.
Generalnie w edukacji pracuje 34,5 proc. pracowników sektora publicznego. Dla porównania, w opiece zdrowotnej i pomocy społecznej zatrudnionych jest 17,3 proc. pracowników, a w administracji publicznej i obronie narodowej - 13,7 proc.
Przed majowymi wyborami w Londynie i wielu innych miastach zawisły wielkie billboardy, na których szef konserwatystów David Cameron obiecywał, że przywróci dyscyplinę w szkołach. Wczoraj Nick Gibb, minister edukacji w rządzie Camerona, ogłosił plan, który ma pomóc spełnić tę obietnicę. I choć eksperci przyznają, że rewolucji w szkołach nie da się zrobić bez większego zaangażowania rodziców w dyscyplinowanie dzieci, to resort jest przekonany, że polityka "zera tolerancji" przyniesie pożądane rezultaty.
Polonistka nie powinna uczyć przyrody, a katechetka muzyki
Polonistka nie powinna uczyć przyrody, a katechetka muzyki
Prof. Marek Zubik, zastępca rzecznika praw obywatelskich, wystąpił do minister edukacji Katarzyny Hall z prośbą o interwencję. Wskazał, że art. 70 ust. 4 Konstytucji RP gwarantuje prawo do równego dostępu do wykształcenia bez względu na miejsce zamieszkania.
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.
dyrektora).
Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 71,649,644 unikalne wizyty