27 maja 2010 r. w Bibliotece Narodowej w Warszawie odbędzie się III Zjazd Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły 2009/2010. Reforma oświaty objęła również zadania stawiane przed psychologami i pedagogami szkolnymi, dlatego spotkanie poświęcone zostanie m.in. projektom systemowego wsparcia szkoły, a przede wszystkim zmianom organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Podczas III Zjazdu Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły przedstawione będą zagadnienia dotyczące roli psychologa w szkole i jego relacji z dyrektorem placówki oświatowej. Omówione zostaną tematy dotyczące obserwacji życia szkolnego i procesu wychowawczego, skutków błędów wychowawczych - ich korygowania, naprawiania i kompensowania, oraz psychoprofilaktyki, czyli działań zapobiegających pojawieniu się zachowań problemowych, ryzykownych czy dysfunkcjonalnych.
MEN: uczenie z komputerem zapisano w podstawie programowej nauczania
Nowa podstawa programowa nauczania zawiera zapis o obowiązku kształcenia uczniów w zakresie pracy z komputerem i stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych od I klasy szkoły podstawowej - przypomniała w Sejmie wiceminister edukacji Krystyna Szumilas.
Odpowiadała ona na pytania posłanek PO Ewy Wolak i Urszuli Augustyn, które pytały o finansowanie i ramy prawne wprowadzenia e-nauczania do szkół.
Ile lekcji w tygodniu może mieć nauczyciel ? Czy to dobrze, że po dziesięciu latach pracy wyżej już awansować nie może? Na te pytania MEN zaczął szukać odpowiedzi.
Wraca dyskusja o nauczycielskim pensum i awansie zawodowym. Minister edukacji Katarzyna Hall zwołała wczoraj u siebie oświatowych związkowców, edukacyjne stowarzyszenia, samorządowców i przedstawicieli innych resortów na dyskusję o Karcie nauczyciela. - Dokument jest przestarzały, powinniśmy go zmienić - powiedziała.
Szkoły otrzymają pieniądze na logopedów i psychologów
Szkoły otrzymają pieniądze na logopedów i psychologów
Resort edukacji planuje, że 30 proc. środków, które obecnie otrzymują powiaty na prowadzenie poradni pedagogiczno-psychologicznych, będzie przekazywanych bezpośrednio do szkół.
Dzięki temu dyrektorzy będą zawierać kontrakty z poradniami, także niepublicznymi, na świadczenie usług dla swoich uczniów. W efekcie ma się poprawić dostęp uczniów do logopedów i psychologów, a także podwyższyć jakość świadczonych usług. Poradnie będą musiały konkurować o zlecenia od szkół. Ryszard Sikora, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 36 w Krakowie, zauważa, że do samorządów i szkół powinny one trafiać jako dotacja celowa, a nie subwencja oświatowa. Subwencja bowiem stanowi ogólny dochód samorządu, z którego ten nie musi się rozliczać. Niektóre gminy, zwłaszcza mniej zamożne, będą więc mogły je wykorzystać np. na wynagrodzenia dla nauczycieli.
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.
dyrektora).
Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 71,645,348 unikalne wizyty