ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 11

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
III Zjazd Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły
 


Od nadzoru po psychologię


27 maja 2010 r. w Bibliotece Narodowej w Warszawie odbędzie się III Zjazd Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły 2009/2010. Reforma oświaty objęła również zadania stawiane przed psychologami i pedagogami szkolnymi, dlatego spotkanie poświęcone zostanie m.in. projektom systemowego wsparcia szkoły, a przede wszystkim zmianom organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Podczas III Zjazdu Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły przedstawione będą zagadnienia dotyczące roli psychologa w szkole i jego relacji z dyrektorem placówki oświatowej. Omówione zostaną tematy dotyczące obserwacji życia szkolnego i procesu wychowawczego, skutków błędów wychowawczych - ich korygowania, naprawiania i kompensowania, oraz psychoprofilaktyki, czyli działań zapobiegających pojawieniu się zachowań problemowych, ryzykownych czy dysfunkcjonalnych.
 
Uczenie z komputerem
 


MEN: uczenie z komputerem zapisano w podstawie programowej nauczania


Nowa podstawa programowa nauczania zawiera zapis o obowiązku kształcenia uczniów w zakresie pracy z komputerem i stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych od I klasy szkoły podstawowej - przypomniała w Sejmie wiceminister edukacji Krystyna Szumilas.
Odpowiadała ona na pytania posłanek PO Ewy Wolak i Urszuli Augustyn, które pytały o finansowanie i ramy prawne wprowadzenia e-nauczania do szkół.
 
Podwyżki
 


Podwyżki od 1 września

 
Rząd bierze się za Kartę nauczyciela
 


Rząd bierze się za Kartę nauczyciela


Ile lekcji w tygodniu może mieć nauczyciel ? Czy to dobrze, że po dziesięciu latach pracy wyżej już awansować nie może? Na te pytania MEN zaczął szukać odpowiedzi.
Wraca dyskusja o nauczycielskim pensum i awansie zawodowym. Minister edukacji Katarzyna Hall zwołała wczoraj u siebie oświatowych związkowców, edukacyjne stowarzyszenia, samorządowców i przedstawicieli innych resortów na dyskusję o Karcie nauczyciela. - Dokument jest przestarzały, powinniśmy go zmienić - powiedziała.
 
Szkoły otrzymają pieniądze na logopedów i psychologów
 


Szkoły otrzymają pieniądze na logopedów i psychologów


Resort edukacji planuje, że 30 proc. środków, które obecnie otrzymują powiaty na prowadzenie poradni pedagogiczno-psychologicznych, będzie przekazywanych bezpośrednio do szkół.
Dzięki temu dyrektorzy będą zawierać kontrakty z poradniami, także niepublicznymi, na świadczenie usług dla swoich uczniów. W efekcie ma się poprawić dostęp uczniów do logopedów i psychologów, a także podwyższyć jakość świadczonych usług. Poradnie będą musiały konkurować o zlecenia od szkół. Ryszard Sikora, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 36 w Krakowie, zauważa, że do samorządów i szkół powinny one trafiać jako dotacja celowa, a nie subwencja oświatowa. Subwencja bowiem stanowi ogólny dochód samorządu, z którego ten nie musi się rozliczać. Niektóre gminy, zwłaszcza mniej zamożne, będą więc mogły je wykorzystać np. na wynagrodzenia dla nauczycieli.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]