ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 57

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,739
bullet.png Najnowszy użytkownik: Madd222

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Czy będą zmiany w zatrudnieniu szkolnych pedagogów?
 


Czy będą zmiany w zatrudnieniu szkolnych pedagogów?

MEN pracuje nad nowym modelem kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jego istotą jest konstatacja, że coraz więcej uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszcza do przedszkoli i szkół ogólnodostępnych (70%). Skutkuje to (zdanie projektodawców) potrzebą wsparcia przedszkoli i szkół ogólnodostępnych w odpowiadaniu na zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów, w tym wynikające z niepełnosprawności w celu zapewnienia wysokiej jakości kształcenia i udzielanego wsparcia wszystkim uczniom (propozycja tworzenia tzw. Specjalistycznych Centrów Wspierania Edukacji Włączającej).
W modelu założono między innymi powołanie Koordynatora Edukacji Włączającej i pełnienie tej funkcji przez zatrudnionego w przedszkolu/szkole specjalistę. Koszty związane z realizacją zadań KEW będą składową kosztów związanych z zatrudnieniem specjalistów. Zgodnie z postulatami wpływającymi do MEN, zaproponowano w modelu określenie minimalnych standardów zatrudnienia specjalistów w przedszkolach i szkołach.
Liczba etatów zaproponowana przez ekspertów obejmuje łączny wymiar zatrudnienia różnych specjalistów w danym typie szkoły (nie tylko psychologa czy pedagoga szkolnego) – podział godzin na poszczególnych specjalistów miałby pozostać do decyzji na poziomie szkoły, zgodnie z potrzebami.

Na każdym etapie kształcenia zatrudniany jest psycholog i pedagog specjalny edukacji włączającej, a w szkołach dla dzieci i młodzieży również pedagog szkolny. Łączny minimalny wymiar etatów specjalistów jest różny na poszczególnych etapach kształcenia (co uzasadnione jest różnymi potrzebami rozwojowymi dzieci/uczniów) oraz liczebności osób uczących się. Zakłada się stopniowe dochodzenie do osiągnięcia wskaźnika docelowego (pięcioletni okres przejściowy).

Przedszkola i szkoły dla dzieci i młodzieży (do 100 uczniów):
Łączny minimalny wymiar etatów specjalistów – okres przejściowy: 1 etat
Łączny minimalny wymiar etatów specjalistów – wskaźnik docelowy: 2 etaty

Przedszkola i szkoły dla dzieci i młodzieży (powyżej 100 uczniów):
Łączny minimalny wymiar etatów specjalistów – okres przejściowy: 2 etaty
Łączny minimalny wymiar etatów specjalistów – wskaźnik docelowy: 3 etaty + 0,25 etatu na kolejnych 100 uczniów.


 
Nowe rozporządzenie rządu ws. obostrzeń
 


Nowe rozporządzenie rządu ws. obostrzeń

Zgodnie z nowymi regulacjami rząd postanowił uzupełnić rozporządzenie z dnia 21 grudnia 2020 r. Przepisy dotyczą zwolnienia z kwarantanny i umożliwienia korzystania z hoteli dla niektórych osób. Na mocy nowych przepisów będzie można przeprowadzać próbne egzaminy dla ósmoklasistów oraz maturę. Uzupełnieniu uległa także grupa osób, którym umożliwia się szczepienie w tzw. pierwszym etapie.

Źródło:www.rp.pl

 
Jedna klasa, jeden nauczyciel?
 


Jedna klasa, jeden nauczyciel?

Odnosząc się do kwestii anglistów, Czarnek podkreślił, że wszędzie tam, gdzie wprowadzanie zasady "jeden nauczyciel - jedna klasa" będzie możliwe, zostanie to wdrożone. Jeśli nie będzie - dodał - to będą wprowadzane "wszystkie zasady sanitarne i środki ostrożności, by zapewnić im bezpieczeństwo zdrowotne na najwyższym poziomie". Podkreślił, że "nie ma takiej możliwości, byśmy zrobili nauczanie stacjonarne wszystkich przedmiotów poza językiem angielskim, który byłby zdalnie".
Machałek dodała, że chodzi o ograniczenie wymiany nauczycieli, a nie o to, by był tylko i wyłącznie jeden nauczyciel w jednej klasie. Zaznaczyła, że w podobnej sytuacji do anglistów są też nauczyciele religii czy wychowania fizycznego.

Źródło:www.msn.com


 
Wracamy, ale nie wszyscy
 


Wracamy, ale nie wszyscy



Obowiązujące dotychczas obostrzenia zostaną przedłużone do końca stycznia. Jedynym wyjątkiem jest to, że dzieci z klas I-III szkoły podstawowej od 18 stycznia wrócą do stacjonarnej nauki w szkołach - przekazał w poniedziałek minister zdrowia Adam Niedzielski.

Źródło:tvp24.pl

 
Wracamy? Nie wracamy?
 


Wracamy? Nie wracamy?

W sprawie powrotu dzieci z klas 1-3 do szkół brane pod uwagę są dwie opcje - przedłużenie aktualnych obostrzeń i nauka zdalna albo uruchomienie nauki stacjonarnej w dwóch województwach najmniej obciążonych pandemią, czyli w świętokrzyskim i małopolskim - powiedział szef MZ Adam Niedzielski.


Źródło: edukacja.dziennik.pl


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

22. października 2025 22:31
Organ tnie koszty, jak może.

22. października 2025 18:14
Jak z Dyrekcją rozmawiać? Mówię jej, że to absurd, zaprzeczenie idei ścieżki. Ona twierdzi, że organ prowadzący pozwala na takie rozwiązanie. ..

20. października 2025 22:45
Dyrekcją się myli Smile

20. października 2025 18:25
Dziękuję za odpowiedź. To jest zindywidualizowana
ścieżka kszt. Mam już 4 uczniów razem, piąty ma dołączyć ;-( Dyrekcja twierdzi, że to zgodne z prawem.

20. października 2025 14:27
Kazimierz - dziękuję, mój błąd. PS. Za dużo tego orzecznictwa ...

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
Najciekawsze tematy
bullet.png doskonalenie (stu... [168]
bullet.png zmiana orzeczenia [5]