ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 3

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,046
bullet.png Najnowszy użytkownik: Marteczka

Ostatnie komentarze
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
bullet.png Im niższy indeks ty...
bullet.png Proszę o podpowied...
bullet.png W punkt.:)
 
Dyskusja o reformie systemu wynagradzania nauczycieli utknęła w martwym punkcie
 


Dyskusja o reformie systemu wynagradzania nauczycieli utknęła w martwym punkcie

Na 30 listopada minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek zaprosił przedstawicieli nauczycielskich związków zawodowych do rozmów na temat aktualnych problemów i wyzwań polskiej szkoły. Dyskusja odbędzie się w ramach nowo powołanej grupy roboczej w ramach zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty.
Głównym tematem rozmów mają być kwestie związane z nauczycielskimi świadczeniami kompensacyjnymi oraz odbiurokratyzowaniem pracy nauczycieli. Tymczasem przy wysokiej inflacji środowisko od wielu miesięcy domaga się podwyżek, które mogłyby poprawić pozycję nauczycieli w społeczeństwie. Związkowcy mają zgłosić ewentualne inne tematy do rozmów.

Źródło:www.portalsamorzadowy.pl


 
Chętni do pracy w szkole nabici w kursy kwalifikacyjne
 


Chętni do pracy w szkole nabici w kursy kwalifikacyjne

Kuratoria na polecenie MEiN biorą pod lupę rynek kursów kwalifikacyjnych, które mają zapewniać kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela. W rzeczywistości nie otwierają drzwi do żadnych szkół.
Placówki kształcenia ustawicznego nie są uprawnione do prowadzenia kursów kwalifikacyjnych dla nauczycieli – potwierdza rzeczniczka MEiN Adrianna Całus.

Źródło:serwisy.gazetaprawna.pl

 
Cytat dnia
 


Cytat dnia

Wynagrodzenia nauczycieli powinny być jeszcze wyższe niż w tej chwili – powiedział w czwartek w Studiu PAP wiceszef MEiN Dariusz Piontkowski.

 
Konferencja dla nauczycieli: (Nie)pokój nauczycielski. Jak zaciekawić i efektywnie uczyć pokolenie Z i Alfa
 


Konferencja dla nauczycieli: (Nie)pokój nauczycielski. Jak zaciekawić i efektywnie uczyć pokolenie Z i Alfa

Konferencja dla nauczycieli: (Nie)pokój nauczycielski.
Jak zaciekawić i efektywnie uczyć pokolenie Z i Alfa

❓ Jak uczyć pokolenie Z i Alfa? Do jakiej szkoły wrócimy w nowym roku szkolnym? Gdzie szukać inspiracji i motywacji do nauczania? Z czym mierzyć się musi psychika współczesnego nastolatka? Jaki wpływ na szkolnictwo i relację z uczniami wywarła izolacja oraz dynamiczna sytuacja geopolityczna Europy?
👩‍🏫 Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań udzielimy podczas zbliżającej się konferencji online dedykowanej nauczycielom i pedagogom.
🔔 20.09.2022, wtorek, godz. 09:30, online (udział bezpłatny)

💬📣 Gościem specjalnym będzie prof. Jan Miodek. Konferencję otworzy wywiad z Dariuszem Martynowiczem, Nauczycielem Roku 2021. Wśród prelegentów i prowadzących wykłady znajdą się również wykładowcy Dolnośląska Szkoła Wyższa Maciej Jonek, dr Anetta Pereświet-Sołtan, dr Beata Rajba oraz Aleksandra Musielak z Wyższa Szkoła Bankowa w Gdyni, dr Jędrzej Witkowski z Centrum Edukacji Obywatelskiej, Katarzyna Kasprzyk z Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie, Zyta Czechowska, Nauczycielka Roku 2019, a także Jolanta Majkowska i Urszula Jasieńska.
Partnerami medialnymi wydarzenia są: Klett Polska, TIK w Edukacji, Głos Nauczycielski, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, Perspektywy, Pedagog Online, Pedagogszkolny.pl oraz Dolnośląska Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna i Miejska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu.
✍️ Zapisz się już dziś! 👉 Formularz dostępny na: www.konferencjadlanauczycieli.pl


 
Nowe uprawnienia dyrektora szkoły w ustawie o resocjalizacji nieletnich
 


Nowe uprawnienia dyrektora szkoły w ustawie o resocjalizacji nieletnich

12 sierpnia 2022 roku w Dzienniku Ustaw poz.1700 ukazała się ustawa o resocjalizacji nieletnich z 9 czerwca br.
Zawarte w niej nowe regulacje zaczną obowiązywać od 1 września br.
Wraz z jej wejściem w życie uchylona zostanie obowiązująca dotychczas ustawa z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich.
Od 1 września dyrektor szkoły nie będzie musiał zawiadamiać policji lub sądu rodzinnego o każdym przypadku popełnienia czynu karalnego przez ucznia. Zamiast tego, w przypadku drobnych wykroczeń, będzie mógł za zgodą rodziców sam zdecydować o rodzaju konsekwencji, jakie poniesie winowajca.
Nowe kompetencje dyrektora szkoły oraz katalog środków wychowawczych, jakie ma on do swojej dyspozycji opisuje artykuł 4 pkt 4 ustawy :„W przypadku gdy nieletni wykazuje przejawy demoralizacji lub dopuścił się czynu karalnego na terenie szkoły lub w związku z realizacją obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki, dyrektor tej szkoły może, za zgodą rodziców albo opiekuna nieletniego oraz nieletniego, zastosować, jeżeli jest to wystarczające, środek oddziaływania wychowawczego w postaci pouczenia, ostrzeżenia ustnego albo ostrzeżenia na piśmie, przeproszenia pokrzywdzonego, przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonania określonych prac porządkowych na rzecz szkoły. Zastosowanie środka oddziaływania wychowawczego nie wyłącza zastosowania kary określonej w statucie szkoły”.

Uwaga! Przepis ten nie ma zastosowania w przypadkach:

- gdy nieletni dopuścił się czynu zabronionego wyczerpującego znamiona przestępstwa ściganego z urzędu lub przestępstwa skarbowego. W takiej sytuacji szkoła ma obowiązek niezwłocznego zawiadomienia sądu rodzinnego lub policji oraz niedopuszczenia do zatarcia śladów i dowodów popełnienia czynu zabronionego;
- niewyrażenia przez rodziców, opiekunów prawnych lub samego nieletniego zgody na zaproponowane przez dyrektora szkoły środki wychowawcze. Wówczas ma on obowiązek zawiadomienia o sprawie sądu rodzinnego.

Ustawa definiuje również okoliczności świadczące o demoralizacji nieletniego. Zgodnie z jej zapisami są nimi w szczególności:
- dopuszczenie się czynu zabronionego,
- naruszanie zasad współżycia społecznego,
- uchylanie się od obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki,
- używanie alkoholu, środków odurzających,
- substancji psychotropowych, ich prekursorów, środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych,
- uprawianie nierządu.

Źródło:portaledukacyjny.krakow.pl


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

28. marca 2024 23:08
Przy czym nie musi być wprost w orzeczeniu napisane, że ma być pomoc; tylko tak jak napisał już Kazimierz - zależy co dziecko potrzebuje (a zawarto w orzeczeniu) (por. Roz. Dz.U.2020,1309,§7)
.

27. marca 2024 00:12
Tak, jeśli wynika to z realizacji zadań zawartych w orzeczeniu.

26. marca 2024 21:23
Czy zgodnym z przepisami jest zatrudnienie pomocy nauczyciela dla ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej w klasach 1-8?

21. marca 2024 09:36
Ktoś ma może "podzielić się " planem pracy pedagoga szkolnego szkół średnich ?

15. marca 2024 14:00
Witam! Może ktoś ma lub może pomóc co napisać w opinii mentora dla psychologa. Pozdrawiam.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png pedagog szkolny i sp...
bullet.png specjaliści od 1 wr...
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png POLECANY PRAWNIK - p...
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [438]