ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 10

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,708
bullet.png Najnowszy użytkownik: zespolppp1

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Czy jednorazowy dodatek, to podwyżka???
 


Czy jednorazowy dodatek, to podwyżka???

W środę podczas konferencji w Hucie Stalowa Wola związkowcy podpisali porozumienie z rządem w sprawie m.in. emerytur i podwyżek dla sfery budżetowej [?].
Na stronie internetowej kancelarii premiera opublikowana została informacja, w której rząd zapowiada, że "w 2023 r. dzięki jednorazowym nagrodom specjalnym wzrosną wynagrodzenia w państwowej sferze budżetowej".
Mimo słów premiera o podwyżce inflacyjnej z rządowego komunikatu wynika, że na razie pracownicy budżetówki mogą liczyć tylko na jednorazowy dodatek. Poprosiliśmy KPRM o komentarz w sprawie. W odpowiedzi czytamy, że na razie pewny jest tylko wspomniany wyżej dodatek. "Jednocześnie pracujemy nad budżetem państwa na przyszły rok, który szczegółowo określi te kwestie w 2024 r. Po podjęciu konkretnych rozwiązań, poinformujemy o nich na stronie internetowej" - tłumaczy money.pl Centrum Informacyjne Rządu.

Źródło: www.money.pl

 
88 proc. dzieci nie potrafi wykonać przewrotu w przód
 


88 proc. dzieci nie potrafi wykonać przewrotu w przód


Dziekan Wydziału Wychowania Fizycznego i Zdrowia AWF w Warszawie prof. Hubert Makaruk przedstawił wybrane dane dotyczące umiejętności dzieci. Wynika z nich, że:

88 proc. dzieci z klas I-III nie potrafi wykonać przewrotu w przód;
rzut i chwyt piłki potrafiło wykonać zaledwie 14 proc.;
w klasach IV-VI zaledwie 26 proc. uczniów umie kozłować piłkę;
a w klasach VII-VIII 22 proc. potrafi pokonywać przeszkody w biegu.
Wszystkie badane umiejętności są uwzględnione w podstawie programowej.



Źródło: pulsmedycyny.pl

 
Karto bye, bye?
 


Karto bye, bye?


- My chcemy zlikwidować Kartę Nauczyciela, mamy to w swoim programie i będzie to robione zaraz na jesieni tego roku - powiedział 13 kwietnia 2023 roku minister edukacji Przemysław Czarnek, podczas sejmowej debaty nad wnioskiem o wotum nieufności wobec szefa MEiN.

Była to odpowiedź na słowa posła Konfederacji Roberta Winnickiego.


Źródło:www.portalsamorzadowy.pl

 
Rośnie liczba dzieci z orzeczeniem wydanym z uwagi na spektrum autyzmu
 


Rośnie liczba dzieci z orzeczeniem wydanym z uwagi na spektrum autyzmu

Z danych Ministerstwa Edukacji i Nauki wynika, że we wrześniu ubiegłego roku orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zaburzenia ze spektrum autyzmu miało w Polsce 82 199 dzieci i młodzieży. To ogromny wzrost w porównaniu do poprzednich lat. Przykładowo rok wcześniej takich orzeczeń było 66,3 tys. czyli o blisko 16 tys. mniej niż obecnie. A w 2014 r. było ich zaledwie 17 tys.

Źródło:edukacja.rp.pl

 
Nauczyciel ma mieć autorytet i basta!
 


Nauczyciel ma mieć autorytet i basta!

"Będziemy zmieniać status zawodowy nauczyciela. Nauczyciel na powrót ma się stać autorytetem dla dziecka, dla ucznia i dla rodziców. Nauczyciel nie może być stawiany pod ścianą przez rodziców. W naszym programie jest ochrona prawna nauczycieli" - podkreślił minister.
[...]
"W szkole autorytetem jest nauczyciel. Uczeń jest od słuchania nauczyciela. Nauczyciel jest od oceniania ucznia, a nie odwrotnie. To nie uczeń ma oceniać nauczyciela i to nie rodzic ma oceniać nauczyciela" - przypomniał Czarnek.

Źródło:www.portalsamorzadowy.pl


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png nauczyciel wspomagaj...
bullet.png dostosowania
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1500]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png nauczyciel wspoma... [405]
bullet.png dostosowania [181]