ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 6

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
ZNP - uwagi do projektu Ustawy
 


ZNP - uwagi do projektu Ustawy

[...]Należy także wprowadzić zmianę dotyczącą ustalania w pragmatyce nauczycielskiej wymiaru czasu pracy dla pedagogów, psychologów, logopedów, doradców zawodowych i pozostałych nauczycieli - specjalistów. Obecnie wymiar obowiązkowego pensum zajęć dla tych stanowisk ustalany jest przez organ prowadzący szkołę. Wydaje się, że nie ma ważkiego uzasadnienia, aby w taką kompetencję wyposażony był organ samorządu terytorialnego.
Obowiązujące rozwiązanie wprowadza dualizm ustalania warunków pracy wśród tej samej grupy zawodowej nauczycieli. W opinii ZNP obowiązkowe pensum zajęć dla ww. stanowisk nauczycielskich powinno znajdować odzwierciedlenie w treści art. 42 ust. 3 KN. Jest to postulat tym bardziej uzasadniony, że np. pensum psychologów zatrudnionych w poradniach psychologicznych, zostało uwzględnione w treści art. 42 ust. 3 lp. 11 KN.
[...]


 
A może jednak?
 


Fragment rozmowy z Panią Teresą Misiuk - zastępcą przewodniczącego KSOiW NSZZ Solidarność.

[...] W trakcie spotkania w MEN udało nam się załatwić dwie istotne sprawy.
Po pierwsze, realizację postulatu KSOiW NSZZ Solidarność, dotyczącego ustalenia pensum tak zwanych specjalistów, czyli: pedagogów, logopedów, psychologów, doradców zawodowych - zatrudnionych w szkołach. Do tej pory ,,Solidarność" bezskutecznie walczyła - nawet z pomocą Rzecznika Praw Obywatelskich, który podzielił nasze stanowisko, że ta sprawa powinna być rozwiązana na poziomie ustawy. Jest to tym bardziej ważne, że jednostki samorządu terytorialnego uprawiają w tym zakresie ,,radosną twórczość", wydłużając czas pracy do niebotycznych rozmiarów, a teraz to się zmieni i ta grupa pracownicza będzie miała pensum określone w ustawie.
[...]

Źródło: Przegląd Oświatowy nr 3 z dnia 1 lutego 2016
 
Spotkanie Rady KSOiW z Ministrem Edukacji Narodowej 4 lutego 2016 r. w Krynicy Zdroju
 


Spotkanie Rady KSOiW z Ministrem Edukacji Narodowej 4 lutego 2016 r. w Krynicy Zdroju.

Zmiany jakie planujemy w oświacie nie mogą odbyć się kosztem nauczycieli - mówiła minister edukacji Anna Zalewska na spotkaniu z Radą Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” w Krynicy. Minister Zalewska zapewniła, że zrobi wszystko, aby w 2017 r. znalazły się środki na podniesienie wynagrodzenia nauczycieli.
Robocza wizyta na Radzie KSOiW NSZZ „Solidarność” praktycznie rozpoczęła cykl spotkań konsultacyjnych pod hasłem „Jak zmienić system edukacji w Polsce”. Mają one potrwać do końca czerwca br.
Członkowie Rady zadawali pytania dotyczące nowelizacji Karty Nauczyciela, która m.in. ma zlikwidować zapisy dotyczące tzw. godzin karcianych. Najlepszym rozwiązaniem, zdaniem związkowców, byłby powrót do stanu prawnego art. 42 Karty sprzed 2001 r., co zahamowałoby zakusy organów prowadzących do bezprawnego nakładania na nauczycieli dodatkowych zadań.
Przewodniczący KSOiW Ryszard Proksa przypomniał także o zgłaszanym już wcześniej postulacie ujednolicenia pensum pedagogów, psychologów, logopedów i doradców zawodowych.

Źródło: Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania SOLIDARNOŚĆ

 
Wypowiedź Pani minister w naszej sprawie
 


Wypowiedź Pani minister w naszej sprawie

Szefowa MEN spotkała się w czwartek z przedstawicielami trzech największych związków zawodowych działających w oświacie: Związku Nauczycielstwa Polskiego, Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" i Forum Związków Zawodowych.
Głównym tematem spotkania był przygotowany w ministerstwie projekt nowelizacji ustawy Karta Nauczyciela. Został on 8 stycznia skierowany do konsultacji publicznych. Zakłada on m.in. likwidację tzw. godzin karcianych, zabezpieczenie środków na nagrody pieniężne dla nauczycieli - profesorów oświaty oraz rozszerzenie przepisów o odpowiedzialności dyscyplinarnej i wymogu niekaralności.
Po spotkaniu Pani minister odpowiadała na pytania dziennikarzy.
Stwierdziła między innymi, że związkowcy wskazali na dodatkowe kwestie, które są do uregulowania "na już". Kwestie te, to objęcie Kartą Nauczyciela nauczycieli w domach dziecka, którzy utracili to prawo w dosyć zadziwiający sposób, jak i kwestia uregulowania pensum pedagogów i psychologów, dlatego, że samorządy mają tu absolutną dowolność i mamy tu w każdym samorządzie inną regulację.
W następnym tygodniu będziemy liczyć na ile jesteśmy w stanie udźwignąć zmiany dotyczące logopedów i pedagogów. Jeżeli będzie to bardzo mała zmiana będę lobbowała w Ministerstwie Finansów, żebym mogła takiej zmiany dokonać - stwierdziła Pani minister.

Całą wypowiedź można odsłuchać tutaj:

Likwidacja godzin karcianych – spotkanie z oświatowymi związkami zawodowymi

Źródło: MEN


 
Reforma programów nauczania dopiero w 2018 r.
 


Reforma programów nauczania dopiero w 2018 r.

Najpierw podsumowanie obowiązujących dziś dokumentów, potem konsultacje dotyczące zmian, a dopiero za dwa lata nowe programy nauczania dla szkół – to plan Ministerstwa Edukacji Narodowej na zmiany w oświacie. Urzędnicy resortu opisali go w projekcie rocznego planu działania ministerstwa, który zostanie przedstawiony przed komitetem monitorującym Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER).
Według harmonogramu zawartego w projekcie, który otrzymali członkowie komitetu monitorującego PO WER, we wrześniu i w październiku resort chciałby podsumować efekty obecnej podstawy programowej i opracować rekomendacje dla zmian. Nowy dokument miałby być gotowy i oddany do konsultacji w maju 2017 r. Do czerwca miałby powstać projekt zmian ramowych planów nauczania (czyli ile godzin jakiego przedmiotu trzeba zapewnić), a następnie – do stycznia 2018 r. – opracowane przykładowe programy nauczania dla poszczególnych klas i przedmiotów, a także przykładowe scenariusze lekcji. Do czerwca 2018 r. urzędnicy MEN spotykaliby się z pracownikami oświaty i szkolili ich z zakresu planowanych zmian.

Źródło: Gazeta Prawna


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]