W związku z ustawą z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. poz. 195) informuję, że zadania w zakresie świadczenia wychowawczego prowadzi organ właściwy (wójt, burmistrz, prezydent miasta, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie wychowawcze lub otrzymującej świadczenie wychowawcze).
Działając na podstawie art. 10 ust. 2 ww. ustawy, Prezydenta Miasta Krakowa może upoważnić m.in. kierownika jednostki organizacyjnej gminy, a także inną osobę do prowadzenia postępowań w sprawach świadczenia wychowawczego.
W ramach realizacji tego nowego zadania rządowego wynikającego z ww. ustawy, jakim jest program „Rodzina 500+”, oczekuję od Państwa Dyrektorów uczestnictwa w tym jednorazowym przedsięwzięciu polegającym na podjęciu następujących działań:
1.przesłania do Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta Krakowa danych pracownika (imię i nazwisko, telefon do kontaktu, adres e-mailowy do korespondencji i nazwa placówki) oraz osoby zastępującej, w przypadku jego nieobecności, który będzie przyjmował wnioski o świadczenia wychowawcze w terminie od 21 marca do 30 kwietnia 2016 r.
Informację należy przesłać do 8 marca 2016 roku pocztą elektroniczną do Wydziału Spraw Społecznych,
2.udziału pracowników, o których mowa w punkcie 1 w szkoleniu zorganizowanym przez Wydział Spraw Społecznych w terminie ustalonym w odrębnym piśmie,
3.zamieszczenia na stronie internetowej szkoły, przedszkola, oraz na szkolnych tablicach ogłoszeń, a także przekazania za pośrednictwem dzienników elektronicznych informacji o punkcie składania wniosków w danej szkole (miejsce – nr pokoju, dni, godziny przyjęć),
4.odbioru dostarczonych do szkół i przedszkoli z Wydziału Spraw Społecznych druków wniosków oraz ulotek informacyjnych,
5.przyjmowania przez upoważnionych pracowników wniosków składanych przez rodziców uczniów (dzieci), zgodnie z zasadami określonymi w załączniku do pisma,
6.wydawania druków i ulotek informacyjnych przygotowanych przez Wydział Spraw Społecznych wśród zainteresowanych rodziców uczniów (dzieci).
Zaznaczam, że punkty przyjmowania wniosków w szkołach będą funkcjonowały na zasadzie dziennika podawczego.
Szczegółowe informacje będą przedstawione na szkoleniach zorganizowanych w marcu br., o których zostaniecie Państwo poinformowani odrębnym pismem.
Dziękując za zrozumienie, jednocześnie liczę na Państwa zaangażowanie i gotowość okazania pomocy w realizacji przez Gminę Miejską Kraków tak ważnego dla mieszkańców Krakowa przedsięwzięcia.
ZNP - spotkanie w MEN
2.03.2016 o godz. 14.00 odbędzie się z inicjatywy ZNP spotkanie w ministerstwie edukacji z wiceminister Teresą Wargocką dotyczące szkolnictwa specjalnego. W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele ZG ZNP, także nauczyciele specjaliści z całej Polski. ZNP chce poznać zamierzenia resortu dotyczące szkolnictwa specjalnego w kontekście zapowiadanych reform. Uczestnicy spotkania zgłoszą kilka postulatów dotyczących m.in. uregulowania czasu pracy psychologów, pedagogów i specjalistów, systemu wynagrodzeń, podstawy programowej.
ZNP będzie zabiegać o włączenie przedstawicieli nauczycieli - praktyków do grupy osób pracujących w ministerstwie nad zmianami w szkolnictwie specjalnym.
ZNP - uwagi do projektu Ustawy
[...]Należy także wprowadzić zmianę dotyczącą ustalania w pragmatyce nauczycielskiej wymiaru czasu pracy dla pedagogów, psychologów, logopedów, doradców zawodowych i pozostałych nauczycieli - specjalistów. Obecnie wymiar obowiązkowego pensum zajęć dla tych stanowisk ustalany jest przez organ prowadzący szkołę. Wydaje się, że nie ma ważkiego uzasadnienia, aby w taką kompetencję wyposażony był organ samorządu terytorialnego.
Obowiązujące rozwiązanie wprowadza dualizm ustalania warunków pracy wśród tej samej grupy zawodowej nauczycieli. W opinii ZNP obowiązkowe pensum zajęć dla ww. stanowisk nauczycielskich powinno znajdować odzwierciedlenie w treści art. 42 ust. 3 KN. Jest to postulat tym bardziej uzasadniony, że np. pensum psychologów zatrudnionych w poradniach psychologicznych, zostało uwzględnione w treści art. 42 ust. 3 lp. 11 KN.[...]
Fragment rozmowy z Panią Teresą Misiuk - zastępcą przewodniczącego KSOiW NSZZ Solidarność.
[...] W trakcie spotkania w MEN udało nam się załatwić dwie istotne sprawy.
Po pierwsze, realizację postulatu KSOiW NSZZ Solidarność, dotyczącego ustalenia pensum tak zwanych specjalistów, czyli: pedagogów, logopedów, psychologów, doradców zawodowych - zatrudnionych w szkołach. Do tej pory ,,Solidarność" bezskutecznie walczyła - nawet z pomocą Rzecznika Praw Obywatelskich, który podzielił nasze stanowisko, że ta sprawa powinna być rozwiązana na poziomie ustawy. Jest to tym bardziej ważne, że jednostki samorządu terytorialnego uprawiają w tym zakresie ,,radosną twórczość", wydłużając czas pracy do niebotycznych rozmiarów, a teraz to się zmieni i ta grupa pracownicza będzie miała pensum określone w ustawie.[...]
Źródło: Przegląd Oświatowy nr 3 z dnia 1 lutego 2016
Spotkanie Rady KSOiW z Ministrem Edukacji Narodowej 4 lutego 2016 r. w Krynicy Zdroju
Spotkanie Rady KSOiW z Ministrem Edukacji Narodowej 4 lutego 2016 r. w Krynicy Zdroju.
Zmiany jakie planujemy w oświacie nie mogą odbyć się kosztem nauczycieli - mówiła minister edukacji Anna Zalewska na spotkaniu z Radą Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” w Krynicy. Minister Zalewska zapewniła, że zrobi wszystko, aby w 2017 r. znalazły się środki na podniesienie wynagrodzenia nauczycieli.
Robocza wizyta na Radzie KSOiW NSZZ „Solidarność” praktycznie rozpoczęła cykl spotkań konsultacyjnych pod hasłem „Jak zmienić system edukacji w Polsce”. Mają one potrwać do końca czerwca br.
Członkowie Rady zadawali pytania dotyczące nowelizacji Karty Nauczyciela, która m.in. ma zlikwidować zapisy dotyczące tzw. godzin karcianych. Najlepszym rozwiązaniem, zdaniem związkowców, byłby powrót do stanu prawnego art. 42 Karty sprzed 2001 r., co zahamowałoby zakusy organów prowadzących do bezprawnego nakładania na nauczycieli dodatkowych zadań. Przewodniczący KSOiW Ryszard Proksa przypomniał także o zgłaszanym już wcześniej postulacie ujednolicenia pensum pedagogów, psychologów, logopedów i doradców zawodowych.
w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny i pedagog specjalny, dyr każe pedagogowi realizować w ramach pensum 5 godzin rewalidacji, pedagog specjalny nie ma rewalidacji. Czy tak można?
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 73,055,206 unikalne wizyty