ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 11

bullet.png Użytkowników online: 1
martamoss

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,099
bullet.png Najnowszy użytkownik: Sun_2

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Pensum specjalistów
 


Pensum specjalistów



Komunikat z obrad Grupy roboczej do spraw czasu i warunków pracy nauczycieli - powołanej przez Zespół do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty Warszawa, 3 lutego 2017 r.



[...]
Po dokonaniu wprowadzenia przez przedstawicieli MEN zaproponowane zostały wstępne koncepcje dotyczące pensum dydaktycznego tzw. nauczycieli specjalistów, tj. psychologów, pedagogów, doradców zawodowych, logopedów i nauczycieli wspomagających. Najbardziej sporne było w czasie dyskusji dojście do ustalenia proporcji między pensum a pozostałym czasem pracy. Po długiej i emocjonalnej dyskusji wywołanej przez przedstawicieli korporacji samorządowej (ZPP) i zbliżonych poglądach MEN ze stanowiskiem strony społecznej, wydaje się, że jest szansa na 20-godzinne ustalenie czasu pracy z uczniami. Naturalnie z wpisem do art. 42 ust. 3 KN. Ale należy doprecyzować pojęcia: praca z dzieckiem a praca na rzecz dziecka.
[...]
Kolejna część spotkania dotyczyła przeredagowania nieszczęsnego art. 42 (by w sposób jednoznaczny uniknąć wątpliwości), dotyczącego realizacji przez nauczycieli dodatkowych zajęć i czynności w ramach ustalonego wynagrodzenia w zakresie nieprzekraczającym 40 godzin czasu pracy tygodniowo. Wiele kontrowersji wzbudzały sformułowania: w ramach ustalonego wynagrodzenia, zajęcia i czynności... W trakcie dyskusji zaprezentowana została następująca propozycja brzmienia art. 42 ust. 2d (który wejdzie w życie od 1 września 2017 r.) Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność": 2d. W ramach zajęć i czynności, o których mowa w ust. 2 pkt 2 nauczyciel nie prowadzi zajęć świetlicowych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, dodatkowych zajęć edukacyjnych, dla których nie została ustalona podstawa programowa oraz zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów, będących odrębną formą działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły.
[...]


Źródło: www.solidarnosc.org.pl



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#21 | Atka dnia 28. lutego 2017
W mojej szkole 90% pracy pedagoga (25godzin) to praca z rodzicami, nauczycielami, rozmowy z uczniami (nie zajęcia!) itp czyli praca NA RZECZ DZIECKA!!!
Wobec nadchodzących zmian , dziękuję serdecznie za ujednolicenie pensum na poziomie 20 godzin dot. pracy z dzieckiem. To oznacza dla mnie 2 razy więcej czasu spędzonego w pracy ! Mam nadzieję, że dokładnie zapoznają się z zadaniami pedagoga szkolnego i ustalą 20 godzin PRACY NA RZECZ DZIECKA!!! Inaczej , wolę chyba sprzątać ! Pozdrawiam.
#22 | Kazimierz dnia 01. marca 2017
Każda rozmowa z dzieckiem, to praca z dzieckiem i o ten rodzaj pracy rozumiem ma chodzić. Do zajęć specjalistycznych takich jak zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, socjoterapia czy logopedia są inni, konkretni specjaliści. Ten rodzaj zajęć nie może wchodzić w zakres obowiązków (w ramach pensum) pedagoga szkolnego - to nie należy do jego zadań określonych w rozporządzeniu. Czy pedagog szkolny może takie zajęcia prowadzić? Oczywiście tak, o ile ma odpowiednie uprawnienia, ale jako godziny ponadwymiarowe. Tak to funkcjonuje w większości (mam nadzieję) szkół. Każde inne podejście jest nadinterpretacją i wykorzystywaniem.
Czy jeśli dyrektor szkoły będzie miał taką fanaberię i zdobędzie uprawnienia kominiarskie, to w ramach etatu dyrektorskiego będzie kontrolował przewody kominowe w szkole i zrezygnuje z usług specjalistów???
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

15. maja 2024 17:14
Oczywiście jest to możliwe, ale trudne. Warto się zastanowić, czy warta skórka za wyprawkę Smile

15. maja 2024 17:13
że nie nabędzie. Co prawda taka decyzja (brak promocji) jest podejmowana nie "za zgodą" rodzica, a w "porozumieniu" z nim (to duża różnica), to trudno będzie ją przeforsowa

15. maja 2024 17:10
Sprawa jest bardzo trudna. Dziecko ma nabyć określaną wiedzę i umiejętności do ukończenia klasy trzeciej. Rodzice zawsze mogą powiedzieć, że przecież nie ma pewności

15. maja 2024 08:14
Witam. Na jakich zasadach można zostawić dziecko będące w kl. 1 nie promować go do 2 kl. Rodzice nie wyrażają zgody na pozostawienie dziecka w kl. 1 i i na przebadanie dziecka w poradni.

28. kwietnia 2024 20:08
Jest, jak Kazimierz pisze.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png egzamin ósmoklasist...
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png dostosowania
bullet.png procedury
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1461]
bullet.png Prezentacja [536]
bullet.png mam te kwalifikacje? [461]
bullet.png egzamin ósmoklas... [186]
bullet.png dostosowania [170]