ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 9

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,083
bullet.png Najnowszy użytkownik: monklo

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Konferencja prasowa szefowej MEN - 28.04.2017
 


Konferencja prasowa szefowej MEN - 28.04.2017

1. W ciągu najbliższych trzech lat zwiększenie wynagrodzenia dla nauczycieli o 15 procent. Decyzje ws. podwyżek podjęli już premier Beata Szydło i minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.
Zaczynamy od 2018 r. To są bardzo duże pieniądze, bo to są pieniądze do subwencji oświatowej - powiedziała minister Zalewska.
Na pytanie o harmonogram podwyżek, pani minister odpowiedziała, ze to jest właśnie harmonogram.

2. Rozpoczęto prace nad nowymi rozwiązaniami dotyczącymi opieki stomatologicznej dla uczniów oraz posiłkami w szkołach.

3. Ujednolicenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli: psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych, terapeutów pedagogicznych do 22 godzin.

4. Uelastyczniony zostanie przebieg ścieżki awansu zawodowego (możliwość skrócenia lub wydłużenia ścieżki awansu w zależności od jakości pracy nauczyciela) oraz wprowadzony nowy mechanizm motywacyjny dla nauczycieli dyplomowanych - dodatek do wynagrodzenia po otrzymaniu najwyższej oceny pracy (nauczyciel, po uzyskaniu stopnia nauczyciela dyplomowanego, będzie obligatoryjnie oceniany co 5 lat). Z kolei zamiast rozmowy przed komisją kwalifikacyjną odbędzie się egzamin zewnętrzny dla nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego (wydłużenie stażu z 9 miesięcy do 1 roku i 9 miesięcy).




Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#21 | kate76 dnia 29. kwietnia 2017
Dla mnie to niedobre rozwiazanie gdyż mimo,iż mam 650 uczniow,OP tnie moj etat bez uzasadnienia-oszczędności i znikąd pomocy wiec mnie to nie ratuje,nadal będę uzupełniać etat. I ktoś ma 200 uczniow i etat,a ja 3 razy tyle i 3/4. Obłęd.
#22 | mucha27 dnia 29. kwietnia 2017
Rzeczywiście liczba etatów pedagoga uzależniona od liczby uczniów zazwyczaj nie oddaje rangi problemów w danych szkołach.

Weźmy pod uwagę np. stypendia - ja mam ponad 1000 uczniów i ok. 50 stypendiów, moja siostra 400 i ponad 100 stypendiów.
#23 | reszta dnia 29. kwietnia 2017
Przestańcie z tymi limitami - były tylko u nadgorliwych i oszczędnych, wprowadzane jakimiś uchwałami, zarządzeniami i innymi "mi", bez umocowania w aktach wyższych. Jak będziecie wałkować jakiś głupol przeczyta i stwierdzi, że to fajne i wprowadzi.
#24 | kate76 dnia 29. kwietnia 2017
Teraz minister obiecała wycenić nas czyli ilu uczniow na jeden etat. I tak to wprowadza i tak bo padły takie słowa dlatego pytam czy coś już wiadomo. Nie może być rozbieżności i dowolności pomiędzy rożnymi miastami i szkołami. I proszę nas nie mitygowac i nie zmuszać do milczeniaSmile)
#25 | ergo dnia 29. kwietnia 2017
Kate27, pedagog nie powinien rozliczać stypendiów, w obowiązującym rozporządzeniu nie ma takiego zadania, jak organizowanie pomocy materialnej. (POPRAWIAM SIĘ - powinno być do muchy )
#26 | kate76 dnia 29. kwietnia 2017
Ale ja ani słowa nie pisze o stypendium. Zależy mi na tym,żeby otrzymać odpowiedz czy przy wpisaniu do KN pensum, OP nadal będzie mógł mi obniżyć wymiar etatu jak teraz,czyli zamiast całego obcięli na 3/4 bez powodu. Czy ktoś zna odpowiedz???
#27 | Kazimierz dnia 29. kwietnia 2017
W zasadzie jedno nie ma nic wspólnego z drugim. To dyrektor decyduje, czy chce pedagoga czy nie i na jaką część etatu. Oczywiście jest kwestia pieniędzy. O ile np. bibliotekarze mają - zdaniem minister - zapewnione finansowanie w subwencji, to co do specjalistów toczą się nadal dyskusje jak ich finansować. Gdyby też zapewniono pełne finansowanie z subwencji, to dyrektor nie byłby uzależniony od widzimisie (patrz - dołożenie pieniędzy) samorządów i zatrudniałby na pełne etaty.
#28 | Zetka dnia 29. kwietnia 2017
Ciągle nie wiem dlaczego dotąd mogliśmy być w subwencji, a teraz nie możemy. Czy MEN może wreszcie przestać dzielić środowisko?
#29 | belferka2 dnia 29. kwietnia 2017
Ja się cieszę z obniżenia pensum i owszem z 32 h, jak w moim przypadku, do 22 h - to jest super. Jeśli jednak będziemy finansowani poza subwencją nic się nie zmieni. Ilość pracy się nie zmieni dla żadnego z nas i dalej będziemy ciągnęli te same zadania, które mieliśmy, tyle tylko, że za połowę lub jeszcze mniejsze uposażenie. Samorządy zatrudnią pedagoga w szkole i owszem, żeby pochwalić się, że dbają o uczniów. Żaden z samorządowców nie zainteresuje się na czym nasza praca polega i ile mamy "nawrzucane" do obowiązków, bo przecież do tej pory całymi dniami byliśmy w pracy. Jeśli pedagog jest ogarnięty - robi wszystko. Dla dyrektora ktoś taki jest wygodny. Niech mi jednak ktoś odpowie: czy my jesteśmy ulepieni z innej gliny, że wszyscy nauczyciele, włącznie z bibliotekarzami, są w subwencji a nad nami nadal się debatuje. Dlaczego tak jest. Gdzie jest elementarna sprawiedliwość?
#30 | belferka2 dnia 29. kwietnia 2017
Mam już dosyć tego zamartwiania się czy będę miała pracę w przyszłym roku, czy nie. Pracuję w szkole już ponad 20 lat. Pracuję dobrze, bo jestem doceniana przez szefa. Potrzebuję stabilizacji i spokoju. Wszyscy doskonale wiemy, że to nie od dyrektora zależy na jaką część etatu zatrudni pedagoga. Wszystkie tego typu decyzje leżą po stronie samorządów i jaśnie "oświeconych" wójtów i burmistrzów. Nikt nie liczy się z nami pedagogami i specjalistami z małych miasteczek i gmin z prostej przyczyny - jest nas w takiej gminie kilku. Najlepszym przykładem było to, że nikt nawet nie stanął w naszej obronie kiedy z dnia na dzień zwiększano nam pensum o 1/3 z równoczesnym obniżeniem wymiaru zatrudnienia. Nie zmniejszyła się ani liczba dzieci w szkole, ani liczba oddziałów. Po co mam się dokształcać i kończyć kolejne studia podyplomowe za własne, niemałe pieniądze, skoro jedynym tego wynikiem są dodatkowe obowiązki w ramach tego samego pensum?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

25. kwietnia 2024 21:02
Czy rodzic moze zdrezygnować z zajęć rewalidacyjnych?

20. kwietnia 2024 13:25
nie pytamy Smile

19. kwietnia 2024 12:12
Tak wpisali sobie do Stand. Ochr. Małol. Sprawdzić w rejestrze seksualnych może dyr. od ręki, gorzej jak wpisali o niekaralności. Wyłączyć z tego pracow. instyt. publicznych.

18. kwietnia 2024 06:53
Czy to nie absurd, że szkoły żądają od strażników miejskich, policjantów, pracowników poradni zaświadczenia, że nie są w rejestrze pedofilów, gdy przychodzą na zajęcia do szkół?

14. kwietnia 2024 11:11
Tak, u mnie też kroją etaty specjalistów.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png warsztaty dla grona
bullet.png prawnik - prawo ośw...
bullet.png poszukuję pracy - s...
bullet.png specjaliści od 1 wr...
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [460]
bullet.png warsztaty dla grona [47]
bullet.png prawnik - prawo o... [1]