Gości online: 7
Użytkowników online: 0
Łącznie użytkowników: 31,517
Najnowszy użytkownik: EdytaLB
O nie! Ta strona potrzebuje włączonej obsługi języka JavaScript !
Twoja przeglądarka nie obsługuje tego języka lub ma wyłączoną jego obsługę. Włącz wykonywanie kodu JavaScript w swojej przeglądarce internetowej, aby skorzystać ze wszystkich funkcji strony lub skorzystaj z programu obsługującego język JavaScript, np. Mozilla Firefox , Apple Safari , Opera , Google Chrome lub Windows Internet Explorer w wersji wyższej niż 6.
OBJAWY WSKAZUJĄCE NA MOŻLIWOŚĆ UŻYWANIA NARKOTYKÓW PRZEZ DZIECI
1. Zmiany temperamentu, metabolizmu, nastroju, charakteru
huśtawka nastrojów, naprzemienne ożywienie i ospałość
nadmierny apetyt lub brak apetytu
porzucenie dotychczasowych zainteresowań
kłopoty z koncentracją
zmiany w porach spania
nadmierne reakcje na krytykę lub niewielkie nawet niewielkie niepowodzenia
zmiana stylu ubierania się
brak zainteresowania swoim wyglądem i nieprzestrzeganie zasad higieny.
2. Zmiany w wyglądzie oczu
zaczerwienienie spojówek, łzawienie
opadnięcia powieki (zakrywa od góry więcej niż 2 mm rogówki)
zaczerwienienie brzegów powiek
nadmierne rozszerzenie źrenicy (średnica ponad 6 mm)
nadmierne zwężenie źrenicy (średnica poniżej 3 mm).
3. Zachowania maskujące używanie narkotyków
izolowanie się od innych domowników
zamykanie swojego pokoju na klucz, akcentowanie potrzeby prywatności
częste wietrzenie pokoju, używanie kadzidełek i odświeżaczy powietrza.
4. Zachowania związane z koniecznością zdobycia pieniędzy na narkotyki
kłamstwa, wynoszenie wartościowych przedmiotów z domu
powtarzające się opowieści dziecka o zgubieniu lub ukradzeniu mu drobnych sum pieniędzy.
5. Zmiany zachowania społecznego
kłopoty w szkole (słabsze oceny, konflikty z nauczycielami, wagary)
wypowiedzi zawierające pozytywny stosunek do narkotyków
zmiana grona przyjaciół, zwłaszcza na starszych od siebie
krótkie rozmowy telefoniczne prowadzone półsłówkami
późne powroty lub nagłe wyjścia z domu, bunt, łamanie obowiązujących w domu zasad.
6. Zmiany ogólnego stanu zdrowotnego i higienicznego
szybkie wychudzenie lub nagły wzrost masy
przewlekły katar, krwawienie z nosa
zaburzenia pamięci i toku myślenia
bełkotliwa, niewyraźna mowa
słodkawa woń oddechu, włosów, ubrania
ślady po ukłuciach, ślady krwi na bieliźnie
gęsia skórka.
7. Narkotyki, przybory i przedmioty znajdowane w domu
fifki, fajki, bibułki papierosowe
małe foliowe torebeczki z proszkiem, tabletkami, kryształkami lub suszem
kawałki opalonej folii aluminiowej, opalona łyżka
znaczki, białe lub kolorowe pastylki z wytłoczonymi wzorkami
leki bez recepty
tuby, słoiki, foliowe torby z klejem
igły, strzykawki.
Myśli o wychowaniu Wychowanie zaczyna się w chwili, gdy nam się zdaje, że się już skończyło. Mikołaj Gogol
Podziel się z innymi:
Facebook - Lubię To:
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.