MEN przedstawiło założenia do nowego systemu egzaminów końcowych
Egzaminy po nowemu - propozycje
Założenia do nowego systemu egzaminów końcowych dostosowanych do podstawy programowej, która od września będzie obowiązywać uczniów pierwszych klas szkół podstawowych i gimnazjalnych, przedstawiła w czwartek minister edukacji narodowej Katarzyna Hall.
Polscy uczniowie nieźle sobie radzą z prostymi zadaniami, ale znacznie gorzej wypadają w poleceniach wymagających abstrakcyjnego myślenia - wynika z przedstawionych przez MEN i Centralną Komisję Egzaminacyjną wyników egzaminów we wszystkich typach szkół: podstawowych, gimnazjów i liceów.
Nasi uczniowie potrafią czytać z tabeli i wykresów, ale jak trzeba te dane zinterpretować, porównać, to mają z tym sporą trudność. Potrafią ze sobą bezrefleksyjnie zestawiać liczby, które są nieporównywalne - mówi prof. Krzysztof Konarzewski
Broniarz: propozycja rządu ws. podwyżek jest niewystarczająca
ZNP o podwyżkach
Związek Nauczycielstwa Polskiego (ZNP) docenia starania rządu, ale jego propozycję przyszłorocznych podwyżek "1+3" dla nauczycieli uznaje za niewystarczającą - poinformował w czwartek prezes ZNP Sławomir Broniarz.
Egzaminy według MEN. Resort edukacji zmienił system sprawdzianów po podstawówce, gimnazjum i liceum.
Dziś minister edukacji Katarzyna Hall ma przedstawić założenia nowej koncepcji testów.
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.
dyrektora).
Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 71,645,631 unikalne wizyty