MEN przedstawiło założenia do nowego systemu egzaminów końcowych
Egzaminy po nowemu - propozycje
Założenia do nowego systemu egzaminów końcowych dostosowanych do podstawy programowej, która od września będzie obowiązywać uczniów pierwszych klas szkół podstawowych i gimnazjalnych, przedstawiła w czwartek minister edukacji narodowej Katarzyna Hall.
Polscy uczniowie nieźle sobie radzą z prostymi zadaniami, ale znacznie gorzej wypadają w poleceniach wymagających abstrakcyjnego myślenia - wynika z przedstawionych przez MEN i Centralną Komisję Egzaminacyjną wyników egzaminów we wszystkich typach szkół: podstawowych, gimnazjów i liceów.
Nasi uczniowie potrafią czytać z tabeli i wykresów, ale jak trzeba te dane zinterpretować, porównać, to mają z tym sporą trudność. Potrafią ze sobą bezrefleksyjnie zestawiać liczby, które są nieporównywalne - mówi prof. Krzysztof Konarzewski
Broniarz: propozycja rządu ws. podwyżek jest niewystarczająca
ZNP o podwyżkach
Związek Nauczycielstwa Polskiego (ZNP) docenia starania rządu, ale jego propozycję przyszłorocznych podwyżek "1+3" dla nauczycieli uznaje za niewystarczającą - poinformował w czwartek prezes ZNP Sławomir Broniarz.
Egzaminy według MEN. Resort edukacji zmienił system sprawdzianów po podstawówce, gimnazjum i liceum.
Dziś minister edukacji Katarzyna Hall ma przedstawić założenia nowej koncepcji testów.
Mam ucznia z orzeczeniem o spectrum autyzmu, od paru miesięcy nie chodzi do szkoły. Pojawiło się nowe orzeczenie o zagrożeniu niedostosowaniem i spektrum. Czy mamy nowy IPET, czy wystarczy aneks
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 62,043,881 unikalne wizyty