ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 3

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,655
bullet.png Najnowszy użytkownik: martamlo

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
16 000
 

Dzisiaj zarejestrował się na naszej stronie 16 000 użytkownik.


10.07.2008 - zarejestrowany 1 użytkownik

Po 329 dniach - 1000 zarejestrowanych użytkowników

Po 132 dniach - 2000 zarejestrowanych użytkowników

Po 145 dniach - 3000 zarejestrowanych użytkowników

Po 171 dniach - 4000 zarejestrowanych użytkowników

Po   92 dniach - 5000 zarejestrowanych użytkowników

Po 118 dniach - 6000 zarejestrowanych użytkowników

Po   75 dniach - 7000 zarejestrowanych użytkowników

Po   91 dniach - 8000 zarejestrowanych użytkowników

Po   21 dniach - 9000 zarejestrowanych użytkowników

Po   39 dniach - 10000 zarejestrowanych użytkowników

Po   72 dniach - 11000 zarejestrowanych użytkowników

Po   65 dniach - 12000 zarejestrowanych użytkowników

Po   82 dniach - 13000 zarejestrowanych użytkowników

Po   92 dniach - 14000 zarejestrowanych użytkowników

Po   73 dniach - 15000 zarejestrowanych użytkowników

Po   220 dniach - 16000 zarejestrowanych użytkowników



 
Z najnowszego raportu OECD
 


Z najnowszego raportu OECD



Według najnowszego raportu Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), która skupia 34 rozwinięte, demokratyczne państwa, w latach 2005-2010, pomimo spadku liczby uczniów i studentów w Polsce na wszystkich poziomach edukacji, miał miejsce jeden z największych we wspólnocie wzrostów wydatków na szkolnictwo. Zarówno na poziomie podstawowym i ponadpodstawowym, jak i policealnym wzrost wydatków na jednego ucznia przekroczył 50 proc. Wciąż należą one jednak do najniższych wśród państw OECD, nawet po przeliczeniu na siłę nabywczą pieniądza w poszczególnych krajach.
Warto zauważyć, że w Polsce na wynagrodzenia nauczycieli w szkołach publicznych przeznaczane jest mniej niż 70 proc. ogółu wydatków na edukację – to jeden z najniższych wyników w OECD, gdzie średnia to 78,2 proc. Rekordzista, Meksyk, na pensje nauczycieli przeznacza ponad 93 proc. środków na edukację.


Oczywiście trudno przypuszczać, żeby informacje te znalazły się np. w kochającej nas Gazecie Prawnej, czy też, żeby pochyliły się nad nimi znane nam panie z Gazety Wyborczej.


 
Petycja
 


Petycja



Sekcja Krajowa Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” wzywa Rząd RP, który ponosi konstytucyjną odpowiedzialność za stan oświaty w naszym kraju
do podjęcia natychmiastowych działań, które położą kres dalszemu pogarszaniu jakości polskiej edukacji.
Uważamy, że obecna dramatyczna sytuacja w polskiej oświacie jest efektem
nowelizacji ustawy o systemie oświaty, dokonanej z inicjatywy Rządu RP przez
Parlament RP.
Zmiana ustawy i wynikające z niej rozporządzenia MEN już zaowocowały
masową likwidacją szkół i placówek, a dalsze ich wprowadzanie grozi:
1) obniżeniem jakości kształcenia,
2) segregacją edukacyjną i społeczną uczniów, wynikającą z prywatyzacji szkół,
3) dalszym ograniczaniem roli nadzoru pedagogicznego,
4) dyskredytacją prestiżu zawodu nauczyciela.
Jedyną przesłanką obecnych zmian jest trudna sytuacja budżetowa, będąca efektem
polityki finansowej państwa i w żadnym wypadku nie wpływa na podnoszenie jakości
pracy szkół i warunków pracy nauczycieli i pracowników oświaty.
SKOiW NSZZ „Solidarność” domaga się:
1) zwiększenia nakładów na oświatę,
2) zaprzestania likwidacji szkół,
3) opracowania standardów oświatowych,
4) ograniczania samowoli organów prowadzących poprzez wzmocnienie kompetencji
organów sprawujących nadzór pedagogiczny,
5) objęcia przedszkoli subwencją oświatową
6) objęcia Kartą Nauczyciela wszystkich nauczycieli bez względu na organ
prowadzący daną szkołę lub placówkę oświatową,
7) przywrócenia Karty Nauczyciela w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
W związku z wynikami badania czasu pracy nauczyciela, przeprowadzonymi przez
Instytut Badań Edukacyjnych, domagamy się:
1) dostosowania zakresu zadań i obowiązków nauczycieli tak, aby ich tydzień pracy
nie przekraczał 40 godzin tygodniowo,
2) przywrócenia nauczycielom uprawnień do przechodzenia na wcześniejszą emeryturę,
3) wycofania dodatkowych niepłatnych godzin zajęć edukacyjnych dla nauczyciela
(art. 42 ust.2 pkt 2KN) tzw. „godzin karcianych”,
4) określenia w Karcie Nauczyciela pensum dla pedagogów, psychologów, logopedów,
5) ograniczenia biurokracji szkolnej.
Oświata jest dobrem całego narodu, nie jest wydatkiem finansowym, ale ważną
i niezbędną inwestycją w przyszłość młodego pokolenia. Nie możemy pozwolić, aby
krótkowzroczne i nieprzemyślane zmiany doprowadziły do dalszego obniżenia jakości
kształcenia pokoleń Polaków.


Z poważaniem,
Ryszard Proksa
Przewodniczący SKOiW NSZZ „Solidarność”


 
ADHD???
 


ADHD???


Jak podaje Der Spiegel, amerykański psychiatra Leon Eiseberg "twórca" ADHD kilka miesięcy przed śmiercią (2009 rok) wyznał, że ADHD to najlepszy przykład fikcyjnej choroby. Tymczasem miliony dzieci na świecie, u których stwierdzono ten zespół, codziennie zażywa wywołujące zmiany w zachowaniu środki farmakologiczne (np. Ritalin). Szwedzka Narodowa Komisja Doradcza w sprawie Bioetyki (NEK) skrytykowała tę praktykę, która prowadzi do zmian zachowań dziecka bez nauki samodzielnego osiągania tychże zmian, co w praktyce ogranicza ich wolność osobistą.
Kto ma interes w faszerowaniu dzieci lekami? Hm.... Mądrej głowie dość po słowie.

 
IBE - czas pracy nauczycieli
 


IBE - czas pracy nauczycieli



Wyniki badania dają podstawę do określenia czasu 5 czynności codziennych jako dominującego składnika czasu pracy. Te czynności to:
- prowadzenie lekcji,
- przygotowywanie lekcji,
- prowadzenie innych zajęć,
- przygotowywanie innych zajęć,
- sprawdzanie prac.
Pozostałe czynności pełnią zdecydowanie mniejszą rolę w budżecie czasu nauczycieli i są na ogół wykonywane znacznie rzadziej.
Wszystkie inne czynności, poza prowadzeniem dzienników, które – jak wynika z badania fokusowego, ma miejsce przede wszystkim podczas lekcji, wykonywane są dużo rzadziej, a niektóre sporadycznie.
W typowym tygodniu roku szkolnego czas poświęcony na 5 czynności codziennych nauczyciele pełnoetatowi szacują średnio na 34 godz. 35 min. (ankieta internetowa). Nie dotyczy to okresów nietypowych w ciągu roku szkolnego.
Wszystkie czynności zsumowane w badaniu DAR dają łącznie wynik 46 godz. 40 minut tygodniowo.
Po „wielkiej piątce” kolejną pozycją w budżecie czasu jest tworzenie dokumentacji przebiegu nauczania i pracy szkoły, które jednak zajmuje tylko około 6% całego czasu pracy.
Na samokształcenie i doskonalenie zawodowe nauczyciele przeznaczają 4% czasu.
Indywidualne kontakty z rodzicami zajmują średnio zaledwie 1,3% czasu.
Na czynności skatalogowane jako „inne” – nauczyciele poświęcają aż 4 godz. 40 minut tygodniowo z wykazanych 46 godz. 40 min.

Źródło: www.ibe.edu.pl



Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

02. lipca 2025 21:09
Czy to Wasza prośba o wgląd w sytuację rodziny, czy to odpowiedź na monit sądu......

02. lipca 2025 21:08
To zależy w jakiej sprawie, to pismo, z czyjej inicjatywy itd.

02. lipca 2025 17:18
Witam. Jakie informacje o dziecku w szkole powinny być zawarte w piśmie do sądu. Jak wygląda szablonowo takie pismo?

16. czerwca 2025 07:52
zajęcia - 45 min

13. czerwca 2025 21:39
Ile wynosi etat terapeuty pedagogicznego? Praca 45 min czy 60 min?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zastępstwa realizow...
bullet.png awans pedagoga
bullet.png nauczanie indywidualne
bullet.png dzieco w kl.3 pisze ...
bullet.png poszukuję pracy - s...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum