ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 6

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
IBE - czas pracy nauczycieli
 


IBE - czas pracy nauczycieli



Wyniki badania dają podstawę do określenia czasu 5 czynności codziennych jako dominującego składnika czasu pracy. Te czynności to:
- prowadzenie lekcji,
- przygotowywanie lekcji,
- prowadzenie innych zajęć,
- przygotowywanie innych zajęć,
- sprawdzanie prac.
Pozostałe czynności pełnią zdecydowanie mniejszą rolę w budżecie czasu nauczycieli i są na ogół wykonywane znacznie rzadziej.
Wszystkie inne czynności, poza prowadzeniem dzienników, które – jak wynika z badania fokusowego, ma miejsce przede wszystkim podczas lekcji, wykonywane są dużo rzadziej, a niektóre sporadycznie.
W typowym tygodniu roku szkolnego czas poświęcony na 5 czynności codziennych nauczyciele pełnoetatowi szacują średnio na 34 godz. 35 min. (ankieta internetowa). Nie dotyczy to okresów nietypowych w ciągu roku szkolnego.
Wszystkie czynności zsumowane w badaniu DAR dają łącznie wynik 46 godz. 40 minut tygodniowo.
Po „wielkiej piątce” kolejną pozycją w budżecie czasu jest tworzenie dokumentacji przebiegu nauczania i pracy szkoły, które jednak zajmuje tylko około 6% całego czasu pracy.
Na samokształcenie i doskonalenie zawodowe nauczyciele przeznaczają 4% czasu.
Indywidualne kontakty z rodzicami zajmują średnio zaledwie 1,3% czasu.
Na czynności skatalogowane jako „inne” – nauczyciele poświęcają aż 4 godz. 40 minut tygodniowo z wykazanych 46 godz. 40 min.

Źródło: www.ibe.edu.pl


 
Badanie czasu pracy
 


Badanie czasu pracy nauczycieli


7 czerwca br. (piątek) Instytut Badań Edukacyjnych ma zaprezentować wyniki badania dotyczącego czasu i warunków pracy nauczycieli.

I tu widzę dwie możliwości.

1. Badania wykazują, że nauczyciele pracują mniej niż powinni: wyniki badań są wiarygodne - należy podnieść pensum.


2. Badania wykazują, że nauczyciele pracują tyle co powinni lub więcej: badania są niewiarygodne - nauczyciele to nie tylko obiboki, ale i oszuści.


 
ZNP do MEN
 

 
Interpelacje
 


Wniesione interpelacje - adresat: MEN


Interpelacja nr 17062

W sprawie uregulowania wymiaru pensum pedagogów i innych specjalistów szkolnych w ustawie Karta Nauczyciela na poziomie norm obowiązujących takich samych specjalistów, zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych

Zgłaszający Aleksandra Trybuś
Adresat minister edukacji narodowej
Data wpływu 04-04-2013

Interpelacja nr 17011

W sprawie systemu wynagradzania pedagogów szkolnych

Zgłaszający Iwona Kozłowska
Adresat minister edukacji narodowej
Data wpływu 04-04-2013

Interpelacja nr 17007

W sprawie ujednolicenia pensum pedagogów i innych specjalistów szkolnych oraz określenia go na poziomie norm ustalonych dla takich samych specjalistów zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych

Zgłaszający Wojciech Penkalski
Adresat minister edukacji narodowej
Data wpływu 03-04-2013

Interpelacja nr 16882

W sprawie zrównania pensum pedagogów szkolnych i specjalistów zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych

Zgłaszający Krystyna Łybacka
Adresat minister edukacji narodowej
Data wpływu 02-04-2013

Interpelacja nr 17108

W sprawie ujednolicenia pensum pedagogów i innych specjalistów szkolnych

Zgłaszający Elżbieta Gapińska
Zofia Ławrynowicz
Adresat minister edukacji narodowej
Data wpływu 05-04-2013

Interpelacja nr 17322

W sprawie ujednolicenia pensum pedagogów i innych specjalistów szkolnych

Zgłaszający Kazimierz Moskal
Adresat minister edukacji narodowej
Data wpływu 17-04-2013

Interpelacja nr 17485
W sprawie wymiaru czasu pracy pedagogów szkolnych

Zgłaszający Artur Ostrowski
Adresat minister edukacji narodowej
Data wpływu 19-04-2013

Zapytanie nr 4449
W sprawie ujednolicenia pensum pedagogów i innych specjalistów szkolnych

Zgłaszający Joanna Fabisiak
Adresat minister edukacji narodowej
Data wpływu 14-05-2013

Interpelacja nr 18098
w sprawie ujednolicenia pensum pedagogów i innych specjalistów szkolnych

Zgłaszający Izabela Kloc
Adresat minister edukacji narodowej
Data wpływu 20-05-2013



 
PiS i SP krytycznie o projekcie założeń nowelizacji Karty Nauczyciela
 


PiS i SP krytycznie o projekcie założeń nowelizacji Karty Nauczyciela


PiS i Solidarna Polska krytykują projekt założeń nowelizacji Karty Nauczyciela przygotowany przez MEN. Zdaniem posłów opozycji proponowane przez resort zmiany są niekorzystne dla nauczycieli i jakości edukacji, a na celu mają tylko oszczędności.
Projekt założeń do nowelizacji MEN skierowało w marcu do konsultacji społecznych i uzgodnień międzyresortowych. Wśród zmian zaproponowanych przez resort edukacji znalazło się m.in. doprecyzowanie przepisów dotyczących wymiaru urlopu wypoczynkowego nauczycieli i określenie go na 47 dni; zmiana zasad udzielania nauczycielom urlopu dla poratowania zdrowia, wprowadzenie ewidencjonowania ich czasu pracy oraz zmiana sposobu rozliczania przez samorządy środków wydatkowanych na wynagrodzenia nauczycieli.

"Ten projekt da się określić trzema słowami: infantylizacja, biurokracja i pauperyzacja" - podsumował Zbigniew Dolata (PiS).

"Ten projekt to spełnienie postulatów tylko jednego środowiska - samorządowców, którzy liczą pieniądze" - dodał Sławomir Kłosowski (PiS).

Źródło: Rzeczpospolita

www.rp.pl



Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]