ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,103
bullet.png Najnowszy użytkownik: MarTTa321

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Taki pomysł dyrektorów
 


Taki pomysł dyrektorów

W opinii Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty (dalej; OSKKO), w przepisach należy wskazać, że godzina zajęć specjalistycznych trwa 60 minut, a w uzasadnionych przypadkach należy dopuścić możliwość prowadzenie zajęć w czasie krótszym, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć. Skrócenie czasu trwania zajęć specjalistycznych do 45 minut będzie niekorzystne dla ucznia. Uwaga została częściowo uwzględniona, tj. dopuszcza się prowadzenie zajęć w czasie dłuższym lub krótszym niż 45 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ucznia (§ 16 ust. 2). Bez względu na liczbę godzin zajęć specjalistycznych, którymi obejmowany jest uczeń, czas trwania tych zajęć powinien być dostosowany do możliwości psychofizycznych ucznia. Natomiast liczba godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, którymi obejmowany jest uczeń wynika z rozpoznanych potrzeb ucznia w tym zakresie i nie jest uzależniona od czasu trwania zajęć. OSKKO zwróciło uwagę, że w przepisach nie określono sposobu ustalenia wymiaru godzin realizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej i z jakich godzin są one realizowane. Uwagi w tym zakresie zgłosiła także Prokuratoria Generalna RP. Uwagi zostały częściowo uwzględnione. W przepisach określono, że wymiar godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ustala dyrektor, biorąc pod uwagę ogólną liczbę godzin określonych w arkuszu organizacji pracy przedszkola, szkoły lub placówki na realizację zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia (§ 20 ust. 6).

 
Nie będzie zwolnień nauczycieli
 


Nie będzie zwolnień nauczycieli, a będzie potrzeba dodatkowych etatów.


 
Komunikat z posiedzenia Prezydium Krajowej Sekcji Ośw iaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" 7 czerwca 2017 r. w Warszawie
 


Komunikat z posiedzenia Prezydium Krajowej Sekcji Ośw iaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" 7 czerwca 2017 r. w Warszawie


Zmiany, jakie ministerstwo edukacji narodowej planuje w oświacie, były przedmiotem dyskusji na spotkaniu Prezydium KSOiW. Głęboka analiza przedstawionego projektu ustawy o finansowaniu zadań oświatowych oraz zaproponowanych zmianach w ustawie Karta Nauczyciela pozwoliła na ich ocenę i przygotowanie stanowiska, które zostanie zaprezentowane 13 czerwca 2017 r. w CPS "Dialog" na spotkaniu Zespołu ds. statusu zawodowego nauczycieli. Poniżej przedstawiamy najważniejsze propozycje członków Prezydium.....



 
Trzecia prawda księdza Tischnera?
 


Trzecia prawda księdza Tischnera?

Samorządy będą mieć dodatkowe środki, tak jak zadeklarowałam, bo te dodatkowe środki w subwencji oświatowej są, a oprócz tego nie będzie zwolnień nauczycieli, a będzie potrzeba dodatkowych etatów.
Minister edukacji narodowej, Anna Zalewska w programie „Gość poranka” (TVP Info).

*****

Reforma edukacji miała być bezkosztowa. Mówiło się także o tym, że nie pociągnie za sobą zwolnień nauczycieli. Ale im bliżej do momentu jej wprowadzenia, tym częściej okazuje się, że potrzebne będą miliony m.in. dla nauczycieli, którzy tracą pracę.
Niestety, koszty rozwiązania tych umów spadną na samorządy. Wielu nauczycieli dostanie wypowiedzenia, innym nie zostaną przedłużone umowy, jeszcze inni będą mieli zmniejszony wymiar czasu pracy – tłumaczy Marek Wójcik, ekspert Związku Miast Polskich i Związku Powiatów Polskich. I dodaje, że władze samorządowe już zachodzą w głowę, skąd na to wziąć pieniądze.

Źródło:www.rp.pl

 
Prezydencka debata o kulturze i nowym kanonie lektur
 


Prezydencka debata o kulturze i nowym kanonie lektur


Podczas debaty wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Aleksander Bobko mówił "kluczowa jest postać nauczyciela, a przez ostatnie dziesięciolecia mieliśmy z tym duży kłopot [...] Trzeba zrobić wszystko, co możliwe, żebyśmy za kilkanaście lat mieli po prostu lepszych nauczycieli" .

Z raportu NIK

Na kierunki nauczycielskie przyjmowanych jest coraz więcej najsłabszych maturzystów, a programy kształcenia przyszłych wychowawców młodzieży są od lat nieaktualizowane.
NIK wskazuje, że coraz wyraźniejsza staje się selekcja negatywna do zawodu nauczyciela. Łącznie już ponad dziewięć procent ogółu osób przyjętych na kierunki ze specjalnościami nauczycielskimi (w okresie objętym kontrolą) to absolwenci szkół ponadgimnazjalnych, którzy na egzaminie maturalnym uzyskiwali najniższe wyniki, tj. od 30 do 49.


Aktualności

Pensje nauczycieli nie będą uzależnione od wzrostu przeciętnego wynagrodzenia w kraju.

28 kwietnia 2017 r. minister edukacji narodowej w imieniu rządu RP ogłosiła harmonogram i poziom progresji płac nauczycieli w latach 2018-2020, a więc w cyklu trzyletnim, który został określony 15% stopą wzrostu. Uwzględniając zaległe zaniechania waloryzacji płac oraz prognozowany w latach 2018-2020 wzrost cen towarów i usług łącznie spowoduje, że ogłoszony poziom podwyżek ledwie pokryje inflację. Tak więc nie może być mowy o jakiejkolwiek podwyżce płac nauczycieli, którą ogłosiła minister edukacji narodowej, a jedynie o ich znikomej waloryzacji.


Generalnym wnioskiem wypływającym z prezydenckiej debaty o kulturze była potrzeba zmiany szkolnych systemów nauczania, powrotu do lektury klasyki literatury polskiej.
I tu mamy odpowiedź, co może zachęcić mądrych, zdolnych, młodych ludzi do poświęcenia się pracy nauczyciela. To jest lektura klasyki polskiej.
Intensywna lektura "Siłaczki" Żeromskiego zaowocuje zastępami chętnych, chcących iść chlubną drogą Stasi Bzowskiej.
W ramach reedukacji wskazana byłaby (zamiast podwyżek) obowiązkowa lektura tej pozycji również dla całych rad pedagogicznych.




Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

15. maja 2024 21:02
Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

15. maja 2024 17:14
Oczywiście jest to możliwe, ale trudne. Warto się zastanowić, czy warta skórka za wyprawkę Smile

15. maja 2024 17:13
że nie nabędzie. Co prawda taka decyzja (brak promocji) jest podejmowana nie "za zgodą" rodzica, a w "porozumieniu" z nim (to duża różnica), to trudno będzie ją przeforsowa

15. maja 2024 17:10
Sprawa jest bardzo trudna. Dziecko ma nabyć określaną wiedzę i umiejętności do ukończenia klasy trzeciej. Rodzice zawsze mogą powiedzieć, że przecież nie ma pewności

15. maja 2024 08:14
Witam. Na jakich zasadach można zostawić dziecko będące w kl. 1 nie promować go do 2 kl. Rodzice nie wyrażają zgody na pozostawienie dziecka w kl. 1 i i na przebadanie dziecka w poradni.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png egzamin ósmoklasist...
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png dostosowania
bullet.png procedury
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1464]
bullet.png mam te kwalifikacje? [461]
bullet.png egzamin ósmoklas... [186]
bullet.png dostosowania [170]
bullet.png procedury [125]