ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 10

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,103
bullet.png Najnowszy użytkownik: MarTTa321

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Może ta oświata nie w takiej znów ruinie?
 


Może ta oświata nie w takiej znów ruinie?

Uczniowie z Polski zostali najlepszą drużyną młodych geografów na świecie
Doskonale spisali się polscy uczniowie na zakończonej 8 sierpnia br. Międzynarodowej Olimpiadzie Geograficznej (iGeo). Konkurs został rozegrany w stolicy Serbii i wzięło w nim udział ponad 160 osób z 41 państw świata. Drużynowo Polacy osiągnęli najlepszy wynik, pokonując reprezentantów Rumunii oraz Stanów Zjednoczonych. Łącznie z Belgradu polscy licealiści przywiozą cztery medale.
Sukces polskich licealistów na Międzynarodowej Olimpiadzie Informatycznej
W Teheranie zakończyła się 29. Międzynarodowa Olimpiada Informatyczna (IOI 2017). Znakomicie zaprezentowali się na niej polscy uczniowie, którzy ze stolicy Iranu przywiozą cztery medale – dwa złote oraz po jednym srebrnym i brązowym.
Międzynarodowa Olimpiada Fizyczna 2017 – polscy uczniowie z medalami
Zakończyła się 48. Międzynarodowa Olimpiada Fizyczna (IPhO 2017), która odbyła się w Yogyakarcie (Indonezja). W tegorocznym konkursie uczestniczyli przedstawiciele 88 państw świata. Wśród laureatów znaleźli się uczniowie z Polski.
Sukces młodych biologów na olimpiadzie w Coventry w Wielkiej Brytanii
Polscy uczniowie wywalczyli cztery medale na Międzynarodowej Olimpiadzie Biologicznej (IBO 2017) – 3 srebrne i 1 brązowy. To największy sukces młodych biologów w międzynarodowym konkursie od 16 lat.


 
Rozporządzenia podpisane
 


Rozporządzenia podpisane

Indywidualne zajęcia w szkole dla uczniów z niepełnosprawnością, zindywidualizowana ścieżka kształcenia dla uczniów chorych oraz indywidualne nauczanie dla uczniów chorych, którzy nie mogą chodzić do szkoły - to kluczowe rozwiązania proponowane w podpisanych 9 sierpnia br. rozporządzeniach o kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Zdaniem MEN nowe rozwiązania zapewnią od 1 września 2017 r. organizację kształcenia uczniów zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i będą sprzyjać edukacji włączającej.


Podpisane przez Ministra Edukacji Narodowej rozporządzenia dotyczą:
1. Warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
2. Zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
3. Indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania.

Rozporządzenia skierowane zostały do publikacji w Dzienniku Ustaw.

Źródło: men.gov.pl

 
Zachęcamy do czytania
 


Stevan E. Hobfoll - "Stres, kultura i społeczność. Psychologia i filozofia stresu" /Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2006/

Jest to książka o procesie powstawania i ustępowania stresu, przebiegającym na styku Ja i więzi społecznych jednostki w obrębie rodziny, plemienia i kultury.
Autor przedstawia w niej swoją wizję stresu jako swego rodzaju interakcji między człowiekiem i jego światem, w tym również społecznym. W wyjaśnianiu zjawiska stresu autor sięga do literatury, socjologii i historii, dzięki czemu książka przemawia nie tylko do psychologów, ale także wszystkich czytelników pragnących zgłębić zjawisko stresu we współczesnym świecie.

"Niektóre grupy zawodowe są szczególnie podatne na wypalenie - na przykład nauczyciele, pielęgniarki, pracownicy socjalni albo pracownicy działu obsługi klienta, którzy mają częsty kontakt z ludźmi (Burke i Richardsen, 1993). Jeden z najwyższych wskaźników wypalenia stwierdza się u nauczycieli (Schwab, Jackson i Schuler, 1986). W wielu środowiskach szkolnych zaangażowanie zawodowe nauczycieli, ich początkowy entuzjazm, idealizm i poczucie dokonań są nieustannie wystawiane na próbę. Takie czynniki, jak zbyt liczne klasy czy nieprzygotowanie dzieci do lekcji z powodu zewnętrznych stresorów (biedy, rasizmu, przemocy, konfliktów w rodzinie, braku pomocy naukowych i złych warunków w domu), łączą się w długi łańcuch mikrostrat. Sytuację pogarsza odizolowanie nauczycieli pracujących w osobnych klasach, a także częste nieporozumienia między kadrą nauczycielską a dyrekcją szkoły.
Być może najbardziej destrukcyjną rolę odgrywa tu nie bezpośrednia strata, lecz trzeci typ stresujących okoliczności opisywanych w teorii COR. Jak zakłada teoria stres następuje, kiedy inwestowanie zasobów nie przynosi spodziewanych zysków. Od nauczycieli powszechnie wymaga się inwestowania zasobów, ale często nie otrzymują oni adekwatnej nagrody za swoje działania czy inwestycje. Do oczekiwanych zysków mogą należeć: świadomość, że uczniowie opanowali nowe umiejętności i czynią postępy, obserwowanie dojrzewania dzieci, spotykanie się z wdzięcznością za dobrą pracę czy zaangażowanie rodziców. Na ogół jednak nauczyciele otrzymują niewiele wyraźnych dowodów na postępy dzieci, muszą się koncentrować na garstce uczniów mających największe problemy z dyscypliną albo z nauką (przy czym zainwestowany tu wysiłek rzadko przynosi widoczne efekty), a od społeczeństwa odbierają komunikat, że ich poświęcenie nie jest specjalnie cenione. W wielu środowiskach fundusze na oświatę są bardziej niż skromne, toteż nauczyciele pokrywają niektóre koszty z własnej kieszeni; często muszą też odwiedzać niebezpieczne dzielnice, w których są traktowani jak intruzi. Zamiast idealnych reakcji, których być może oczekiwali od dzieci -wdzięczności, głodu wiedzy - widzą na co dzień brak szacunku, jawną wrogość, przemoc i apatię.
Niezależnie od tego, czy w danym środowisku przeważają bezpośrednie straty, czy brak zysku po zainwestowaniu znacznej ilości zasobów, cykle strat nadwerężają rezerwy zasobów w procesie przypominającym powolne wyciekanie. Zasoby kurczą się nie nagle, lecz po trochu, często niezauważalnie, i nie ma wielu okazji do ich uzupełnienia (Zohar, 1997). Straty dotyczą zwłaszcza zasobów osobistych i zasobów energii. Pines, Aronson i Kairy (1981) wykazali, że dla wypalenia typowe są uczucia bezsilności, beznadziei i znalezienia się w potrzasku, a także znaczący spadek entuzjazmu w pracy. Zubożone zostają takie zasoby osobiste, jak samoocena, własna skuteczność i poczucie celu, a poczucie fizycznego wyczerpania wypiera wcześniejszy zapał"
. (s.214 -215).


 
Niebezkosztowa reforma
 


Niebezkosztowa reforma

Od początku reformy oświatowej resort edukacji przekonywał, że będzie ona prawie bezkosztowa. Jednak pod naciskiem samorządów i na podstawie ich wyliczeń MEN w ramach rezerwy w wysokości 0,4 proc. subwencji oświatowej na rok 2017 wyodrębniło 160 mln zł na zadania dotyczące skutków reformy edukacji. Dofinansowaniem objęto samodzielne gimnazja oraz gimnazja w zespołach szkół ze szkołami ponadgimnazjalnymi, które od 1 września 2017 r. przekształcane będą w podstawówki.
– Pozostaje nam się modlić, by nie było żadnych kataklizmów, np. powodzi, bo wtedy te pieniądze trafiają na usuwanie ich skutków. To, co ewentualnie zostanie, może zostać wykorzystane np. na dostosowanie sanitariatów w gimnazjach – zauważa Marek Olszewski. Jego zdaniem 160 mln zł to i tak kropla w morzu potrzeb samorządów.

Źródło:serwisy.gazetaprawna.pl

 
MEN po alarmującym raporcie o pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach
 


MEN po alarmującym raporcie o pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach

Rzeczniczka prasowa MEN Anna Ostrowska:

- priorytetem resortu edukacji jest zwiększenie liczby specjalistów udzielających pomocy psychologiczno- pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych. Prowadzimy prace analityczne związane z oceną skutków finansowych rozważanego wprowadzenia obowiązku zatrudniania tych specjalistów w szkołach;

- wypracowywane są nowe rozwiązania w zakresie zadań specjalistów zatrudnionych w szkołach, w tym psychologów, pedagogów. "Chcemy ich wyposażyć w m.in. w nowoczesne narzędzia diagnostyczne";

- przygotowaliśmy projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, w którym określiliśmy tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć dla nauczyciela pedagoga, logopedy, psychologa i doradcy zawodowego, w wymiarze 22 godzin.

Źródło:www.portalsamorzadowy.pl




Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

15. maja 2024 21:02
Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

15. maja 2024 17:14
Oczywiście jest to możliwe, ale trudne. Warto się zastanowić, czy warta skórka za wyprawkę Smile

15. maja 2024 17:13
że nie nabędzie. Co prawda taka decyzja (brak promocji) jest podejmowana nie "za zgodą" rodzica, a w "porozumieniu" z nim (to duża różnica), to trudno będzie ją przeforsowa

15. maja 2024 17:10
Sprawa jest bardzo trudna. Dziecko ma nabyć określaną wiedzę i umiejętności do ukończenia klasy trzeciej. Rodzice zawsze mogą powiedzieć, że przecież nie ma pewności

15. maja 2024 08:14
Witam. Na jakich zasadach można zostawić dziecko będące w kl. 1 nie promować go do 2 kl. Rodzice nie wyrażają zgody na pozostawienie dziecka w kl. 1 i i na przebadanie dziecka w poradni.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png egzamin ósmoklasist...
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png dostosowania
bullet.png procedury
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1464]
bullet.png mam te kwalifikacje? [461]
bullet.png egzamin ósmoklas... [186]
bullet.png dostosowania [170]
bullet.png procedury [125]