Kwiatkowski chciałby wprowadzenia lekcji prawa do szkół już w 2012 roku
Kwiatkowski chciałby wprowadzenia lekcji prawa do szkół już w 2012 roku
Minister sprawiedliwości Krzysztof Kwiatkowski chciałby, aby od roku szkolnego 2012/2013 wprowadzić w szkołach ponadgimnazjalnych lekcje praktycznej nauki prawa.
Tuż przed rozpoczęciem lekcji Kwiatkowski - w rozmowie z mediami - przypomniał, że pilotażowy program praktycznej nauki prawa w łódzkich szkołach średnich odniósł sukces, a uczniowie ocenili lekcje jako potrzebne i ciekawe. On sam uważa, że te zajęcia stanowią sposób na walkę z wykluczeniem prawnym Polaków i liczy, że praktyczną naukę prawa uda się wprowadzić do szkół już w roku szkolnym 2012/2013.
Nowoczesna edukacja to najważniejszy problem, jaki ma do rozwiązania Unia Europejska i każde z jej państw członkowskich - mówił przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek, otwierając w niedzielę w Warszawie I Kongres Edukacji Polskiej.
"Jeśli chcemy być konkurencyjni w UE i tworzyć miejsca pracy, musimy to oprzeć na innowacyjności, na badaniach, a nie ma innowacyjności bez dobrej edukacji. Ta dobra innowacyjna edukacja musi zacząć się już w przedszkolu. Wiedza to wszyscy w świecie. My także wprowadzamy takie zasady" - podkreślił Buzek. Przypomniał, że jest nie tylko przewodniczącym Parlamentu Europejskiego, nauczycielem akademickim, lecz także premierem, który wprowadzał 12 lat temu reformę edukacji.
PiS rozważa wniosek o wotum nieufności wobec minister edukacji
PiS rozważa wniosek o wotum nieufności wobec minister edukacji
PiS rozważa zgłoszenie wniosku o wotum nieufnośći wobec minister edukacji Katarzyny Hall - poinformował w sobotę prezes PiS Jarosław Kaczyński.
"Decyzji nie ma. Rozważamy to. Wysłuchamy argumentów. W tych sprawach kierujemy się dwoma przesłankami: merytorycznymi i wynikającymi z tego co jest misją opozycji" - powiedział Kaczyński na briefingu prasowym. Kaczyński wziął udział w konferencji zorganizowanej w Sejmie przez klub PiS i sekcję krajową oświaty i wychowania NSZZ "Solidarność".
Upowszechnienie edukacji przedszkolnej, mającej decydujące znaczenie dla poziomu wykształcenia społeczeństwa, to jeden z najważniejszych wniosków "Raportu o stanie edukacji. Społeczeństwo w drodze do wiedzy", który we wtorek przedstawił Instytut Badań Edukacyjnych.
Raport jest pierwszym kompleksowym zestawieniem wyników badań (znanych m.in. z Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów - PISA) nad stanem edukacji w Polsce, które przeprowadzono w ciągu ostatnich 10-20 lat.
Realizacja art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy Karta Nauczyciela
Omówienie wyników badania ankietowego ZNP
W okresie obowiązywania znowelizowanego w 2009 r. artykułu 42 ust. 2 pkt 2 ustawy Karta Nauczyciela, Związek Nauczycielstwa Polskiego systematycznie monitorował sposób jego realizacji. Sygnalizowane nam zastrzeżenia, a także wyniki regionalnych sondaży ujawniły szereg nieprawidłowości związanych ze stosowaniem nowej regulacji w praktyce szkolnej. Dlatego w 2011 r. ZNP przeprowadził na terenie kraju badanie ankietowe, w celu zdiagnozowania aktualnej sytuacji. W badaniu uczestniczyło ponad 150 tys. nauczycieli, z ponad 10 tys. szkół podstawowych i gimnazjalnych.
Niech teraz mądry wizytator i mądry dyrektor na to odpowiedzą.
Oczywiście, że rodzic może zrezygnować z zajęć rewalidacyjnych. Jest droga, żeby próbować, go "przymusić", ale
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 55,138,629 unikalne wizyty