ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 17

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
ZNP liczy
 


ZNP liczy

Z danych ZNP (stan na 14 czerwca 2017 roku) wynika, że w związku z reformą edukacji od 1 września pracę utraci 8 933 nauczycieli, a 21 667 nauczycieli nie będzie miało pełnego etatu. Reforma edukacji dotknie tym samym ponad 30 600 nauczycieli. Wg ZNP, zwolnienia i redukcje etatu to skutki reformy edukacji Anny Zalewskiej.
Przedstawione dane pochodzą z 14 województw (bez woj. zachodniopomorskiego i warmińsko-mazurskiego).

Źródło: www.znp.edu.pl

 
KOMUNIKAT z posiedzenia Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty 13 czerwca 2017 r. w Warszawie.
 


KOMUNIKAT z posiedzenia Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty 13 czerwca 2017 r. w Warszawie.

Nie ma zgody Solidarności na te zmiany w ustawie Karta Nauczyciela, przedstawione do konsultacji w projekcie ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, które są niekorzystne dla środowiska, odbierają mu szereg uprawnień i godzą w jego żywotne interesy. Związek zaakceptuje tylko takie propozycje Ministerstwa Edukacji Narodowej, które korzystnie wpłyną na poprawę poziomu kształcenia, warunki pracy i sytuację materialną pracowników oświaty.

 
Taki pomysł dyrektorów
 


Taki pomysł dyrektorów

W opinii Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty (dalej; OSKKO), w przepisach należy wskazać, że godzina zajęć specjalistycznych trwa 60 minut, a w uzasadnionych przypadkach należy dopuścić możliwość prowadzenie zajęć w czasie krótszym, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć. Skrócenie czasu trwania zajęć specjalistycznych do 45 minut będzie niekorzystne dla ucznia. Uwaga została częściowo uwzględniona, tj. dopuszcza się prowadzenie zajęć w czasie dłuższym lub krótszym niż 45 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ucznia (§ 16 ust. 2). Bez względu na liczbę godzin zajęć specjalistycznych, którymi obejmowany jest uczeń, czas trwania tych zajęć powinien być dostosowany do możliwości psychofizycznych ucznia. Natomiast liczba godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, którymi obejmowany jest uczeń wynika z rozpoznanych potrzeb ucznia w tym zakresie i nie jest uzależniona od czasu trwania zajęć. OSKKO zwróciło uwagę, że w przepisach nie określono sposobu ustalenia wymiaru godzin realizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej i z jakich godzin są one realizowane. Uwagi w tym zakresie zgłosiła także Prokuratoria Generalna RP. Uwagi zostały częściowo uwzględnione. W przepisach określono, że wymiar godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ustala dyrektor, biorąc pod uwagę ogólną liczbę godzin określonych w arkuszu organizacji pracy przedszkola, szkoły lub placówki na realizację zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia (§ 20 ust. 6).

 
Nie będzie zwolnień nauczycieli
 


Nie będzie zwolnień nauczycieli, a będzie potrzeba dodatkowych etatów.


 
Komunikat z posiedzenia Prezydium Krajowej Sekcji Ośw iaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" 7 czerwca 2017 r. w Warszawie
 


Komunikat z posiedzenia Prezydium Krajowej Sekcji Ośw iaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" 7 czerwca 2017 r. w Warszawie


Zmiany, jakie ministerstwo edukacji narodowej planuje w oświacie, były przedmiotem dyskusji na spotkaniu Prezydium KSOiW. Głęboka analiza przedstawionego projektu ustawy o finansowaniu zadań oświatowych oraz zaproponowanych zmianach w ustawie Karta Nauczyciela pozwoliła na ich ocenę i przygotowanie stanowiska, które zostanie zaprezentowane 13 czerwca 2017 r. w CPS "Dialog" na spotkaniu Zespołu ds. statusu zawodowego nauczycieli. Poniżej przedstawiamy najważniejsze propozycje członków Prezydium.....




Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]