Stanowisko Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"
Stanowisko Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"
Rada KSOiW NSZZ „Solidarność” negatywnie ocenia stan negocjacji i uzgodnień w sprawie zmian statusu zawodowego nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi. Dotychczasowy przebieg prac uniemożliwił merytoryczną dyskusję, co skutkuje brakiem rzetelnych i konkretnych propozycji poprawy systemu oświaty, nie pozwala na wypracowanie satysfakcjonujących uzgodnień. W tej sytuacji głos przedstawiciela NSZZ "Solidarność" w Zespole ds. statusu zawodowego pracowników oświaty nie został uwzględniony w najważniejszych dla nas sprawach:
- zmiany systemu wynagrodzenia uwzględniającego znaczny wzrost płac,
- zmiany systemu finansowania oświaty,
- standaryzacji warunków pracy.
Wobec powyższego żądamy uzgodnienia konkretnego harmonogramu wprowadzania zmian w statusie zawodowym nauczyciela w terminie do 30.09.2017. Przypominamy, że od 2012 r. pogarszają się warunki życia nauczycieli i pracowników oświaty, którzy nie otrzymywali podwyżek, a obecnie nie korzystają ze wzrostu gospodarczego.
W przypadku braku pozytywnych rozwiązań w wyżej wymienionych sprawach, a szczególnie dotyczących podwyżki wynagrodzeń od 1.01.2018 r. w wysokości co najmniej 15%, podejmiemy zdecydowaną akcję protestacyjną.
Kto zapłaci za zajęcia dodatkowe dla uczniów?
Od 1 września 2017 roku zacznie obowiązywać nowy zapis w Karcie Nauczyciela: Art. 42 ustęp 2d W ramach zajęć i czynności, o których mowa w ust. 2 pkt 2, nauczyciel nie prowadzi zajęć świetlicowych oraz zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
W ust.2 pkt 2, o którym mowa powyżej, czytamy co następuje:
Art. 42.
1. Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć nie może przekraczać 40 godzin na tydzień.
2. W ramach czasu pracy, o którym mowa w ust. 1, oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciel obowiązany jest realizować:
1) zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, w wymiarze określonym w ust. 3 lub ustalonym na podstawie ust. 4a albo ust. 7; 2) inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów;
Z zapisów tych w sposób oczywisty wynika, że nauczyciele w ramach innych zadań statutowych nie prowadzą ani zajęć świetlicowych, ani tych z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
W rozporządzeniu w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w paragrafie 6 zostało określone, co należy rozumieć przez zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Jest tam mowa między innymi o zajęciach: rozwijających uzdolnienia, rozwijających umiejętność uczenia się, dydaktyczno - wyrównawczych , specjalistycznych (korekcyjno - kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno - społeczne oraz inne o charakterze terapeutycznym).
Czy nauczyciele mogą nadal te zajęcia prowadzić? Oczywiście, ale jako zajęcia dodatkowo płatne.
Pani kurator chce medalu dla kibiców Legii
Małopolska kurator oświaty Barbara Nowak zaapeluje do minister edukacji o uhonorowanie kibiców Legii, upamiętniających Powstanie Warszawskiej. Chce, aby dostali Medal Komisji Edukacji Narodowej za „kultywowanie tradycji patriotycznych i naszej pamięci narodowej”.
Podczas rewanżowego meczu eliminacji Ligi Mistrzów Legii Warszawa z FK Astana, kibice stołecznej drużyny wywiesili wielką sektorówkę, która ukazywała niemieckiego żołnierza przystawiającego pistolet do głowy małego powstańca i napis po angielsku: „Niemcy zabili 160 tys. osób, w tym wiele dzieci”. W ten sposób kibice Legii uczcili pamięć o Powstaniu Warszawskim. Prezentacja została przygotowana przez Nieznanych Sprawców - ultrasów warszawskiego klubu.
Europejska Unia Piłkarska (UEFA) poinformowała o wszczęciu postępowania dyscyplinarnego przeciwko Legii Warszawa. Zgodnie z przepisami UEFA na stadionie - w trakcie meczów pod egidą tej organizacji - nie mogą być prezentowane hasła, które nie mają związku z wydarzeniem sportowym.
Medal KEN jest nadawany za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania, w szczególności w zakresie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, twórczości dla dzieci i młodzieży oraz kształcenia i doskonalenia nauczycieli:
autorom wybitnych prac pedagogicznych, wyróżniających się nowatorskich podręczników i pomocy naukowych,
nauczycielom legitymującym się co najmniej siedmioletnią wyróżniającą się działalnością dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, inicjującym i podejmującym nowatorskie formy i metody pracy edukacyjnej,
autorom utworów literackich, popularnonaukowych, dzieł scenicznych, muzycznych, plastycznych, filmowych, widowisk telewizyjnych i audycji radiowych, które wywierają szczególnie wartościowy wpływ wychowawczy i edukacyjny na dzieci i młodzież,
nauczycielom akademickim legitymującym się wybitnym dorobkiem w zakresie oświaty i wychowania,
działaczom społecznym i związkowym, fundatorom oraz innym osobom, których działalność wydatnie przyczynia się do rozwoju oświaty i wychowania,
wyróżniającym się pracownikom nadzoru i doradztwa pedagogicznego oraz doskonalenia zawodowego nauczycieli,
obywatelom polskim mieszkającym za granicą, cudzoziemcom i innym osobom, którzy swoją działalnością przyczyniają się do promowania Polski za granicą i rozwoju współpracy międzynarodowej w zakresie oświaty i wychowania,
innym osobom legitymującym się wybitnym, uznanym dorobkiem w zakresie oświaty i wychowania.
Za zgodą rodzica nauczyciel może uderzyć ucznia.....w Teksasie
Za zgodą rodzica nauczyciel może uderzyć ucznia.....w Teksasie
Nauczyciele trzech szkół w Teksasie będą mogli karać fizycznie uczniów w wieku od czwartego roku do osiemnastego roku życia za nieposłuszeństwo lub złamanie regulaminu.
Karom cielesnym podlegać będą tylko te dzieci, których rodzice wyrazili na to zgodę. Przy zapisywaniu dziecka do szkoły rodzic będzie pytany, czy zgadza się na taką formę dyscyplinowania.
Nauczyciele będą mogli bić je tylko drewnianą łopatką.
Może ta oświata nie w takiej znów ruinie? Uczniowie z Polski zostali najlepszą drużyną młodych geografów na świecie
Doskonale spisali się polscy uczniowie na zakończonej 8 sierpnia br. Międzynarodowej Olimpiadzie Geograficznej (iGeo). Konkurs został rozegrany w stolicy Serbii i wzięło w nim udział ponad 160 osób z 41 państw świata. Drużynowo Polacy osiągnęli najlepszy wynik, pokonując reprezentantów Rumunii oraz Stanów Zjednoczonych. Łącznie z Belgradu polscy licealiści przywiozą cztery medale. Sukces polskich licealistów na Międzynarodowej Olimpiadzie Informatycznej
W Teheranie zakończyła się 29. Międzynarodowa Olimpiada Informatyczna (IOI 2017). Znakomicie zaprezentowali się na niej polscy uczniowie, którzy ze stolicy Iranu przywiozą cztery medale – dwa złote oraz po jednym srebrnym i brązowym. Międzynarodowa Olimpiada Fizyczna 2017 – polscy uczniowie z medalami
Zakończyła się 48. Międzynarodowa Olimpiada Fizyczna (IPhO 2017), która odbyła się w Yogyakarcie (Indonezja). W tegorocznym konkursie uczestniczyli przedstawiciele 88 państw świata. Wśród laureatów znaleźli się uczniowie z Polski. Sukces młodych biologów na olimpiadzie w Coventry w Wielkiej Brytanii
Polscy uczniowie wywalczyli cztery medale na Międzynarodowej Olimpiadzie Biologicznej (IBO 2017) – 3 srebrne i 1 brązowy. To największy sukces młodych biologów w międzynarodowym konkursie od 16 lat.
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz
Dziękuję za odpowiedź. To jest zindywidualizowana ścieżka kszt. Mam już 4 uczniów razem, piąty ma dołączyć ;-( Dyrekcja twierdzi, że to zgodne z prawem.
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 73,032,796 unikalne wizyty