ZNP liczy
Z danych ZNP (stan na 14 czerwca 2017 roku) wynika, że w związku z reformą edukacji od 1 września pracę utraci 8 933 nauczycieli, a 21 667 nauczycieli nie będzie miało pełnego etatu. Reforma edukacji dotknie tym samym ponad 30 600 nauczycieli. Wg ZNP, zwolnienia i redukcje etatu to skutki reformy edukacji Anny Zalewskiej.
Przedstawione dane pochodzą z 14 województw (bez woj. zachodniopomorskiego i warmińsko-mazurskiego).
KOMUNIKAT z posiedzenia Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty 13 czerwca 2017 r. w Warszawie.
KOMUNIKAT z posiedzenia Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty 13 czerwca 2017 r. w Warszawie.
Nie ma zgody Solidarności na te zmiany w ustawie Karta Nauczyciela, przedstawione do konsultacji w projekcie ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, które są niekorzystne dla środowiska, odbierają mu szereg uprawnień i godzą w jego żywotne interesy. Związek zaakceptuje tylko takie propozycje Ministerstwa Edukacji Narodowej, które korzystnie wpłyną na poprawę poziomu kształcenia, warunki pracy i sytuację materialną pracowników oświaty.
Taki pomysł dyrektorów W opinii Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty (dalej; OSKKO), w przepisach należy wskazać, że godzina zajęć specjalistycznych trwa 60 minut, a w uzasadnionych przypadkach należy dopuścić możliwość prowadzenie zajęć w czasie krótszym, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć. Skrócenie czasu trwania zajęć specjalistycznych do 45 minut będzie niekorzystne dla ucznia. Uwaga została częściowo uwzględniona, tj. dopuszcza się prowadzenie zajęć w czasie dłuższym lub krótszym niż 45 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ucznia (§ 16 ust. 2). Bez względu na liczbę godzin zajęć specjalistycznych, którymi obejmowany jest uczeń, czas trwania tych zajęć powinien być dostosowany do możliwości psychofizycznych ucznia. Natomiast liczba godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, którymi obejmowany jest uczeń wynika z rozpoznanych potrzeb ucznia w tym zakresie i nie jest uzależniona od czasu trwania zajęć. OSKKO zwróciło uwagę, że w przepisach nie określono sposobu ustalenia wymiaru godzin realizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej i z jakich godzin są one realizowane. Uwagi w tym zakresie zgłosiła także Prokuratoria Generalna RP. Uwagi zostały częściowo uwzględnione. W przepisach określono, że wymiar godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ustala dyrektor, biorąc pod uwagę ogólną liczbę godzin określonych w arkuszu organizacji pracy przedszkola, szkoły lub placówki na realizację zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia (§ 20 ust. 6).
Komunikat z posiedzenia Prezydium Krajowej Sekcji Ośw iaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" 7 czerwca 2017 r. w Warszawie
Komunikat z posiedzenia Prezydium Krajowej Sekcji Ośw iaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" 7 czerwca 2017 r. w Warszawie
Zmiany, jakie ministerstwo edukacji narodowej planuje w oświacie, były przedmiotem dyskusji na spotkaniu Prezydium KSOiW. Głęboka analiza przedstawionego projektu ustawy o finansowaniu zadań oświatowych oraz zaproponowanych zmianach w ustawie Karta Nauczyciela pozwoliła na ich ocenę i przygotowanie stanowiska, które zostanie zaprezentowane 13 czerwca 2017 r. w CPS "Dialog" na spotkaniu Zespołu ds. statusu zawodowego nauczycieli. Poniżej przedstawiamy najważniejsze propozycje członków Prezydium.....
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 56,306,070 unikalne wizyty