ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 11

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Niebezkosztowa reforma
 


Niebezkosztowa reforma

Od początku reformy oświatowej resort edukacji przekonywał, że będzie ona prawie bezkosztowa. Jednak pod naciskiem samorządów i na podstawie ich wyliczeń MEN w ramach rezerwy w wysokości 0,4 proc. subwencji oświatowej na rok 2017 wyodrębniło 160 mln zł na zadania dotyczące skutków reformy edukacji. Dofinansowaniem objęto samodzielne gimnazja oraz gimnazja w zespołach szkół ze szkołami ponadgimnazjalnymi, które od 1 września 2017 r. przekształcane będą w podstawówki.
– Pozostaje nam się modlić, by nie było żadnych kataklizmów, np. powodzi, bo wtedy te pieniądze trafiają na usuwanie ich skutków. To, co ewentualnie zostanie, może zostać wykorzystane np. na dostosowanie sanitariatów w gimnazjach – zauważa Marek Olszewski. Jego zdaniem 160 mln zł to i tak kropla w morzu potrzeb samorządów.

Źródło:serwisy.gazetaprawna.pl

 
MEN po alarmującym raporcie o pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach
 


MEN po alarmującym raporcie o pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach

Rzeczniczka prasowa MEN Anna Ostrowska:

- priorytetem resortu edukacji jest zwiększenie liczby specjalistów udzielających pomocy psychologiczno- pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych. Prowadzimy prace analityczne związane z oceną skutków finansowych rozważanego wprowadzenia obowiązku zatrudniania tych specjalistów w szkołach;

- wypracowywane są nowe rozwiązania w zakresie zadań specjalistów zatrudnionych w szkołach, w tym psychologów, pedagogów. "Chcemy ich wyposażyć w m.in. w nowoczesne narzędzia diagnostyczne";

- przygotowaliśmy projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, w którym określiliśmy tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć dla nauczyciela pedagoga, logopedy, psychologa i doradcy zawodowego, w wymiarze 22 godzin.

Źródło:www.portalsamorzadowy.pl



 
Raport o zagrożeniach bezpieczeństwa i rozwoju dzieci w Polsce
 


Dzieci się liczą 2017 "Raport o zagrożeniach bezpieczeństwa i rozwoju dzieci w Polsce"

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę prezentuje raport DZIECI SIĘ LICZĄ 2017 będący aktualną diagnozą zagrożeń bezpieczeństwa i rozwoju dzieci w Polsce. Autorzy raportu kompleksowo przyglądają się kondycji dzieci, głównie w aspektach doświadczania różnych form krzywdzenia i deprywacji oraz ich uwarunkowań. Raport nie tylko integruje najbardziej aktualne informacje na temat spraw dzieci, ale też prezentuje rekomendacje rozwiązań na rzecz poprawy sytuacji najmłodszych.
Problem krzywdzenia dzieci oraz obszary zagrożeń bezpieczeństwa i rozwoju dzieci charakteryzowane są w raporcie DZIECI SIĘ LICZĄ 2017 z wykorzystaniem statystyk, gromadzonych głównie przez instytucje państwowe oraz danych badawczych.
Tam, gdzie było to możliwe, prezentowane są zestawienie z kolejnych lat, czyli trendy opisywanych zjawisk oraz dane porównawcze pokazujące sytuację polskich dzieci na tle sytuacji dzieci w innych krajach. Zgromadzone na 314 stronach raportu informacje pokazują zarówno niepokojące, jak i pozytywne tendencje charakteryzujące zjawiska istotne dla kondycji dzieci. Z raportu dowiemy się, m.in., że w Polsce:
•rośnie liczba dzieci hospitalizowanych z powodu zaburzeń psychicznych;
•pod względem zakończonych zgonem prób samobójczych dzieci w wieku 10-19 lat Polska jest na drugim miejscu w Europie, po Niemczech;
•co piąte dziecko doświadczyło przemocy fizycznej ze strony znajomej osoby dorosłej, natomiast w ostatnich latach stale rośnie odsetek rodziców, którzy nigdy nie dali dziecku lania;
•tylko niespełna połowa 3-latków mieszkających na wsi jest objętych edukacją przedszkolną;
•rośnie liczba interwencji sądów w pełnienie władzy rodzicielskiej przez rodziców. W 2015 takich ingerencji było ponad 214 tysięcy (dotyczyły około 3% populacji dzieci);
•12% dzieci doświadczyło jakiejś formy wykorzystywania seksualnego, tylko połowa rodziców rozmawiała ze swoimi dziećmi o takim zagrożeniu;
•11% nastolatków przesyłało intymne zdjęcia za pośrednictwem internetu lub telefonu komórkowego;
•powtarzalnej, długotrwałej cyberprzemocy doświadcza 5% dziewczyn i 4% chłopców.
Patronat nad raportem DZIECI SIĘ LICZĄ 2017 objął Rzecznik Praw Dziecka, Marek Michalak.

Źródło:fdds.pl/problem/dzieci-sie-licza-2017

 
NIK alarmuje: w polskich szkołach jest za mało psychologów i pedagogów
 


NIK alarmuje: w polskich szkołach jest za mało psychologów i pedagogów

Uczniowie polskich szkół nie mają odpowiedniej opieki psychologów i pedagogów - podała w najnowszym raporcie Najwyższa Izba Kontroli. W latach 2014-16 prawie połowa szkół nie zatrudniała tych specjalistów na osobnych etatach.
Dotychczas, jeżeli w danej placówce nie byli zatrudnieni dyplomowani specjaliści w zakresie psychologii i pedagogiki, uczniowie potrzebujący wsparcia byli zdani jedynie na nauczycieli, którzy mają dodatkowe kwalifikacje albo na pomoc doraźną specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Najgorzej pod tym względem było w technikach i szkołach zawodowych. Według NIK-u, to nie opieszałość dyrektorów szkół, tylko ekonomia - samorządów często po prostu nie stać na osobne etaty. W szkołach, które zatrudniały specjalistów, jeden pedagog miał pod opieką średnio 475 uczniów, a psycholog aż 1900.

Źródło: wiadomosci.radiozet.pl

 
"Niech się wypchają"
 


"Niech się wypchają"

Podwyżka w wysokości 15 proc. nie jest "zdecydowana", a tym bardziej "zadowalająca"*. Ledwie waloryzuje płace – powiedział serwisowi PortalSamorządowy Jerzy Ewertowski, członek Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”. – Uważamy, że zanim zacznie się mówić o podwyżce, wcześniej trzeba zrewaloryzować zaległe dochody nauczycieli o 10 proc. i dopiero od tej kwoty możemy mówić o podwyżce.
Ewertowski podkreśla, że tak naprawdę związek nie chce, by ktoś nauczycielom coś corocznie ustalał. – Dość mamy czekania na łaskawość polityków i urzędników, ustalanie przez nich kwoty i stawki. Niech się wypchają. Chcemy zbudować taki system, w którym płaca zasadnicza byłaby dostosowana do przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej.

Źródło:www.portalsamorzadowy.pl

*Przypomnijmy, że Wiceszefowa MEN Marzena Machałek deklarowała w radiowych Sygnałach Dnia, że podwyżki będą "zdecydowane", a nauczyciele będą z nich "zadowoleni."


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]