Śląskie szkoły nie wykorzystały wszystkich pieniędzy na wyprawkę szkolną dla uczniów będących poza kryterium dochodowym. Wyprawkę w tej grupie otrzyma niecałe 6 proc. dzieci, którym przysługuje wyprawka, podczas gdy szkoły mogły wskazać nawet 10 proc.
W maju tego roku na liście do wyprawki szkolnej znalazło się 31 033 dzieci z województwa śląskiego. Pierwsza transza została obliczona na 4,3 mln zł. Druga wypłacana jest jesienią po weryfikacji list.
Pod koniec sierpnia kuratorium wysłało do wszystkich śląskich samorządów pisma z prośbą o pełne wykorzystanie pieniędzy przeznaczonych na wyprawkę szkolną. W ubiegłym roku kuratorium musiało zwrócić do budżetu państwa niemal połowę środków przeznaczonych na ten cel. Do pisma załączone zostały przypadki, które można objąć wyprawką szkolną niezależnie od kryterium dochodowego.
MEN chce wykreślić 26 profesji, w których kształcą szkoły zawodowe
MEN chce wykreślić 26 profesji, w których kształcą szkoły zawodowe
Osoby, które będą chciały zostać geofizykami, meteorologami czy ratownikami medycznymi, będą musiały podjąć studia. Szkoły zawodowe nie będą mogły już kształcić w tych profesjach.
Ministerstwo Edukacji Narodowej (MEN) chce wykreślić 26 profesji, w których kształcą szkoły zawodowe. Od tego roku szkolnego ostatni raz naukę w nich rozpoczęli m.in. przyszli poligrafowie, meteorolodzy czy hydrolodzy. Naukę fachu ratownik medyczny czy dietetyk będzie mógł podjąć jeszcze tylko w roku 2012/2013.
Dyrektorzy szkół zdecydowali, że dodatkowe dni wolne będą przede wszystkim wykorzystywane na przedłużenie przerw świątecznych.
Dwa tygodnie pozostało dyrektorom szkół na ustalenie dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych. W szkołach podstawowych i zasadniczych jest sześć takich dni, w gimnazjach osiem, a w pozostałych – dziesięć.
Z dodatkowego wolnego pracownicy placówek oświatowych mieli korzystać, gdy część uczniów przystępuje do końcowych sprawdzianów i egzaminów. Okazuje się jednak, że to świetna okazja dla nauczycieli na przedłużenie np. długiego weekendu.
– Pierwszym dodatkowym wolnym dla naszych uczniów będzie 31 października, który wypada w poniedziałek bezpośrednio przed pierwszym listopada dniem wszystkich świętych – mówi Urszula Gronowska, wicedyrektor szkoły podstawowej nr 2 w Zamościu
Fragment komentarza Pani Minister do jednej z debat telewizyjnych:
15.09
Pani poseł Łybacka pytana o wybory kierunków dalszego kształcenia młodych ludzi, nie zawsze racjonalne z punktu widzenia potrzeb rynku pracy, nie podała ważnej przyczyny tego stanu rzeczy. Gdyby sama nie zatrzymała w 2002 roku zaplanowanego wtedy wprowadzenia matury z matematyki, wówczas mielibyśmy już od dawna dużo lepszą strukturę wykształcenia absolwentów polskich szkół. Zrobiłam to, ale z opóźnieniem 8-letnim. Zamiast tego podała pomysł wprowadzenia doradztwa dla gimnazjalistów, aby pomagać im w wyborze dalszej drogi edukacyjno-zawodowej. Pomysł jest dobry, tylko że to mój pomysł, już obowiązujący od tego roku szkolnego wobec edukowanych nowymi programami, wszystkich uczniów gimnazjów.
A moim pomysłem jest koło, silnik spalinowy, reaktor atomowy, mikroprocesor i parę innych.
Zobaczmy jednak, jaki nowatorski pomysł (wszak upomniała się o jego autorstwo) ma Pani minister w sprawie doradztwa zawodowego.
31.08
Wraz z objęciem przez nową podstawę programową całego gimnazjum – a nastąpi to z początkiem nowego roku szkolnego – gimnazjum otrzymuje zadanie zajmowania się doradztwem edukacyjno-zawodowym. Związkowcy natychmiast policzyli. Uważają, że trzeba tysiące nowych etatów. Natomiast ja odpowiadam: potrzeba przede wszystkim zdrowego rozumu! Jako nauczycielka matematyki w gimnazjum mam wystarczające kwalifikacje, żeby powiedzieć swoim uczniom, czy ich dotychczasowa wiedza i umiejętności dobrze rokuje, jeśli chodzi o poradzenie sobie w klasie z rozszerzonym programem matematyki w liceum lub technikum. Z pewnością nauczyciel historii czy języka angielskiego zna odpowiedź na to samo pytanie, dotyczące jego przedmiotu. Jest także w gimnazjum nauczyciel zajęć technicznych oraz nauczyciel chemii, fizyki. Oni widzą, czy nasz podopieczny zdradza jakieś zainteresowania techniczne, konkretne predyspozycje do podjęcia jakiegoś rodzaju kształcenia zawodowego.
MEN rozważa rezygnację z obowiązku szkolnego dla 6-latków
MEN rozważa rezygnację z obowiązku szkolnego dla 6-latków- informuje Informacyjna Agencja Radiowa.
Z danych otrzymanych z 2 tysięcy gmin wynika, że do pierwszej klasy poszło w tym roku jedynie 23 procent sześciolatków. - Są samorządy, gdzie do szkoły poszło 100 sześciolatków i są takie gdzie do szkoły nie poszło żadne sześcioletnie dziecko - powiedziała Katarzyna Hall w rozmowie z IAR.
Minister boi się efektu kumulacji, który może spowodować, że w przyszłym roku w tej samej klasie mogą się znaleźć dzieci z rocznika 2005 i 2006. Dokładne dane na temat tegorocznej frekwencji będą znane w listopadzie i wtedy, jak zapowiada Hall, MEN przygotuje konkretne rozwiązania.
w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny i pedagog specjalny, dyr każe pedagogowi realizować w ramach pensum 5 godzin rewalidacji, pedagog specjalny nie ma rewalidacji. Czy tak można?
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 73,103,600 unikalne wizyty