ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 26

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
 


Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej



Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z dnia 12 sierpnia 2011 r. w sprawie organizacji i harmonogramu przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2011/2012
 
Samorządy dostają dotacje na 150 tys. uczniów niepełnosprawnych
 


Samorządy dostają dotacje na 150 tys. uczniów niepełnosprawnych


Samorządy dostają dotacje na 150 tys. uczniów niepełnosprawnych, ale zamiast finansować logopedę czy terapeutę, wydają je na dofinansowanie pensji dla nauczycieli lub remonty. A MEN to odpowiada - stwierdza "Gazeta Wyborcza".
Resort edukacji twierdzi, że zgodnie z prawem, samorządy samodzielnie decydują o wydawaniu tych subwencji. Nie wyjaśnia dlaczego nie zabiega, by zmienić te regulacje.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Ukrytymi Niepełnosprawnościami przygotowało więc własny projekt ustawy, który poparł tylko PiS. Partia wniosła projekt do Sejmu 7 lipca, więc nie ma szans na uchwalenie go w tej kadencji.

Źródło: PAP
 
II edycja konkursu POMOST
 


Druga edycja konkursu POMOST czyli łagodne przejście dziecka z przedszkola do szkoły oraz w szkole z klasy III do IV rozpoczęta!


Organizatorzy - redakcja miesięcznika kierowniczej kadry oświatowej "Dyrektor Szkoły" wraz z kwartalnikiem "Przed Szkołą" wskazali dwa etapy edukacji, które ich zdaniem mogą wiązać się z problemami adaptacyjnymi dzieci. Dlatego prace konkursowe powinny dotyczyć zagadnień związanych ze wskazanymi etapami.


 
Bez porozumienia
 


Bez porozumienia




Prace nad zmianami w Karcie nauczyciela zakończyły się fiaskiem. Samorządy i związki zawodowe nie są w stanie zawrzeć żadnego kompromisu, a resort edukacji w zasadzie wyłączył się z jego wypracowania.
O tym, że Karta nauczyciel wymaga zmian, mówią zarówno związki oświatowe, samorządy, jak i rząd. Miał je wypracować krajowy zespół ds. statusu zawodowego nauczycieli. W efekcie powstałaby nowa ustawa – tzw. Karta 2. Nie udało się. 30 czerwca minął termin, do którego zespół miał przedstawić efekty swoich prac.

 
"Nie" dla sześciolatków w szkole
 


"Nie" dla sześciolatków w szkole - 300 tys. podpisów pod projektem ustawy


Ponad 300 tysięcy podpisów zebrali rodzice, którzy nie chcą by sześcioletnie dzieci szły do pierwszej klasy. Dziś złożyli projekt ustawy, która ma cofnąć zapisy reformy edukacji. Jednak przed wyborami szanse, by posłowie poparli postulaty części rodziców, są bliskie zera.
Złożony dziś w Sejmie projekt gorąco popiera Prawo i Sprawiedliwość. I na tym właściwie kończą się entuzjaści tego pomysłu. Platforma Obywatelska, od której właściwie wszystko w tej sprawie zależy - nie chce zmieniać przepisów, bo uważa, że reforma jest dobra.


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]