ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 13

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Wstępna informacja o wynikach egzaminu maturalnego w maju 2011 r.
 


Wstępna informacja o wynikach egzaminu maturalnego w maju 2011 r.

Czy ktoś wreszcie pójdzie po rozum do głowy i zrozumie, że matura nie powinna być dla wszystkich???



Do egzaminu maturalnego w maju 2011 roku przystąpiło 355 116 osób ubiegających się o świadectwo dojrzałości. Tegoroczni absolwenci stanowili 97% wszystkich zdających. Pozostali to absolwenci z lat ubiegłych. Do egzaminu przystąpili również absolwenci, którzy uzyskali świadectwo dojrzałości we wcześniejszych latach, w celu podwyższenia wyniku egzaminacyjnego.

Przystąpili do matury 343 824 / 100%
Zdali maturę 259 529 / 75,5%
Nie zdali 24 330 / 7%
Nie zdali, mogą poprawiać 59 965 / 17,5%

W sumie nie zdało matury 24,5 % uczniów.

Źródło: CKE
 
Na korepetycjach zarabiają krocie
 


Na korepetycjach zarabiają krocie


Niektórzy nauczyciele mają prawdziwie wypasione wakacje. W minionym roku szkolnym na dawaniu prywatnych lekcji wyciągnęli nawet po 10 tysięcy miesięcznie. Korepetycje to prawdziwa fabryka pieniędzy, zazwyczaj nielegalna.
Rodzice odetchnęli z ulgą. W wakacje trochę zaoszczędzą na korepetycjach swoich pociech. Bo co z tego, że kuratorzy twierdzą, że dobra szkoła to taka, w której uczniowie nie muszą płacić za douczanie. Problem w tym, że o taka placówkę niezmiernie dzisiaj trudno. A może sami nauczyciele napędzają swój biznes?
 
Operacja edukacja
 


Operacja edukacja





18 mld zł - tyle rząd wydaje w tej kadencji na podwyżki dla nauczycieli. Co naprawdę rząd chce za to załatwić? I czy mu się to udaje?
Rząd PO-PSL o nauczycieli dba szczególnie. Właściwie należałoby powiedzieć, że ich faworyzuje. Dostali podwyżki w szalejącym kryzysie 2009 r. Dostają je i teraz - mimo złych prognoz budżetowych. Niezależnie od sytuacji gospodarczej, premier Donald Tusk powtarza, że dotrzyma obietnicy z 2008 r., kiedy ogłosił, że będzie nauczycielom podnosił pensje każdego roku, aż dojdzie do wzrostu o 50 proc.


 
Szkoła bliższa uczniom - podsumowanie 4-letniej pracy MEN
 


Szkoła bliższa uczniom - podsumowanie 4-letniej pracy MEN



Minister edukacji narodowej Katarzyna Hall na zakończenie czwartego roku szkolnego za jej kadencji podsumowała swój dorobek z perspektywy uczniów i ich rodziców. Kluczowe zmiany to wprowadzenie nowej podstawy programowej, obowiązkowej edukacji przedszkolnej 5-latków i obniżenie wieku szkolnego z siedmiu do sześciu lat.

 
W szkołach panuje testomania
 


W szkołach panuje testomania. Ich idea? "Idiotyczna. Wyrzucić ją z hukiem!"
Testy sprawdzające wiedzę nie są bodźcami pozytywnie wpływającymi na rozwój uczniów - wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Narodową Akademię Nauk USA. - Idea testów była absolutnie idiotyczna i powinna być wyrzucona z hukiem - komentuje prof. Łukasz Turski.
"Pomimo, że są używane od dekad, bodźce w postaci testów nie miały pozytywnego wpływu na osiągnięcia ucznia" - czytamy w konkluzji badań przeprowadzonych przez Narodową Akademię Nauk USA - najważniejszą instytucję naukową w Stanach Zjednoczonych. Raport opublikowany przez nią pod koniec maja dotyczy oczywiście Stanów Zjednoczonych, jednak zdaniem prof. Łukasza Turskiego z Towarzystwa Popierania i Krzewienia Nauk, powinniśmy już teraz patrzeć na badania zza oceanu.


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]