ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 10

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Rząd uważa, że jest potrzebny Państwowy Egzamin Nauczycielski
 


Rząd uważa, że jest potrzebny Państwowy Egzamin Nauczycielski


Wybór specjalizacji nauczycielskiej dopiero po licencjacie i obowiązkowy roczny staż w szkole zakończony Państwowym Egzaminem Nauczycielskim - tak m.in. wyglądałby nowy model kształcenia nauczycieli - według analityków z kancelarii premiera.

W środę na posiedzeniu zespołu opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczycieli przy minister edukacji nowy model przedstawił Michał Miąskiewicz z Departamentu Analiz Strategicznych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.


 
ZNP o karcie
 


Propozycja ZNP dotycząca Karty Nauczyciela


Związek Nauczycielstwa Polskiego wystosował list do przewodniczących wszystkich Klubów Poselskich z wnioskiem o zawarcie Porozumienia w sprawie statusu zawodowego nauczycieli – poinformował dzisiaj, 9 marca 2011 r. Sławomir Broniarz prezes ZNP na konferencji prasowej w Warszawie.
- Związek, reprezentujący najliczniejszą grupę pracowników edukacji, nie może biernie się przyglądać, gdy podejmowane są próby obniżenia rangi zawodu nauczyciela i pozbawienia go niezależności i poczucia bezpieczeństwa w zawodzie – mówił prezes ZNP. Dodał, że Związek nie może się zgodzić na uzależnienie warunków pracy nauczycieli od organu prowadzącego, od zapatrywań i systemu gradacji priorytetów lokalnych samorządów. - To państwo powinno regulować podstawowe warunki pracy (w tym wynagradzania) nauczycieli, ustawowo gwarantując im niezależność i odpowiedni status – podkreślał.
Wg Związku, nauczyciele oczekują gwarancji politycznej niezależności, dlatego – zdaniem ZNP – konieczne jest centralne, na poziomie ustawy, regulowanie najważniejszych kwestii dotyczących zawodu nauczyciela. - Taką ustawą jest Karta Nauczyciela. Jesteśmy zgodni co do tego, że należy ją dostosowywać do zmieniających się warunków, jednak absolutnie nie można zrezygnować ze szczególnych, wynikających ze specyfiki zawodu nauczycielskiego, zawartych w niej regulacji – czytamy w Porozumieniu przesłanym do Klubów Poselskich.
Prezes ZNP zaapelował do polityków „o powstrzymanie się od pochopnych decyzji w sprawie likwidacji Karty Nauczyciela”. - Naszym wspólnym celem powinno być doskonalenie systemu edukacji w Polsce – powiedział. Dodał, że jak pokazują wyniki międzynarodowego badania PISA, jakość kształcenia poprawia się, a polscy uczniowie dokonali znacznego postępu w ostatnich latach.
Szef Związku podkreślał, że „szkoła to nie jest przedsiębiorstwo”. – Nie można patrzeć na szkołę tylko przez pryzmat kosztów i zysku - zaznaczył prezes ZNP przypominając, że gminy i powiaty otrzymują na prowadzenie szkół środki z budżetu państwa.
Wg ZNP, „absolutnie nie można zrezygnować ze szczególnych, wynikających ze specyfiki zawodu nauczycielskiego, zawartych w Karcie Nauczyciela regulacji dotyczących:

1) zasad zatrudniania i zwalniania nauczycieli, w tym na podstawie mianowania
2) maksymalnego wymiaru pensum dydaktycznego nauczycieli zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach
3) gwarantowanej minimalnej wysokości wynagrodzenia nauczycieli, składającego się z określanego corocznie przez ministra właściwego ds. oświaty wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatków, określanych na poziomie organów prowadzących
4) awansu zawodowego, opartego o indywidualny rozwój i osiągnięcia nauczycieli, przyznawanego przez zewnętrzne, niezależne instytucje administracji szkolnej (nadzór pedagogiczny)
5) przysługujących nauczycielom świadczeń pracowniczych, w tym zwłaszcza:

- rodzaju i wysokości świadczeń socjalnych
- zasad korzystania z urlopów dla poratowania zdrowia
- zasad naliczania i korzystania z funduszu na kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli
- wymiaru urlopu wypoczynkowego nauczycieli”.


 
Jestem nauczycielką i jestem niewierząca - list
 


Nie tylko lesbijka ma w polskiej szkole pod górkę.


Od zawsze chciałam uczyć. Studiując na UW dawałam korepetycje z języków, po studiach też uczyłam, mimo że skończyłam nauki społeczne, a nie pedagogikę. Młodych ludzi po prostu uwielbiam i, co ważniejsze, rozumiem. Kiedy więc pojawiła się możliwość pracy w gimnazjum, nie zastanawiałam się ani chwili. Gimnazjum małe, kameralne, prywatne, w podwarszawskiej miejscowości.




 
Rzecznik Praw Dziecka o likwidacji szkół
 


Rzecznik Praw Dziecka o likwidacji szkół


3 marca 2011 roku Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak skierował wystąpienie generalne do wójtów, burmistrzów, prezydentów miast i starostów powiatów w sprawie zamiaru likwidacji części szkół.
Rzecznik Praw Dziecka zwrócił się do samorządowców ze względu na podjęcie w wielu gminach uchwał intencyjnych w sprawie likwidacji szkół. Marek Michalak wyraził swoje ogromne zaniepokojenie planowanym zamknięciem placówek bez przeprowadzenia konsultacji ze środowiskiem lokalnym. Jak podkreślił, wpłynęło do niego w tej sprawie wiele skarg od dzieci i ich rodziców.
Rzecznik przestrzegł przed likwidowaniem placówek tylko ze względu na ich wielkość, zwracając uwagę na to, że wiele z nich jest dobrze zorganizowanymi placówkami, w których stale podnosi się poziom nauki. Podkreślił również, że podejmując decyzję o likwidacji bądź przekształceniu placówki oświatowej należy pamiętać, że niebawem konieczne będzie zapewnienie odpowiednich warunków do nauki i zabawy dzieciom sześcioletnim, które zostaną objęte obowiązkiem szkolnym.

 
Komisja Dydaktyczna KRASP za zmianami na maturach
 


Komisja Dydaktyczna KRASP za zmianami na maturach


Zmniejszenie liczby "rzadkich" przedmiotów maturalnych, obowiązkowe dwa egzaminy z przedmiotów dodatkowych na poziomie rozszerzonym - takie m.in. propozycje zmian na maturze od roku 2015 r. ma Komisja Dydaktyczna Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich.
Jak zaznacza prof. Tadeusz Borecki z Prezydium KRASP są to dopiero propozycje komisji, nad którymi jeszcze toczy się dyskusja. Komisja pracuje nad nimi na prośbę Prezydium Konferencji. To z kolei zajęło się sprawą po tym jak minister nauki i szkolnictwa wyższego prof. Barbara Kudrycka przekazała KRASP pytanie Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczące ewentualnych zmian na egzaminie maturalnym, który zostanie przeprowadzony w roku szkolnym 2014/2015.


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]